معرفی تمرینات کگل چیست؟سه مورد از کاربرد مهم آن چیست؟
تمرینات کگل چیست؟سه مورد از کاربرد مهم آن چیست؟

تمرینات کگل چیست؟سه مورد از کاربرد مهم آن چیست؟

سلام عزیزان ماه سرایی در این مطلب میخواهیم شمارا با این موضوع که تمرینات کگل چیست؟سه مورد از کاربرد مهم آن چیست؟ آشنا کنیم لطفا با ما همراه باشید

تمرینات کگل چیست؟سه مورد از کاربرد مهم آن چیست؟

تمرینات کگل چیست؟سه مورد از کاربرد مهم آن چیست؟

تمرینات کگل تمریناتی بسیار ساده هستند که شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی در خانه انجام دهید. این تمرینات به تمام افراد کمک می‌کند که زندگی سالم‌ وبهتری داشته باشند. انجام منظم و روزانه این تمرینات می‌تواند به درمان زود انزالی، درمان نعوظ، جلوگیری از بی‌اختیاری ادرار، درمان یبوست و پروستات کمک کند. اغلب افراد برای درمان این مشکلات به مصرف انواع داروهای شیمیایی و گیاهی رو می‌آورند که عوارض خطرناکی دارد. در حالی که می‌توانند با چند تمرین ساده به سلامت جسمانی و افزایش اعتماد به نفس خود کمک کنند. برای اطلاع از سه کاربرد مهم این تمرینات با ما همراه باشید.

 سه مورد از کاربرد مهم تمرینات کگل:

  1. جلوگیری از بی اختیاری ادرار ودرمان آن
  2. 2. کاهش ناراحتی های عضلانی و درد در دوران بارداری
  3. 3. درمان اختلالات جنسی و نعوظ

 

بی اختیاری ادرار مشکلی بسیار شایع بوده و در زنان بیشتر از مردان است. سبب بروز مشکلاتی از جمله انقباض عضلانی و بیش فعالی مثانه بی اختیاری ادرار است یک روش موثر و جایگزین جراحی در درمان مشکلات مثانه برای زنان  تمرینات کگل می باشد. این تمرینات به این گونه است که توانایی مثانه را افزایش داده و عضلات کف لگن را برای جریان بهتر ادرار بهبود می‌بخشد.ازفوائد تمرینات کگل این است که اختلال استرس ادراری در مردان را نیز کاهش داده و باعث بهبود چشمگیر پروستات می‌شود.باید توجه داشته باشید که بی اختیاری ادرار گاه منشا روانی دارد که استرس زیاد منشاّ است.

توجه:در این صورت حتما به روانشناس مراجعه کنید.

برای کاهش درد عضلات مثانه و حفظ سلامت آن، روده و رحم در دوران بارداری، تمرینات کگل بسیارمناسب و کمک کننده هستند. اگر می‌خواهید بر بافت‌های میان ‌دوراه و عضلات کف لگن کنترل بیشتری داشته باشید تا زایمان راحت تری را تجربه کنید، تمرینات کگل را جدی بگیرید. تمرینات کگل درد، سفتی و بی ‌حرکتی پس از زایمان را کاهش می‌دهند.

نکته:تمرین کگل در مادران باردار باید بدون درگیر کردن عضلات شکم و ساق پا صورت بگیرد.

متاسفانه اختلال نعوظ مشکلی است که بسیاری از مردان برای رفع آن به دنبال درمان هستند. بسیاری از افراد در این شرایط  از قرص‌های اختلال نعوظ استفاده می‌کنند. انجام تمرینات کگل به مدت 6 ماه همراه با رژیم غذایی مناسب می‌تواند تا 35 درصد در درمان نعوظ موثر باشد. خوب است که بدانیم سفت کردن و تقویت عضلات انتهایی لگن در تمرینات کگل باعث افزایش جریان خون در آلت تناسلی و بهبود عملکرد آن میشود.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

بارداری و زایمان : بررسی علت سوزش ادرار بعد از نزدیکی و راه درمان آن

بارداری و زایمان : بررسی علت سوزش ادرار بعد از نزدیکی و راه درمان آن

سوزش ادرار بعد از نزدیکی : امکان دارد تصور کنید که یک رابطه زناشویی پایانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *