روش های جذاب برای سایه خیس و براق
روش های جذاب برای سایه خیس و براق

روش های جذاب برای سایه خیس و براق برای داشتن چشمانی جذاب

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله آرایشی و بهداشتی ماه سرا در این مقاله سایه خیس و براق مورد بررسی قرار می گیرد، این سایه با استفاده از برق لب و سایه متالیک می توانید این سایه را داشته باشید. خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سایه خیس و براق :

برای داشتن سایه خیس ،نباید سایه را خیس و استفاده کنیم بلکه منظور این است که بعد از سایه زدن ،سایه خیس به نظر برسد، برای داشتن سایه براق و خیس 2 روش وجود دارد که معرفی می شود،و البته نکته مهم در سایه خیس این است که این سایه به سرعت در بین افراد گسترش و دارای طرفداران زیادی است.این سایه از دیگر سایه ها براق تر و غلیظ تر به نظر می رسد.

روش اول استفاده از سایه و آب :

۱. انتخاب سایه درست:

برای داشتن سایه خیس و براق یکی از روش ها استفاده از آب برای مرطوب کردن سایه است،ناگفته نماند بعضی از سایه ها بعد از مرطوب شدن سفت و غیر قابل استفاده می شوند،البته بعضی از سایه ها بعد از مرطوب شدن می توان از آن استفاده کرد و فقط با مرطوب شدن قابلیت خود را نشان می دهند،روی بسته بندی این نوع سایه ها درج شده که بعد از مرطوب شدن نیز قابلیت استفاده شدن را دارد،این نکته ها را در هنگام خرید سایه ها باید مد نظر داشته باشید.

سایه خشک و مرطوب :

بهترین و عالی ترین نوع سایه برای استفاده مرطوب سایه خشک و مرطوب است، البته فراموش نکنید سایه های غلیظ و جیغ و پودری نیز در این دسته قرار دارد.و قابل استفاده در آرایش خیس می باشد.

سایه معمولی :

اصولا سایه های معمولی برای استفاده در سایه خیس توصیه نمی شود چون بعد از مرطوب شدن سفت و غیر قابل استفاده می شود و خاصیت خود را از دست می دهد. البته اگر اصرار دارید از سایه های معمولی استفاده کنید حتما از نوع متالیک استفاده نمایید.

دقت داشته باشید که سایه ها بعد از خشک شدن مجددا پودری می شوند.

روش های جذاب برای سایه خیس و براق
سایه خیس و براق

۲. براش سایه را انتخاب کنید :

برای استفاده از سایه باید براش حتما فومی باشد، دقت داشته باشید سایه باید غلیظ و متراکم باشد، و نکته مهم که نباید فراموش کنید این است که براش سایه حتما تمیز باشد.

روش های جذاب برای سایه خیس و براق
سایه خیس و براق

۳. زیر سازی پشت چشم :

برای زیر سازی چشم می توانید از انواع پرایمر، کرم سایه، سایه کامپکت یا فشرده استفاده نمایید،البته می توانید سایه براق را روی تمام این زیر سازی استفاده نمایید.برای زیر سازی پشت پلک توصیه می شود از؛

پرایمر استفاده کنید تا براش سایه به راحتی پشت پلک به راحتی حرکت کند.

برای براق تر شدن سایه از کرم سایه حتما استفاده کنید.

برای محو شدن عالی سایه حتما از کامپکت استفاده کنید.

۴. کمی براش را مرطوب کنید :

برای مرطوب کردن براش از آب مقطر یا اسپری فیکس کننده آرایش و یا آب تصفیه شده استفاده کنید.هرگز از آب لوله کشی شده استفاده نکنید،چون حاوی باکتری های مضر برای سایه چشم وجود دارد،هرگز براش سایه را در آب فرو نکنید، تا خود سایه مرطوب شود،براش ها را مرطوب کنید نه اینکه آن را کاملا خیس کنید، اگر براش بیش از حد خیس شد به آرامی آب اضافی را با حوله خشک نمایید.

برای زدن سایه حتما از براش های فومی استفاده کنید،کافی است که یک طرف آن را در سایه بزنید،سپس طرف مرطوب براش را به پشت دستتان فشار دهید، به همین صورت براش مرطوب می شود.

۵. چندین بار براش سایه را روی قالب سایه بکشید :

هنگام آغشته کردن براش به سایه کافی است برا را در قالب سایه به آرامی در جهت عقب و جلو حرکت دهید و اصلا فشار به قالب سایه ایجاد نکنید.دقت داشته باشید که براش مرطوب را در یک طرف قالب سایه خود بزنید،با این روش طرف دیگر سایه همیشه خشک باقی می ماند.دقت داشته باشید سایه های که ویژگی خشک و خیس شدن دارند با مرطوب شدن مکرر سفت و غیر قابل استفاده می شوند.

هنگام استفاده از سایه پودری ،ابتدا مقداری از پودر سایه را در ظرفی بریزید، با این کار حجم زیادی از سایه به وسیله براش برداشته نمی شود و تمام پودر سایه به هم نمی چسبد.

اگر از سایه های پودری و براش فومی استفاده می کنید،بخشی از براش را که به آن پودر سایه زده اید را به پشت دستتان فشار دهید.با این حرکت پودر به فوم سایه می چسبد و در موقع استفاده فوم  روی صورت نمی ریزد.

۶. از سایه استفاده کنید :

برای داشتن آرایش چشم زیبا حتما سایه را به طور کامل به پشت پلکتان بزنید، اگر قصد دارید رنگ دیگری را در قسمت پشت پلک یا بالای پلک استفاده نمایید ،حتما صبر داشته باشید تا سایه قبلی خشک شود.

۷. بعد از خشک شدن لایه اول، لایه دوم را بزنید :

اگر علاقه دارید می توانید برای لایه دوم روی پلکتان سایه متفاوتی بزیند، کمی صبر کنید تا سایه قبلی کمی خشک شود،و برای براق تر شدن سایه می توانید کمی سایه خشک را روی سایه خیس استفاده نمایید.

روش دوم سایه و برق لب :

۱.زیر سازی و سایه سازی پشت چشم  از خط مژه تا استخوان ابرو با پرایمر سایه :

در این روش به راحتی می توانید با استفاده از برق لب و سایه براق داشته باشید،فقط کافی است با استفاده از پرایمر پشت پلک را از خط مژه تا استخوان ابرو زیر سازی کنید.پرایمر از غوطه ور شدن پلک شما در برق لب جلوگیری می کند،و کمک زیادی به ماندگاری سایه خیس می کند.دقت داشته باشید که سایه براق امکان دارد بعد از گذشت چند ساعت ترک بخورد، حتما بعد از این اتفاق را سایه تجدید و ترمیم نمایید.

۲. استفاده از سایه متالیک :

با استفاده از سایه متالیک می توانی هر نوع سایه ای که به آن علاقه دارید را استفاده نمایید،به عنوان نمونه سایه ،پودری، خیس و خشک،سایه مایع و سایه کامپکت هر چه تعداد دانه های برق در این سایه ها کوچکتر باشد، سایه درخشان تر و جذاب تر به نظر می رسد.

از سایه های مات نیز می توانید استفاده نمایید؛ ولی امکان دارد بعد از اضافه شدن برق لب، تغییر رنگ بدهد.

روش های جذاب برای سایه خیس و براق
سایه خیس و براق

۳. سایه را مثل همیشه استفاده کنید :

این تکنیک در مورد سایه های معمولی بیشتر نتیجه می دهد، رنگ پایه را روی تمام پلکتان بزنید، از قسمت خط مژه تا استخوان ابرو بعد رنگ دوم را روی قسمت پلک چشم بزنید و حتما رنگ دوم را براق تر کنید. برای اینکه سایه درخشان تر شود حتما در مرحله اول کمی کرم سایه استفاده نماییید، بعد سایه معمولی کامپکت را استفاده نمایید.

۴.   انتخاب برق لب :

برای داشتن سایه خیس و براق در طول روز حتما از برق لب استفاده نمایید،برق لب های معمولی عالی ترین گزینه برای این منظور است،ولی اگر علاقه به سایه های ضخیم و براق دارید، استفاده از برق لب های بی رنگ توصیه می شود.

روش های جذاب برای سایه خیس و براق
سایه خیس و براق

 

۵. برق لب را با براش دارای موهای مصنوعی استفاده کنید :

برای زدن برق لب روی پلک هرگز از براش هایی که از موی سمور و موی شتر ساخته شده است ،برای پخش کردن برق لب از انگشت خود حتما استفاده کنید.

دقت داشته باشید که برق لب را به طور کامل پلک نزنید، فاصله خیلی کم و منظم و ظریف بین پشت پلک و استخوان ابرو گذاشته و برق لب را بزنید،مطمئن باشید که هیچ شخصی متوجه این ترفند شما نمی شود، این کار از چسبناک شدن پلک ها جلوگیری می کند.

دقت داشته باشید که از برق لب هرگز در گوشه چشم استفاده نکنید، چون برق لب وارد چشم می شود و موجب آسیب به چشم می شود.

گفتار پایانی :

دوستان و همراهان عزیز در این مقاله سایه خیس و براق در مورد نکات مهمی بیان شد امیدواریم این مطالب برای شما مفید و سازنده باشد و با استفاده از این مطالب بتوانید آرایش زیبایی داشته باشید، برای تهیه لوازم آرایشی می توانید به سایت ماه سرا مراجعه نمایید و وسایل مورد نیاز تان را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تهیه نمایید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *