علت های بروز اختلال نعوظ و راه های درمان آن
علت های بروز اختلال نعوظ و راه های درمان آن

علت های بروز اختلال نعوظ و راه های درمان آن

اختلال نعوظ و درمان آن :

یکی از بیمارهای مردان اختلال نعوظ است که موجب ناکار آمدی جنسی می شود،و این عارضه بیشتر در مردان بروز می کند و موجب عدم رضایت جنسی و لطمه روانی برای فرد و طرف مقابل او می شود.در این مقاله به بررسی اختلال نعوظ و درمان آن پرداخته می شود با ما همراه باشید.

رابطه اختلال نعوظ و سن :

از بزرگترین دغدغه های آقایان در فعالیت جنسی عدم نعوظ یا کاهش کیفیت برانگیختگی آلت در هنگام رابطه است.اختلال نعوظ معروف به Erectile Dysfunction  می باشد. این عارضه در تمام سنین ممکن است رخ بدهد،ولی با بالا رفتن سن احتمال این عارضه بیشتر می شود. دقت داشته باشید که ممکن است نعوظ تکراری و منظم نباشد و احتمالا شما دچار مشکل ED نیستید و بروز این مشکل به علت خستگی های ذهنی و استرس است.ولی در صورت بروز مکرر حتما به متخصص اورولوژی متخصص آقایان،حتما مراجعه نمایید.

 

علت اختلال نعوظ :

1_ اختلالات روانی:

اختلالات روانی یکی از مهم ین علت عدم نعوظ مخصوصا جوانان است.طبق آمار حدود 70% موارد اختلال روانی موجب عدم نعوظ در افراد می شود.خستگی، نداشتن حس خوب،استرس های محیطی و شغلی و نداشتن علاقه به طرف مقابل ، افسردگی و نگرانی، درگیری های احساسی خارج از رابطه خانوادگی همگی می توانند از موجبات روانی عدم نعوظ می شود.

2_ مشکلات آناتومیک :

از علت های دیگر نعوظ می توان به اختلالات عصبی و اختلالات آناتومیک اشاره کرد مخصوصا عصب پودندال که در حوادث آسیب می بیند.جراحی های لگنی و تصادفات و بیماری هایی که تاثیر مستقیمی بر مغز، اعصاب،نخاع اثر می گذارد مانند، دیابت ،MS و… موجب اختلال نعوظ می شود.

3_ اختلالات عروقی :

یکی دیگر از علت های عدم نعوظ اختلالات عروقی است که علت اصلی آن دیابت ،فشار خون بالا و مزمن است، از دیگر عوارض فشار خون می توان به شل شدن آلت اشاره کرد.

علت های بروز اختلال نعوظ و راه های درمان آن
اختلال نعوظ و درمان آن

4_ عمل جراحی :

ضربه و آسیب به شریان ها؛ عمل جراحی مانند؛پروستاتکتومی،فشارخون بالا،کاهش هورمون ها، مصرف دخانیات و سیگار، (خصوصا افرادی که در روز بیش از 20 نخ سیگار مصرف می کنند ) آرترواسکلروز و مواد مخدر علت های اصلی عدم نعوظ است.

5_ مصرف دارو :

مصرف داروهایی مانند ؛آنتی سایکوتیک ها (داروهای ضد جنون در بیماران با اختلالات روانی )، کتوکونازول (ضد قارچ)،و دارو های کاهش دهنده فشار خون، سایمتیدین، تیازید ها و …دارای عوارض جبران ناپذیر از جمله عدم نعوظ می شود.و مصرف داروهای هورمونی موجب ناباروری و اختلالات زناشویی می شود.

6_ افزایش سن :

یکی از عوامل اصلی عدم نعوظ افزایش سن است،با افزایش سن هورمون های جنسی کاهش پیدا کرده و اختلال در گردش خون موجب عدم نعوظ می شود و حدود یک چهارم افراد بالای 65 سال دچار این مشکل می شوند.افرادی که دچار این مشکل می شوند،توصیه می شود اعتماد به نفس داشته باشند و در اولین فرصت به متخصص اورولوژی مراجعه و معاینه ناحیه تناسلی و بررسی عروق تناسلی با سونو رنگی (داپلر)تست هورمونی و… را انجام دهند.

راه های درمان نعوظ :

 

درمان اختلال نعوظ :

در اینجا دو روش اختصاصی و غیر اختصاصی در مورد درمان نعوظ داریم که جداگانه بررسی می شود.روش های درمانی غیر اختصاصی شامل هورمون درمانی ،روان درمانی و تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی و…می باشد.

نکته قابل ذکر این است که ورزش هایی مانند دوچرخه سواری موجب آسیب هایی به عروق ناحیه تناسلی می شود.

علت های بروز اختلال نعوظ و راه های درمان آن
اختلال نعوذ و درمان آن

درمان دارویی اختلال نعوظ :

تعدادی از افراد برایشان سوال است که آیا برای سفت کردن آلت در هنگام رابطه جنسی قرص یا دارویی وجود دارد؟ بله قرص ها و داروهایی برای درمان عدم نعوظ وجود دارد که معرفی می شود , با ما همراه باشید.

آپومورفین ( زیر زبانی)  :

این قرص که در 12 دقیقه اول اثر می کند و ماندگاری آن تا 2 ساعت است.

 ترازودون:

یک  داروی ضد افسردگی ملایم می باشد.

 سیلدنافیل :

سیلدنافیل از جمله داروهای است که بسیار سریع اثر می کند، و البته در برابر تحریکات جنسی، این دارو برای بیماران قلبی و مصرف کنندگان نیترات مضر است.

یکی دیگر از راهای درمان نعوظ، تزریق داحل مجاری است ، این عمل دارای عوارضی مانند، درد شدید در محل تزریق و این را روش درمان برای افرادی که دارای بیماری های کم خونی داسی شکل، اختلالات شدید روانی و اسکیزوفرنی هستند اصلا توصیه نمی شود.

 

 دستگاه وکیوم:

دستگاه وکیوم یکی از دستگا های درمان نعوظ است که خود این دستگاه شامل لوله و سیلندر است که به یک پمپ وصل می شود و با استفاده از ماساژ و روغن خراطین یا کنجد بهترین روش درمان است ،این روش در افراد مسن بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

 انواع قرص  ها برای درمان اختلال نعوظ مرد :

در اینجا به معرفی 3 نوع قرص می پردازیم که تا یک ساعت بعد از رابطه جنسی موجب نگه داشتن نعوظ می شود.با ما باشید؛

سیلدنافیل سیترات (ویاگرا)،وردنافیل،تادالافیل سیترات (CIALIS)،ویزارسین

عوارض این سه قرص عبارتند از ؛

  • سردرد
  • اختلال دید (دید آبی رنگ)
  • درد زانو
  • احتقان بینی
  • اختلال گوارشی

این داروها با نام های تجاری مانند ؛ Blue Chew و ویاگرا و … عرضه می شود، و حتما 30 دقیقه قبل از رابطه جنسی باید قرص را با آب میل نمایید.نکته مهم اگر تاثیر دارو بیش از 4 ساعت طول کشید حتما به پزشک مراجعه نمایید.

 جراحی برای درمان اختلال نعوظ :

افرادی که به درمان های دارویی پاسخ نداده اند، حتما باید عمل جراحی انجام دهند، عمل جراحی پروتزهای آلت ( malleable or semi rigid و inflatable ) یکی از معروف ترین این اعمال جراحی است که عوارضی مانند عفونت و عوارض بعد از جراحی را به دنبال دارد.

یکی دیگر از انواع جراحی ها برای درمان نعوظ، جراحی عروق است.که بیشتر در افراد غیر سیگاری، و فاقد دیابت انجام می شود این عمل جراحی بیشتر در مورد افرادی انجام می شود که در اثر ضربه دچار اختلالات عروقی و اختلال در خونرسانی شده اند.

علت های بروز اختلال نعوظ و راه های درمان آن
اختلال نعوذ و درمان آن

 

 درمان اختلال نعوظ در طب سنتی :

در طب سنتی نیز روش هایی برای درمان نعوظ وجود دارد و در کشورهایی مانند، چین ،آفریقا از گذشته تا به حال از طب سنتی برای درمان نعوظ بهره می برده اند، بعضی از افراد سوال می کنند که آیا شلی آلت و نداشتن نعوظ به تغذیه بستگی دارد، پاسخ این افراد مثبت است و عدم نعوظ رابطه مستقیم با تغذیه دارد.در اینجا به معرفی چند گیاه دارویی می پردازیم که اثراتی مانند قرص ها دارند.

جینسنیگ:

از ترکیب این گیاه با عسل برای درمان نعوظ استفاده می شود و بسیار موثر است و کرم جینسینگ برای درمان زود انزالی استفاده می شود.

ال _ آرژنین:

موجب افزایش خونرسانی می شود.

دی هیدرواندروسترون (DHEA):

موجب افزایش میل جنسی زنان می شود و تاثیر زیادی در اختلال نعوظ دارد.

یوهیمبین :

نام یک گیاه آفریقایی به نام الکالوئیدزهرین یا Corynanthe yohimbe می باشد.

جینکو:

این گیاه که معروف به علف هرز بز شاخی (epimedium) می باشد و به ویاگرای طبیعی و گیاهی معروف است و مصرف آن با احتیاط باید باشد.

 

نتیجه گیری:

اول از همهکه موارد بالا حتما زیر نظر پزشک باشد و بدون مراجعه به پزشک به هیچ وجه انجام نشود.

یکی از آسیب های روانی که به فرد و شریک او صدمه می زند اختلالات جنسی و آسیب روانی آن است، زمانی فرد دچار اختلالات می شود که این مشکل به طور مرتب و منظم و در مدت زمان طولانی باشد، و تعداد دفعات کم نمی تواند دلیلی بر عدم نعوظ باشد،البته این مشکل با افزایش سن خودش را نشان می دهد و بیماری ها تاثیر زیادی بر این بیماری دارد،پس در صورت بروز این مشکل حتما به متخصص اورولوژی مراجعه نمایید.برای تهیه محصولات زناشویی و دستگاه وکیوم می توانید به سایت ماه سرا مراجعه و بهترین محصولات را با قیمت مناسب تهیه نمایید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

90 روز طلایی و پر انرژی برای چیدمان اتاق نوزاد که باید از آن استفاده کنید.

90 روز طلایی و پر انرژی برای چیدمان اتاق نوزاد که باید از آن استفاده کنید.

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *