ویژگی های شامپو بچه متناسب با پوست و موی بچه ها
ویژگی های شامپو بچه متناسب با پوست و موی بچه ها

ویژگی های شامپو بچه متناسب با پوست و موی بچه ها

با سلام و درود خدمت همراهان و دوستان همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره ویژگی های شامپو بچه نکات جذابی را بیان کنیم خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی های شامپو بچه :

بسیاری از والدین به مو و نظافت کودک خود بسیار اهمیت می دهند و همیشه به دنبال بهترین برند لوازم بهداشتی برای کودک خود هستند،و صد البته تنوع محصولات در این زمینه زیاد است و والدین نمی دانند چه شامپو با چه ویژگی هایی متناسب با موهای کودکشان است.در این مقاله ما به شما کمک می کنیم تا بهترین برندشامپو و کیفیت عالی و دارای بهترین ویژگی را بشناسید و بهترین گزینه را برای کودک خود انتخاب کنید با ما باشید.

ویژگی های شامپو بچه متناسب با پوست و موی بچه ها
ویژگی های شامپو بچه

ویژگی های شامپو بچه :

پوست نوزادن و کودکان نسبت به بزرگسالان نازک تر و دارای حساسیت بیشتری است.و به تبع باید مراقبت های بیشتری از پوست کودکان داشته باشیم تا آلودگی ها و شوره سر و همچنین چربی پوست سر را ازبین ببرد،شامپو ها دارای تنوع زیادی است پس بهتر است شامپویی انتخاب کنید که دارای ویژگی های خاص باشد.اعم از ؛

دارای رایحه طبیعی ،حاوی مواد محافظت کننده پوست و مو حاوی مواد ضد ریزش و ضد اشک،مواد پاک کننده متناسب با پوست کودک،حاوی انواع ویتامین های مفید برای پوست و انواع عصاره های گیاهی مانند،عصاره آووکادو،عصاره بابونه و دانه آفنابگردان و… باشد.

شامپو ضد حساسیت :

بارها برای شما اتفاق افتاده که وقتی برای فرزندتان شامپو خریداری می کنید،در ترکیبات و یا در زیر نام برند شامپو عبارت هیپوالرژیک درج شده است،همانطور که می دانید معنی این عبارت ضد حساسیت است و شامپو حاوی مواد محرک پوست نیست، و این شامپو مناسب کودکانی است که با استفاده از شامپو دچار واکنش پوستی می شوند. پس درهنگام خرید شامپو به عبارت ضد حساسیت حتما توجه داشته باشید،شامپو بچه ایروکس سری Sweet Sleep یک شامپو ضد حساسیت برای کودکانی با پوست حساس و موهای ظریف و نازک است.

شامپو بچه ضد پوسته نوزادی :

پوسته نوزادی یا کلاه گهواره نوعی بیماری پوستی است که با اشتن ظاهر ناخوشایندش بی ضرر است و جای نگرانی ندارد.این عارضه بیشتر در روزهای و هفته ای اول تولد بیشتر در کف سر نوزادن مشاهده می شود.و بیشتر شبیه به شوره  و پوسته بر روی بینی و پشت گوش و کف سر نوزاد نمایان می شود و علت اصلی این عارضه ریزش سلول های مرده پوست است که به چربی روی پوست متصل شده و این عارضه را پدید می آورند.در صورت مشاهده این پوسته روی نقاط ذکر شده از شامپو ضد پوسته یا کلاه گهواره استفاده نماید.

ضد اگزما :

اگزما عارضه ای است که در آن پوست قرمز،ملتهب و خشک می شود،اگزما در همه جای بدن ظهور میکند،و در مواد حاد این بیماری دردناک و خارش شدید است،نوزادانی که دچار اگزما می شوند پوستشان خشک و کمی پوسته ریزی دارد.اما دقت داشته باشید که نوزادن امکان دارد به بیماری کلاه گهواره یا اگزما دچار شوند و علائم این دو شبیه به هم است.و باید دقت کنید که این بیماری را با هم اشتباه بگیرید.اگزما بیشتر گردن ،نواحی سر و صورت نوزاد را درگیر می کند.اما کلاه گهواره  سلول های مرده پوست با غدد چربی ترکیب می شود و بیشتر شبیه به ورقه های پوسته بروز می کند.اگر نوزاد به اگزما دچار شد حتما به پزشک مراجعه و با تجویز پزشک از محصولات مرطوب کننده استفاده کنید،مخصوصا شامپو های حاوی روغن زیتون و آلوئه ورا

بدون پارابن :

همانطور که می دانید پارابن یکی از مشتقات نفت است که طبق نظر همه دانشمندان برای پوست انسان مضر است،اما با ان وجود در تمام محصولات آرایشی و بهداشتی از آن به عنوان یک نگهدارنده استفاده می شود.اما در مورد شامپو کودکان که دارای پوست و موی حساس هستند حتما از شامپو ها و محصولات بهداشتی فاقد پارابن استفاده کنید.

شامپو فاقد فتالات :

فتالات مواد شیمیایی هستند که در ترکیب محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد،و مدت ماندگاری رایحه محصولات را بیشتر می کند.اما این مواد نیز مانند پارابن برای انسان بسیار مضر است و موجب اختلال غدد درون ریز بدن می شود.و نکته مهم و قابل تامل این است که بیشتر برندهای تولید کننده محصولات آرایشی نام فتالات را در ترکیب محصول خود ذکر نمی کنند.اما اگر در روی بسته بندی محصولی در قسمت رایحه گزینه fragrance درج شده بود از خرید محصول خودداری کنید.و محصولاتی خریداری نماید که فاقد رایحه مصنوعی باشد و گزینه Fragrance-Free درج شده باشد.

شامپو مرطوب کننده :

همانطور که بارها و بارها ذکر شد پوست کودکان بسیار حساس و لطیف است،و به همین علت رطوبت پوست خود را سریع از دست می دهند،و خشک شدن پوست پایه و اساس بسیاری از بیماری های پوستی است.پس در زمان خرید محصولات بهداشتی برای کودکان دقت کنید محصولی را خرید کنید که پوست کودک شما را خشک نکند.

فاقد سوزش چشم :

یکی از علت های مهمی که کودکان تمایلی زیادی به حمام رفتن ندارند،سوزش چشم است،و این ترس ممکن است تا دوران نوجوانی هم ادامه داشته باشد.پس در هنگام خرید محصولات بهداشتی مخصوص کودکان دقت داشته باشید،شامپوهایی خرید نید که باعث سوزش چشم نشود.

ویژگی های شامپو بچه متناسب با پوست و موی بچه ها
ویژگی های شامپو بچه

شامپو طبیعی و ارگانیک :

یکی از محصولات که در بین تمام محصولات آرایشی و بهداشتی خودی نشان داده و بسیار پرطرفدار و دارای محبوبیت است شامپو طبیعی و ارگانیک است که بیشتر والدین از این محصول برای کودکان خود استفاده می کنند.این شامپوها فاقد هر گونه مواد شیمیایی و مضر برای پوست انشان می باشد.

براق کننده :

یکی از علت های مهمی که والدین کودکان خود را به حمام می برند،تمیز شدن پوست و موی کودک است،پس والدین عزیز شمایی که به براقی و نرمی مو اهمیت می دهند باید از شامپو استفاده کنید که ضمن تمیزی،موها رابراق و تمز نگه دارد،بهترین شامپویی که ما به شما توصیه می کنیم شامپو حاوی عصاره گل همیشه بهار است ،و رطوبت و لطافت طبیعی موها را حفظ می کند و از هرگونه التهاب موها جلوگیری می کند.

کف مناسب :

یکی از خصوصیات مهم برای شامپو کودکان میزان کف شامپو می باشد،بهترین شامپو برای کودکان شامپویی است که دارای کف بالایی باشد!! اصلا تعجب نکنید چون کودکان از کف و حباب زیاد لذت می برند و علاقه زیادی به حمام رفتن پیدا می کنند.

ویژگی های شامپو بچه متناسب با پوست و موی بچه ها
ویژگی های شامپو بچه

شامپو ویتامینه :

همانطور که می دانید مصرف ویتامین در هر سنی ضروری و لازم است،و همانطور که بدن به ویتامین نیاز دارد پوست و مو نیاز دارد،اما چگونه مو و پوست بدن را ویتامین رسانی کنیم؟ بسیار راحت و آسان است بسیاری از شامپوهای موجود در بازار حاوی و سرشار از انواع ویتامین ها می باشند و به راحتی می توانند ویتامین های مورد نیاز موها را تامین کنند.و از ریزش و دیگر عوارض مو جلوگیری کنند و حتی موها یآسیب دیده را ترمیم کنند.

عاری از هرگونه رنگ و مواد شیمیایی :

شامپوهای کودکان باید عاری از هرگونه مواد شیمیایی و رنگ باشد.پس در هنگام خرید شامپو دقت داشته باشید که مواد شامپو طبیعی و عاری از هرگونه مواد طبیعی باشد.شامپوها طبیعی با نام تجاری ارگانیک در بازار موجود است و به راحتی می توانید انواع شامپوهای ارگانیک از انواع برندها را متناسب با پوست و موی کودک خود تهیه نمایید.

رتبه EWG :

رتبه EWG یکی از رتبه هایی است که به محصولات شوینده کاربرد دارد.این رتبه درصد مواد شیمیایی به کار رفته در شامپو را نشان می دهد.و امتیاز این رتبه اعداد بین 1 تا 10 است پس درهنگام خرید به رتبه و امتیاز آن دقت داشته باشید.

گفتار پایانی :

دوستان و همراهان عزیز دراین مقاله سعی شد بهترین خصوصیات یک شامپو مناسب کودکان معرفی شود شما می توانید برای تهیه انواع شامپوهای کودک به سایت ماه سرا مراجعه و بهترین محصولات بهداشتی و آرایشی ی از برترین برندها را با بهترین قیمت تهی کنید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *