عواقب فحاشی به همسر

راز موفقیت : فحاشی به همسر و عواقب آن

فحاشی به همسر و عواقب آن :

تعداد زیادی از زوج ها در زمان عصابینت کنترلی روی زبان و رفتار خود ندارند، عده ای در زمان عصبانیت شروع به فحاشی می کنند.و با این کار خودر ا تخلیه می کنند، اما اطلاع ندارند که این کار تاثیرات بسیار مخربی روی زندگی آنها دارد، در این مقاله به بررسی و تحلیل فحاشی به همسر و عواقب آن پرداخته می شود،خالی از لطفنیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تاثیرات فحاشی و بد دهانی به همسر :

تعدادی از زوج ها در زمان مشاجره و عصبانیت به راحتی به خود اجازه می دهند که به طرف مقابل توهین کنند.مخصوصا زمانی که احساس می کنند حق با آنهاست. اما غافل از اینکه استفاده از کلمات دور از شان و آزار دهنده عواقب خطرناکی دارد که ممکن است در ذهن طرف مقابل باقی بماند،و در مواقع غیر منتظره یادآوری شود.برای پایداری و دوام زندگی در هنگام عصبانیت و مشاجره از توهین خودداری کنید و به یکدیگر احترام قائل شوید. در ادامه به عواقب فحاشی به همسر پرداخته می شود با ما همراه باشید.

توهین و فحاشی به همسر

اوقات خوب را از بین میرود :

زمانی که در هنگام مشاجره از کلمات توهین آمیز استفاده می شود،موجب از بین رفتن اوقات خوب می شود.چون خاطرات خوب با کلمات توهین آمیز آمیخته می شود و موجب مختل شدن پیوند مشترک زوج می شود. اگر قصد دارید که در زمان عصبانیت حرفی را بزنید سعی کنید کنترل روی زبان و افکار خود داشته باشید. سعی کنید کلا حرف های آزار دهنده را از ذهن خود پاک کنید و جایی در ذهن شما نداشته باشد که در زمان بحث و مشاجره از آن استفاده نکنید.و بحث را سازنده نگه دارید.

احساسات نابود می شود :

یکی از مواردی که موجب نابود شدن احساسات می شود،کلمات توهین آمیز است و موجب می شود که طرف مقابل حس کند او درک نمی شود،حتی اگر در مواردی همسرتان را درک نمی کنید، هرگز به او توهین نکنید.

موجب عدم رشد می شود :

ممکن است گاهی اوقات به عیب های یکدیگر بپردازید، تا راهی برای رفع و رشد پیدا کنید اما فحاشی،توهین و انتقاد بسیار مفاوت است و توهین به شریک زندگی مانع از بهبود و صمیمیت رابطه می شود. کلمات توهین آمیز موجب اضافه شدن موردی به زندگی نمی شود، بلکه موجب تیره تر شدن اوضاع می شود.پس سعی کنید از هر نوع انتقاد بپرهیزید، چون کمکی به رشد و ارتقاء شخصیت و زندگی مشترک نمی کند.

شخصیت را زیر سوال می برد :

یکی از اتفاقاتی که موجب نشان دادن رفتار تحقیر آمیز افراد است. استفاده از کلمات و عبارات شخصی برای برنده شدن در مشاجره است این موضوع موجب می شود،طرف مقابل تصور کند که شما حس می کنید که افکار و عقایدتان از او بالاتر است. ضمنا این مطلب را می رساند که شما به شریک زندگی خود اعتماد ندارید و از فعالیت هایی که او انجام می دهد حمایت نمی کنید.

عزت و اعتماد به نفس را از بین می برد :

با توهین به سرعت اهتماد به نفس و عزت نفس افراد را از بین می برد. حتی اگر در روز های بعد عذر خواهی شود اما معذرت خواهی این نظر را لغو نمی کند و موجب می شود که در ذهن همسرتان توهین باقی بماند.

فحاشی به همسر و عواقب آن
عواقب توهین و فحاشی به همسر

باعث از دست دادن حمایت می شود :

زمانی که در یک مشاجره به همسرتان کلمات آزار دهنده می زنی،حمایت از همدیگر برایتان واقعا سخت می شود،چون در یک رابطه سالم هرگز افراد تنها نیستند و همیشه می دانند که حمایت از آنها وجود دارد.اما زمانی که همسر متوجه شود که از طرف همسرش حمایت نمی شود.شروع به استفاده از کلمات آزار دهنده می کند.پس اگر یکبار به همسر خود توهین کردید باید منتظر باشید که دفعه بعد اگر به چیزی نیاز دارید،او به سراغ شما نمی آید و همسرتان به طرف فردی می رود که او را حمایت کند.

فرد حالت تدافعی می گیرد :

از بدترین اتفاقات در زمان مشاجره این است که به همسرتان توهین کنید.فردی که مورد توهین قرار می گیرد،دیگر قصد ادامه صحبت در مورد وضعیت موجود را ندارد و حالت تدافعی می گیرد.و کلمات آزار دهنده موجب تغییر مسیر صحبت و بحث می شود.

باعث عدم اعتماد می شود :

افرادی که مدام به همسرشان توهین می کنند باید بدانند که همسرشان دیگر به او اعتماد ندارد، چون در کنارش احساس امنیت ندارد.

بی توجهی همسر را درپی دارد :

با توهین به همسر موجب ایجاد مشکلات زیادی می شود،همسرانی که به یکدیگر کلمات توهین آمیزی دارند،حس می کنند که دیگر برای طرف مقابل اهمیت ندارند،چون در طول زندگی همسران باید حس اهمیت را داشته باشند. رابطه سالم مستلزم اهمیت در زندگی و بین زوج ها می باشد.پس به جای توهین روی احترام و عشق تمرکز کنید.

فحاشی به همسر
عواقب توهین و فحاشی به همسر

باعث ناامنی در رابطه می شود :

کلمات آزاردهنده می تواند موجب ایجاد ناامنی در رابطه شود. هیچ فردی نباید حس کند که در هر لحظه ممکن است رابطه آنها به پایان برسد،ولی توهین به یکدیگر این حس را تشدید می کند. زمانیکه حس می کنید که همسرتان برای شما ارزشی قائل نیست، قطعا احساس ناامنی خواهید کرد. رابطه سالم رابطه ای است که در آن حس امنیت داشته باشید، حتی وقتی که همه چیز پیچیده و سردرگم است.

احترام را از بین می برد :

زمانی که همسرتان شما را خیلی عصبانی می کند، بازهم احترام به ا را فراموش نکنید.هر حرف زشت و ناپسندی که به همسرتان می زنید، نشان دهنده احترام نگذاشتن شما به همسرتان است.هرچند با همسرتان مخالف هستید، ولی احساسات او را در نظر بگیرید.حتما روی صحبت های خود تمرکز داشته باشید، چون در آینده نمی توانید آن را جبران نمایید. روی احترام و رفتار خود تمرکز داشته باشید.و به همسرتان احترام بگذارید.

موجب خود پسندی می شود :

گفتن کلمات توهین آمیز در مشاجره کار راحتی است چون در عصبانیت هر حرفی به ذهن برسد بیان می شود.ولی باید در این مواقع بر گفتار خود تمرکز داشته باشید تا بعدا پشیمان نشوید.گفتن ناسزا موجب ایجاد مشکل در صمیمیت و راحتی حرف ها می شود.پس قبل از بیان هر صحبتی احساسات همسر خود را در نظر بگیرید.

احساس ارزشمندی را از بین می برد:

احساس ارزشمندی با هر توهین از بین می رود.عبارات آزار دهنده در فرد موجب می شود فرد حس کند که به اندازه کافی عالی و خوب نیست و یا قادر به انجام دادن کارهای خوب نیست.ضمنا به کاربردن این کلمات موجب می شود که همسرتان تصصور کند که در مورد او خوب فکر نمی کنید و او به خودش نگاه بدی داشته باشد.

گفتار پایانی :

دوستان و همراهان عزیز در این مطلب به بررسی و تحلیل فحاشی به همسر و عواقب آن پرداخته شد امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.برای مطالعه مقالات بیشتر به مجله ماه سرا مراجعه نمایید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

روابط عاطفی :نشانه ها و رفتارهای خاص پسر عاشق چگونه است ؟

روابط عاطفی :نشانه ها و رفتارهای خاص پسر عاشق چگونه است ؟

رفتارهای خاص پسر عاشق : اگر دوست دارید متوجه شوید که پسری عاشق شماست یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *