قاعدگی بانوان و 13 ترفند مهم که باید آقایان بدانند.
قاعدگی بانوان و 13 ترفند مهم که باید آقایان بدانند.

قاعدگی بانوان و وظیفه آقایان و 13 ترفند مهم که باید آقایان رعایت کنند.

قاعدگی بانوان و 13 وظیفه آقایان :

یکی از موضوعاتی که آقایان آن را به صورت جسمی تجربه نمی کنند، دوران قاعدگی بانوان است.و این موضوع با عث دلخوری و گاها اختلاف بین همسران می شود.در دوران قاعدگی که به صورت کاملا طبیعی در بدن خانم ها اتفاق می افتد،موجب تغییرات هورمونی در بدن خانم ها می شود،و باعث می شود شرایط نامطلوبی را بانوان تجربه کنند.به همین علت باید به آقایان در این مورد اطلاع رسانی شود تا آقایان با درک مشکلات این موضوع  بتوانند با همسرشان برخورد بهتری داشته باشند.در این مقاله به بررسی قاعدگی بانوان و 13 وظیفه آقایان پرداخته می شود با ما همراه یاشید.

قاعدگی بانوان و 13 وظیفه آقایان:

یکی از موضاعاتی که در  جهان به عنوان تابو با آن برخورد می شود و خانم ها حق ندارند این موضوع را علنی کنند ، دوران قاعدگی است ،و این موضوع باعث می شود تا بانوان در این دوره تحت فشارهای شدید روانی و جسمی قرار بگیرند و نتوانند هیچگونه عکس العملی نشان بدهند و یا ازمحل کارشان مرخصی بگیرند و یا علت مرخصیشان را عادت ماهانه بیان کنند.در این مقاله تصمصیم گرفتیم به بررسی عادت ماهانه و وظایف آقایان در این دوره بپردازیم با ما همراه باشید.

 

نکاتی که مردان باید درباره قاعدگی بدانند :

  • چرخه دوران پریودی اصولا 28 روز طول می کشد.یعنی طول روز های پریودی عموما بین 3 تا 7 روز است.
  • در طول این دوره 1 تخمک رها می شود و به سمت لوله های فالوپ حرکت می کند.اگر این تخمک بارور نشود، دیواره رحم و تخمک می ریزند و موجب خونریزی می شوند.
  • علت دردهای زیر شکمی در دوران پریودی انقباضات رحمی است برای بیرون ریختن دیواره آن،و توصیه می شود در این دوران بانوان از در تغذیه خود از عسل، دارچین و مواد غذایی با طبیعت گرم استفاده نمایند.
  • در این دوره عموما بین 30 تا 80 میلی لیتر خون از رحم بانوان خارج می شود که البته در نوشتن چیز خاصی به نظر نمی رسد، ولی این خونریزی برای بانوان تجربه سخت و ناخوشایندی است و موجب ضعف، بی حالی و کم خونی و سرگیجه می شود.به همین منظور توصیه می شود بانوان در دوران قاعدگی برای پیشگیری از کم خونی مکمل های آهن مصرف نمایند.
  • اصولا بیشتر بانوان دوران پریودی 5 تا 7 روزه را تجربه می کنند.ولی میزان خونریزی در بین بانوان متفاوت است.تعدادی از باانوان در این دوران دچار نشانه های افسردگی می شوند که آقایان با حمایت عاطفی می توانند این نشانه ها را تا حد زیادی کاهش دهند.
قاعدگی بانوان و 13 ترفند مهم که باید آقایان بدانند.
قاعدگی بانوان و وظیفه آقایان

وظایف آقایان در این دوران :

۱. صبر و باز هم صبر :

یکی از دوره های حساس در بین بانوان دوره 6 روزه پریودی است، یعنی با اطمیناان خدمتتان بگویم بعد از این 6 روز همه چیز به روال عادی خود باز می گردد، اگر آقایان صبر داشته باشند،این دوره به راحتی طی می شود و لازم به ذکر است که درک شرایط جسمی و روحی بانوان یکی از وظایف همسران است. و حتما نشانه های قبل از قاعدگی و همچنین دوران قاعدگی را جزئی از شرایط خاص زندگیتان بپذیرید.

۲. به همسرتان ثابت کنید شرایط او را درک می‌کنید :

حتما به همسرتان بگویید که تغییرات هورمونی او برای شما قابل درک است و می دانید که این تغییرات هورمونی روی اخلاق و رفتارش تاثیر می گذارد.

۳. در آشپزی کمک کنید :

قاعدگی بانوان و 13 ترفند مهم که باید آقایان بدانند.
قاعدگی بانوان و وظیفه آقایان

اگر همسرتان در تمام روزها آشپزی می کند  و همه تدارک تمام وعده های غذایی با اوست، به او توصیه کنید که در این چند روزشما وظیفه آشپزی را برعهده می گیرید، قطعا از اینکه در این دوران آشپزی نخواهد کرد و کمی استراحت می کند از شما قدردانی می کند.برای رعایت حال همسرتان می توانید از قبل یک برنامه غذایی برای اعضاء خانواده تهیه کنید، با این تکنیک همسرتان نگرانی کمتری از وعده های غذایی دارد و می تواند به استراحت بپردازد.

۴.مقابله به مثل ممنوع :

در این دوران اصلا عصبانی و تند خو نشوید، و اگر همسرتان عصبانی بود شما هم متقابلا عصبانی نشوید و به یاد داشته باشید در این دوره فقط صبر، چون عصبانیت در این دوره به ضرر شماست و همسرتان به چشم شما میبیند.

۵. گوش شنوای خوبی باشید :

برای صحبت ها و برآوردن نیازهای همسرتان گوش شنوای خوبی باشید،زمانیکه همسرتان در مورد نیازهایش با شما صحبت می کند با دقت به حرف هایش گوش کنید و تمام تمرکزتان روی همسرتان باشد.

۶. تهیه  غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی مفید :

در دوره پی ام سی می توانید با تهیه غذاهای مفید و مناسب به کاهش درد و رفع گرفتگی عضلاتش کمک کنید.سبزیجات تازه، ماهی قزل آلا، شوید ، جعفری و کرفس موادی هستند که به کاهش التهاب کمک فراوانی می کنند.و شکلات تلخ 70% موجب کاهش استرس می شود.

۷. در کار‌های منزل به او کمک کنید :

در کارهای منزل به همسرتان کمک کنید، شستن ظرف ها و لباس ها را در این دوره بر عهده بگیرید،با این کار کمی از بار کارهای منزل را از روی دوشش برداشته و با کاهش استرس می تواند کمی استراحت کند.

۸. رفتارتان چندش آمیز نباشد:

به همسرتان ثابت کنید که چرخه دوره عادت ماهانه حال شما را بد نمی کند.حتی اگر واقعا حس خوبی به این ماجرا ندارید. زمانیکه همسرتان درباره حالش در این دوره برای شما صحبت می کند،از او روی بر نگردانید.

۹. با عشق به همسرتان او را خوشحال کنید :

قطعا در طول روزهای قاعدگی بانوان روحیه حساس و گاها رفتارهای عجیبی از خود نشان می دهند.تنها کاری که شما می توانید انجام دهید این است که او را دوست داشته باشید به او عشق بورزید و خوشحالش کنید،همسرتان را درک کنید تغییرات هورمونی که همسرتان تجربه می کند، تاثیر زیادی در روحیه و اخلاقش می گذارد،سعی کنید در این مدت بیشتر در کنارش باشید و با درگیری های بیهوده او را ناراحت نکنید.

۱۰. کاری کنید همسرتان حس خوبی نسبت به‌ خودش پیدا کند:

حتما در این دوران با همسرتان بیشتر صحبت کنید و او را تحسین کنید،و به او بفهمانید که در دوران پریودی نیز باهوش و زیبا است.

قاعدگی بانوان و 13 ترفند مهم که باید آقایان بدانند.
قاعدگی بانوان و وظیفه آقایان

۱۱. ناز و نوازشش کنید :

قاعدگی ناراحت کننده ترین تجربه برای بانوان است، چون اصولا بدنشان پف می کند،به علت تغییر هورمون ها دردهای زیادی را تجربه می کنند.البته شما می توانید این علائم را با ماساژ کاهش دهید.حتما همسرتان را نازو نوازش کنید تا حس خوبی داشته باشد.

۱۲. کاری کنید احساس کند دوستش دارید :

به همسرتان ثابت کنید که از وجود او در زندگیتان خوشحال هستید، حتما به او بگویید همسر فوق العاده ای است برای شما و دوستش دارید، اگر در بیرون از منزل مشغول است حتما به محل کارش و یا تلفن همراهش زنگ بزنید و احوالش را بپرسید، پیامک های عاشقانه را فراموش نکنید، با انجام این کار ها تاثیر مثبتی در روحیه او می گذارید.

۱۳. در رابطه زناشویی او را درک کنید :

قاعدگی بانوان و 13 ترفند مهم که باید آقایان بدانند.
قاعدگی بانوان و وظیفه آقایان

 

رابطه زناشویی در دوران قاعدگی مانند شمشیر دو لبه است، از یک طرف بانوان در دوران قاعدگی دچار بد اخلاقی، نفخ و سنگینی می کنند و بعضی از بانوان نیز در این دوران احساس زیادی به برقراری رابطه زناشویی پیدا می کنند.علت این موضوع افزایش ترشح هورمون های پروژسترون و استروژن هنگام تخمک‌گذاری می باشد و موجب افزایش سطح میل جنسی بانوان می باشد.البته هستند بانوانی که در این دوره میل جنسی شان کاهش پیدا می کند و قطعا طبیعی است.

رابطه زناشویی در دوران قاعدگی و خطرات آن :

رابطه زناشوی در دوران قاعدگی نوعی رابطه زناشویی پرخطر محسوب می شود، چون رابطه در این دوران اصولا چندش آور و ناخوشایند است.و از طرف دیگر در دوران قاعدگی دهانه رحم باز است و خون محیطی برای رشد انواع بیماری ها را فراهم می کند. و احتمال انتقال انواع بیماری های مقاربتی در این دوران افزایش پیدا می کند.توصیه می شود در این دوران از رابطه زناشویی خودداری شود.

گفتار پایانی :

در این مقاله به بررسی قاعدگی بانوان و 13 وظیفه پرداخته شد و نکاتی در مورد قاعدگی بانوان و 13 وظیفه آقایان بیان شد امیدواریم این مزالب برای شما مفید و سازنده باشد در این مجله به بررسی پریود مردانه نیز پرداخته شده و علامت های آنرا می توانید در این مقاله مشاهده نمایید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

بارداری و زایمان : بررسی علت سوزش ادرار بعد از نزدیکی و راه درمان آن

بارداری و زایمان : بررسی علت سوزش ادرار بعد از نزدیکی و راه درمان آن

سوزش ادرار بعد از نزدیکی : امکان دارد تصور کنید که یک رابطه زناشویی پایانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *