مشکلات دائمی چیست ؟

طبق آمار بیشتر مشکلات در این دسته قرار می گیرد و با گذشت زمان نیز این مشکلات جزء ارکان اساسی و پایه تمام دعواها و نزاع ها می باشد.و تمام بحث ها در مورد مشکلات قبلی و قدیمی است.اما با این وجود باز هم زوج ها در کنار هم زندگی می کنند و از رابطه زناشویی خود رضایت دارند.چون روش های کنار آمدن با این مشکلات را پیدا کرده اند.و برای از هم پاشیدن زندگی مشترک خودتمام تلاش خود را می کنند. و از آنجایی که این مشکلات را پذیرفته اند سعی در تلاش برای حل آن هستند و مدام در مورد آن صحبت می کنند.و اصلا در زمان صحبت کردن در مورد این مشکلات بهم نمی ریزند و به این درک رسیده اند که وجود مشکلات جزئی جدایی ناپذیر از زندگی مشترک است. به عنوان نمونه همانطور که بیماری هایی که در دوران سالخوردگی جزئی از زندگی افراد می شود. مشکلات نیز برای این افراد ناخوشایند است اما با آن کنار می آیند و از ایجاد موقعیت هایی که موجب بدتر شدن اوضاع می شود، پرهیز می کنند و روش های صحیح را در پیش می گیرند تا زندگی آنها شیرین باشد و یک تجربه شیرین همراه با مشکلات را داشته باشند. این افراد از مشاور کمک می گیرند.و مهارت مدیریت زندگی را یاد می گیرند.این افراد مدیریت رابطه زناشویی را در دست می گیرند و انواع روش ها را تجربه می کنند.چون مشکلات حل نشدنی دارای ویژگی هایی است که در صورت حل نکردن آن همسران احساس می کنند که از هم دور و طرد شده اند.

این مشکلات عبارتند از؛

زناشویی :دو اختلاف مهم و اساسی و رایج بین زوج ها
دو اختلاف اساسی و مهم در بین زوج ها

در مورد این مشکلات بسیار صحبت می کنند اما هیچ پیشرفتی ندارند.احساس نا امیدی و جریحه دار شدن احساسات به افراد دست می دهد.مکالمه بین زوج ها بدون محبت و صمیمیت است .به مرور زمان زوج ها سعی در بد نشان دادن طرف مقابل می کنند.و این موضوع موجب می شود تا زوج ها کمتر با هم مصالحه کنند و در نهایت از لحاظ عاطفی از هم دور می شوند.ولی نکته مهمی که باید زوج ها به آن دقت زیادی داشته باشند.این است که وجود فرزند در خانواده بسیار مهم است و جدا شدن عاطفی همسران از یکدیگر و طلاق عاطفی تاثیرات مخربی روی فرزندان دارد.از این رو مشورت کردن با مشاور خانواده بهترین راه حل برای حل این مشکلات است.و می تواند از معضلات بعدی جلوگیری کند.

مشکلات حل شدنی چیست ؟

این مشکلات در نظر اول بسیار ساده هستند اما قادر به ایجاد ناراحتی و دلخوری هستند.وقتی که مشکلات حل شدنی بین همسران به وجود می آید موجب ایجاد تنش زیادی بین همسران می شود.علت اصلی آن این است که آنها روش ها و راه های موثر غلبه بر مشکلات را فرا نگرفته اند. به کار بردن راه ها و روش های مهم برای حفظ زندگی از اصول موفقیت در زندگی است. به عنوان نمونه خوب گوش دادن به صحبت های همسر یکی از بهترین روش هاست. اما نکته مهمی که باید به آن بسیار دقت داشت شروع کردن صحبت با لحن ملایم و آرام است، چون صحبت کردن با لحن خشن بیشتر موجب گارد گرفتن افراد می شود. توصیه می شود همسران از تلاش های گشترده برای جبران اشتباهات و همچنین تسلط بر رفتار خود در بحث های شدید و تند و همچنین مراقبت از علائم هشدار دهنده و منفی در زمان بحث های شدید را فرا بگیرید.و تلاش کنید که چگونه در زندگی به توافق برسید و سعی کنید مشکلات را تحمل کنید. وقتی به این توصیه ها عمل کنید قطعا متوجه می شوید که زندگی زناشویی و رابطه شما با همسرتان چقدر عالی می شود.

زناشویی :دو اختلاف مهم و اساسی و رایج بین زوج ها
اختلاف اساسی و مهم بین زوج ها

تفاوت بین مشکلات دائمی و حل شدنی :

ممکن است بعضی از افراد قادر به تشخیص مشکلات دائمی و حل شدنی نیستند و نمی دانند مشکلشان با همسرشان دائمی است یا حل شدنی.و یا راه حلی برای حل مشکلات قابل حل و آزار دهنده پیدا نمی کنند.و بیشتر تمرکز افراد روی مشکل و معضل خاص است.و هیچ گونه اختلاف پنهانی وجود ندارد.و آنچه که بسیار مهم است و در ابتدای مقاله به آن اشاره شد تشخیص نوع اختلاف است و بهترین راه حل مشکل و معضل به روش صحیح است.و زوج ها باید دقت داشته باشند که در این مواقع از هر گونه توهین،سرزنش، تحقیر و قضاوت دوری کنند.چون بدترین سم برای زندگی مشترک است.توصیه می شود همسران در مواجه با مشکلات به مشاور مراجعه نمایند و سعی کنند مشکلات خود را به خانوده ها انتقال ندهند و سعی کنند دعواهایشان در جلو جمع و خانوده ها نباشد.

گفتار پایانی:

دوستان و همراهان عزیز در این مقاله به بررسی و تحلیل پرداخته شد امیدوارم این مطالب برای شما مفید و سازنده باشد، برای مطالعه مطالب بیشتر به مجله ماه سرا مراجعه و نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که تمام مطالب این مجله تحت نظر متخصص نگارش می شود، اما توصیه می شود در مواجه با هر نوع بیماری و مشکلی به متخصص مراجعه و از درمان های خودسرانه پرهیز کنید.