همسرداری :بهترین روش برای فراموش کردن یک رابطه تمام شده
همسرداری :بهترین روش برای فراموش کردن یک رابطه تمام شده

همسرداری :بهترین روش برای فراموش کردن یک رابطه تمام شده

فراموش کردن یک رابطه تمام شده :

یکی از دردناک ترین کارها که بسیار سخت و دردناک می باشد،ولی غیر ممکن نیست.فراموش کردن یک رابطه تمام شده می باشد.همانطور که می دانید یکی از حیرت انگیزترین هیجانات زندگی عشق است که درصد زیادی از افراد آن را تجربه می کنند.در این مطلب در مورد فراموش کردن یک رابطه تمام شده نکات جذابی بیان می شود،با ما همراه باشید.

راه فراموش کردن رابطه و عشق قدیمی :

از مهمترین هیجانات زندگی هر انسانی عشق است که بیشتر افراد آن را تجربه می کنند.ولی ممکن است افراد به هر علتی با شکست عشقی مواجه می شوند.و بعد از این شکست دچار افسردگی می شوند و فراموش کردن عشق گذشته بسیار دردناک است ولی غیر ممکن نیست، البته نیازمند به زمان است.اگر به تازگی رابطه شما با نامزدتان به هم خورده و هر موضوعی شما را به یاد او می اندازد، اصلا نگران نباشید هر انسانی بعد از جدایی از همسر و نامزدیش برایش دردناک است و جای خالی او را حس می کند. کافیست افراد در این مواقع کمی به خود فرصت دهند تا به روال زندگی عادی برگردند.با ما در این قسمت از ماه سرا همراه باشید.تا روش های فراموش کردن رابطه قدیمی را بیان کنیم.

بعد از شکست عشقی چه بر سر عاشق می آید؟

عاشق بعد از شکست عشقی،اصلا نمی تواند باور کند که رابطه او با معشوقه اش پایان یافته و قطعا اولین واکنش او انکار است که این موضوع چند روز طول می کشد.بعد از مرحله انکار خشم است که نتوانسته رابطه خود را با نامزد و همسرش ادامه دهد و بسیار احساس گناه می کند و در این مرحله ممکن است دیگران را نیز مقصر بداند و با آنها مشاجره نماید.و در آخرین مرحله وقتی که فرد نتواند از روش های انکار و خشم نتیجه بگیرد، متوجه می شود که کاری از دستش بر نمی آید و دچار افسردگی می شود.

البته افرادی که دچار شکست عشقی می شوند برای برگشت به روال عادی زندگی نیاز به زمان دارد و فرد باید با کمک راهکارهایی به خودش کمک کند تا به زندگی عادی برگردد.

چگونه عشق قدیمی ام را فراموش کنم؟

برای فراموش کردن رابطه بعد از اتمام نامزدی و جدایی کافیست از این روش ها استفاده نمایید که عبارتند از؛

واقعیت را باور کنید :

پذیرش مرحله ای است که فرد بعد از شکست عشقی با آن مواجه می شود. البته این مرحله،مرحله رضایت و خوشحالی نیست بلکه مرحله ای است که فرد می پذیرد که دیگر مرحله عشق و وصال وجود ندارد و با از دست دادن معشوق خود را سازگار کرده است. و اولین کاری که فرد باید انجام دهد فراموش کردن معشوقه است و باید این واقعیت را بپذیرد و با موضوعات غیر واقعی مانند شاید این بار همه چیز عوض شود ، شاید برگردد و … دست به آزار خود نزند و بعد از پذیرش این موضوع بیشتر علائم افسردگی از بین می رود و فرد زندگی به روال خود بر می گردد.

غلبه بر عصبانیت :

شکست عشقی بسیار دردآور و زجر دهنده است در صورتیکه عصبانی، ناراحت یا افسرده هستید، اصلا نگران نشوید. در این مواقع باید خودتان برای غلبه بر احساساتتان به خودتان کمک کنید.

خود را سرزنش نکنید :

ما به هیچ عنوان حق نداریم در کارهایی که خود مسئول انجام آن بوده ایم و گاهی اوقات از رفتار خود غفلت کرده ایم دیگران را مقصر کنیم و به هیچ عنوان نباید احساس پشیمانی و سرزنش داشته باشیم.

منفی بافی نکنید :

از گفتن جملاتی همانند؛من بدشانسم، من بدبختم و شانس ندارم و… بعد از شکست عشقی پرهیز کنید.اصلا نا امید و مایوس نباشید و باور داشته باشید که از این تجربیات می توانید استفاده نمایید.

فراموش کردن یک رابطه تمام شده
فراموش کردن یک رابطه تمام شده

یادگاری ها را دور سازید :

قطعا بارها ضرب المثل هر آنکه از دل برود از دیده برفت را شنیده اید و این ضرب المثل واقعیت دارد و هر فردی را که مدتی نبینید از دل می رود. برای فراموش کردن آسان و راحت همسر و نامزدتان کافیست تمام وسایل و یادگارهایی که شما را به یاد همسر و نامزدتان و یاد آن دوران می اندازد را مخفی کنید و یا ببخشید.

فعال باشید :

در صورتیکه فعالیت نداشته باشید و گوشه گیری کنید زمان بیشتری را برای فکر کردن به معشوقه تان پیدا می کنید. حتما آدم توانایی باشید و ذهنتان را درگیر کارهایی کنید که به معنای واقعی ذهنتان را درگیر کند.اصلا او را در اولویت های فکری و ذهنی خود قرار ندهید.زمان و وقت خود را صرف کارهای مهم کنید تا او در ذهنتان کمرنگ و محو شود.

دوستان جدید پیدا کنید :

تنهایی موجب می شود تا ذهنتان بیشتر به طرف معشوقه تان برود و همیشه در فکر او باشید.سعی کنید دوستان جدیدی پیدا کنید و اصلا از دوستن قدیمی و خاص خود کناره گیری نکنید.چون به همین راحتی می توانید درگیر مسائل گروهی و عضو شدن در انواع گروه ها و انجمن های ادبی، ورزشی،هنری و.. شوید.

دنبال خبرگیری از او نباشید:

اگر واقعا و به صورت قطعی رابطه شما و نامزدتان تمام شده است، لزومی ندارد از همسر سابق و نامزدتان خبری بگیرید.و پیگیری اتفاقات زندگی او و خبر گرفتن از او هیچ فایده ای برای شما ندارد.و موجب می شود تا شما دیرتر او را فراموش کنید. توصیه می کنم برای مدت کوتاهی از تمام لوازمی که موجب می شود او را دنبال کنید و حتی از فضای مجازی دور باشید.

فراموش کردن یک رابطه تمام شده
فراموش کردن عشق سابق

به فکر خودتان باشید :

خودتان تنها فردی هستید که برای فکر نکردن به نامزد و همسر سابقتان می تواند به شما کمک کند.اینکه تا آخر عمر زانوی غم بغل کنید و گریه کنید،فقط به خودتان آسیب می زنید،پس سعی کنید به فکر خودتان باشید.

شاد باشید:

در سخت ترین لحظات به خودتان بگویید که باید شاد باشید،حتی یک لبخند مصنوعی و ساختگی نیز می تواند روی روحیه شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

به ظاهرتان اهمیت دهید :

بعد از شکست عشقی هرگز دست از آراستگی و زیبایی ظاهرتان بر ندارید،نگویید برای کی تیپ بزنم؟رسیدن به ظاهر کمترین کاری است که می توانید انجام دهید،به خودتان برسید و تیپ بزنید و از ظاهر زیبای خودتان لذت ببرید.

کارهای سرگرم کننده انجام دهید:

به جای چک کردن دائم گوشیتان و صفحه اینستاگرام عشق قبلی تان مدتی را به کارهایی بپردازید که نیازی به دستگا های الکترونیکی ندارد،کارهای سرگرم کننده مانند باغبانی ،گل و گیاه،ورزش و هرکار دیگری که شما راسرگرم و از گذشته دور کند.

به آهنگ های شاد گوش دهید :

اصلا به آهنگ هایی که شما را به یاد نامزد و همسر سابقتان می اندازد گوش نکنید.آهنگ های عاشقانه و غمگین نیز می تواند حال شما را بدتر کند.سعی کنید به آهنگ های شاد گوش کنید آهنگ ها یشد به مرور روی روحیه تاثیر می گذارد و موجب بازگشت روحیه می شود.

ورزش کنید :

برای داشتن روحیه عالی حتما ورزش کنید، و البته ورزش های گروهی تاثیر زیادی روی روحیه میگذارد.دویدن در پارک،پیاده روی و انجام ورزش های هوازی موجب سلامت بیشتر جسم و روح شما می شود.

به تغذیه تان اهمیت دهید :

داشتن یک تغذیه سالم موجب می شود که وضعیت جسمی و روحی شما به روال سابق برگردد، اصلا به دنبال رژیم چاقی و یا لاغری نروید.بلکه یک رژیم عالی و سالم که سرشار از تمام مواد غذایی می باشد.

ببخشید و فراموش کنید :

در صورتیکه در ذهنتان این موضوع شما را آزار می دهد که نامزدتان شما را اذیت و آزار می داده یا رفتارش دل شما را رنجانده اصلا به فکر انتقام نباشید.شاید با بخشیدن نتوانید او را کاملا فراموش کنید،ولی به مرور در ذهن شما کمرنگ و فراموش خواهد شد.

گفتار پایانی :

دوستان و همراهان عزیز در این مطلب به بررسی و تحلیل فراموش کردن یک رابطه تمام شده پرداخته شد امیدوارم این مطلب برای شما مفید و سازنده باشد، برای مطالعه مطالب بیشتر در مورد نکات و دانستنی های قبل از عقد و نامزدی می توانید به مجله ماه سرا مراجعه نمایید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

روابط عاطفی :نشانه ها و رفتارهای خاص پسر عاشق چگونه است ؟

روابط عاطفی :نشانه ها و رفتارهای خاص پسر عاشق چگونه است ؟

رفتارهای خاص پسر عاشق : اگر دوست دارید متوجه شوید که پسری عاشق شماست یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *