معرفی فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش، باید ها و نبایدهایی که در این باره باید بدانید
فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش، باید ها و نبایدهایی که در این باره باید بدانید

فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش، باید ها و نبایدهایی که در این باره باید بدانید

باسلام خمت همراهان همیشگی مجله ماه سرا. در این مقاله درباره ی فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش، باید ها و نبایدهایی که در این باره باید بدانید میخوانید. با ما همراه باشید.

فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش، باید ها و نبایدهایی که در این باره باید بدانید

احتمالا دیده اید که بعضی آرایش ها مثل آرایش عروس یا گریم بازیگران و مجریان برای مدت طولانی بدون تغییر ثابت میماند. عامل این امر استفاده از ماده ای به نام فیکساتور در آرایش است. همانطور که از اسم این ماده پیداست برای ثابت نگه داشتن آرایش برای زمان های طولانی است که زمان برای تجدید آرایش یا گریم وجود ندارد. فیکساتور دارای انواع مخلتفی است که متناسب با مورد استفاده یا زمان مورد نیاز متفاوت است.

فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش چیست؟

وظیفه ی فیکساتور ثابت نگه داشتن آرایش برای مدت طولانی است. اگر در شرایطی مثل عروسی یا مهمانی که امکان تجدید آرایش ندارید. برای اینکه آرایش شما بدون تغییر روی صورت شما بماند میتوانید از فیکساتور استفاده کنید.

انواع فیکساتور

فیکساتور ها در دو نوع اسپری و پودری در بازار موجودند. اما فیکساتور اسپری نسبت به نوع پودری طرفداران بیشتری دارد.

*اسپری فیکس کننده:

اسپری تثبیت کننده ی آرایش از آنجایی که بافت سبک و بی رنگ دارد به بافت و رنگ آرایش آسیبی نمیزند. از این محصول میتواند در هر شرایط آب و هوایی عملکرد خود را برای حفظ حالت آرایش داشته باشد. در کل میتوان گفت استفاده از اسپری تثبیت کننده مقرون به صرفه خواهد بود.

 

کاربردهای مهم اسپری فیکس کننده

یکی از کاربردهای اسپری فیکس کننده آرایش استفاده از آن برای سایه زدن چشم است. به این صورت که روی براشی که قصد سایه زدن با آنرا دارید اسپری فیکساتور بزنید. سپس با آن براش سایه چشم را بزنید ابتدا سایه به صورت مرطوب به نظر میرسد .اما بعد از خشک شدن اسپری ظاهری زیبا به چشمان شما میدهد. از دیگر کاربرد های اسپری فیکس کننده استفاده از آن به همراه کرم پودر است .

 شیوه استفاده از اسپری فیکساتور

برای فیکس کردن آرایش توسط اسپری فیکس کننده ابتدا تمام مراحل آرایشتان را به صورت کامل انجام دهید.آخرین مرحله نوبت به استفاده از اسپری میرسد. به صورت انجام میشود که ابتدا اسپری را خوب تکان میدهید تا محتویات مخلوط شوند.سپس با فاصله ای به اندازه ی طول بازوهایتان از صورت فاصله دهید. چشم هارا بسته و چند بار به نواحی مختلف صورت اسپری کنید. در نهایت باید کمی فرصت بدهید تا خشک شود.

*پودر فیکس کننده:

فیکس کننده های پودری در دو نوع مات و براق در بازار عرضه میشوند. برای استفاده ازاین نوع فیکساتور مقدار کمی از آنرا هربار مصرف کنید. با استفاده از نوع پودری میتوانید هم سایه و هم رژ را تثبیت کنید.

 شیوه استفاده از پودر فیکس کننده

برای تثبیت آرایش با به کارگیری از فیکساتور پودری کافی است آنرا با استفاده از براش کابوکی روی تمام صورت پخش کنید. میتوانید در برخی نواحی مثل پیشانی و چانه مقدار بیشتری استفاده کنید.

استفاده تثبیت کننده آرایش برای کدام پوست ها توصیه می شود

استفاده از فیکساتور برای انواع پوست مشکلی ندارد و همه میتوانند از این محصول آرایش استفاده کنند. اما هر نوع پوستی فیکساتور مناسب خود را میطلبد. افرادی که پوستشان خشک است از نوع اسپری آن استفاده کنند تا از خشک شدن پوست جلوگیری کند. اما افرادی که پوستشان چرب است بهتر است از نوع پودری استفاده کنند چون اسپری حالت مرطوب دارد و چربی سطح پوستتان را افزایش میدهد.

آیا فیکساتورها برای پوست مضر نمی باشند؟؟؟

مهم ترین نکته ای که در استفاده از این محصول آرایشی وجود دارد این است که به چه میزانی از آن استفاده میشود. در ابتدای مقاله هم خدمت شماگفتیم که استفاده از فیکساتور در شرایطی خاص است. در شرایطی که به هر دلیلی امکان تجدید آرایش وجود ندارد و لازم است حالت آرایش صورت حفظ شود. بدیهی است که در کل استفاده ی مدام از محصولات آرایشی حتی اگر بهترین کیفیت را هم داشته باشند برای سلامت پوست مضر است. فیکساتور ها یا با ایجاد چسبندگی کار تثبیت آرایش را انجام میدهند یا با جلوگیری از فعالیت های پوست. که در هر دوصورت استفاده ی زیاد از تثبیت کننده توصیه نمیشود.

منبع : مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *