زناشویی :علت خیانت در رابطه زناشویی و راه های درمان آن
زناشویی :علت خیانت در رابطه زناشویی و راه های درمان آن

زناشویی :علت خیانت در رابطه زناشویی و راه های درمان آن

علت خیانت در رابطه زناشویی :

از آسیب زا ترین و پیچیده ترین موارد در رابطه زناشویی و مشکلات عاطفی بین زوج ها خیانت است.عهد شکنی یا خیانت نوعی از درگیری های عاطفی و جنسی با فرد دیگری غیر از همسر است که به صورت پنهانی انجام می شود.در این مطلب به بررسی علت خیانت در رابطه زناشویی پرداخته می شود خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

علت خیانت در رابطه زناشویی :

در دنیای امروز آمار زیادی از خیانت در بین زوج ها مشاهده می شود که نتیجه آن طلاق به صورت رسمی و یا عاطفی می باشد. این نوع رابطه متاسفانه هم در بین زنان و مردان بسیار رایج شده است.و روانشناسان را بر آن داشته که این موضوع را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دهند.و روانشناسان بر آن شده اند که با هدایت رفتاری افراد پرداخته اند،و تلاش می کنند تا افراد با هدایت رفتار آنها و استفاده از تکنیک های مناسب افراد را از این اتفاق دور کنند.

از مهم ترین ریشه های خیانت شناخت نیازهای واقعی و مطلع نبودن از هویت و شخصیت خود فرد می باشد. و تا وقتی افراد چشمشان را روی فطرت و غرایز ببندند، خیانت بیشتر از قبل بروز می کند، و افراد از مسیر شناخت واقعیت خارج می شوند و قطعا سر از بیراهه سر در می آورند.در جامعه ای که آمار اختلافات زناشویی بسیار زیاد است،قطعا باید اقدامات اساسی در به حداقل رساندن نیازهای هیجانی زوج ها و همچنین آموزش افراد و افزایش مدیریت در رفع نیازها می باشد.البته باید دقت داشت که نیاز به دوست و دوست داشته شدن در تمام سنین برای هر فرد وجود دارد.البته همه افراد باید بدانند که وارد یک رابطه عاطفی شدن بسیار آسان است اما نگه داشتن این رابطه به مدت طولانی نیازمند خودآگاهی و مهارت است.

 

عشقی که تازه شروع می شود نیاز به طراوت و تازگی دارد. در صورت عدم توجه به عشق، هیجان و احساسات قطعا این عشق تبدیل به تنفر می شود. پس افراد در وهله اول نیازمند به این هستند که مفهوم کلمات و واژه ها را بدانند.و حتما باید تحت نظر متخصص زناشویی و مشاور خانواده قرار بگیرند. تا با دید بهتری بتوانند مسائل و مشکلات پیش آمده را بپذیرند و سپس ترفندها و تکنیک های آموزشی را فرا بگیرند و به بازسازی رابطه آسیب دیده خود بپردازند.

ممکن است افراد زیادی با این مشکل مواجه باشند و هیچ اقدامی نسبت به پایان دادن به این نوع رابطه نداشته باشند، که بسیار خطرناک است و جای تاسف دارد که انسان وارد مسیر اشتباه شود و متوجه شود و هیچ تلاشی برای بهبود و رهایی از رابطه انجام نمی دهند.

توصیه می کنم اگر دچار رابطه ای خارج از رابطه زناشویی شده اید.به متخصص مراجعه کنید و کمی آینده نگر باشید.از متخصص و مشاور کمک بگیرید.و دقت داشته باشید که ساختن یک رابطه سال ها زمان می برد و خرابکردن آن چند لحظه.

زناشویی :علت خیانت در رابطه زناشویی و راه های درمان آن
علت های خیانت در خانواده

نکته های مهم در زندگی زناشویی :

اولین و مهمترین تعهد حقوقی و عاطفی در افراد بزرگسال ازدواج است.و ازدواج سالم می تواند نیازهای امنیتی و عاطفی هر فرد را در هر سطح برآورده کند. و مهم ترین موضوع که سلامت و کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد تمایلات جنسی و رابطه زناشویی است.که می توان ادعا کرد که این موضوع  از اصل های اساسی و جدایی ناپذیر یک انسان بالغ و کامل است. بعد مهم در زندگی زناشویی رابطه زناشویی سالم محسوب می شود، که زوج ها باید برای ارتقاء رابطه خود تلاش بیشتری انجام دهند و مهارت های لازم برای زندگی بهتر را کسب کنند که البته بیشتر این مهارت ها را باید از مشاوران کسب کرد.

دقت داشته باشید که مشاوران خانواده می توانند،افرادی را که با مشکلات زناشویی و انحراف مواجه شده اند را در ابعاد مختلف راهنمایی کنند.

 

مشاوران و متخصصین در حوزه خانواده می توانند برا یاین مشکلات روش های درمانی داشته باشند این مشکلات عبارتند از؛

درمان مشکلات جنسی

درمان نارضایتی زناشویی

سلامت جنسی زوجین

تمایل اندک جنسی و یا پس زدن ارتباط زناشویی

لذت نبردن از روابط زناشویی و نارضایتی از روابط زناشویی

مشکلات مربوط به انزال و نعوظ

مشکلات مربوط به ارگاسم

نزدیکی دردناک

واژینیسموس

احساس گناه در رابطه زناشویی

درمان ناتوانی جنسی مردان

درمان ناتوانی جنسی زوجین

این موارد توسط مشاور خانواده و روانشناس انجام می شود.و مشاور با مطالعه هدفمند رفتار جنسی فرد را مورد مطالعه قرار می دهد، و به علت یابی این اختلالات می پردازند،و با به روز ترین تکنیک ها و روش ها اقدام به درمان ایین افراد می کنند.

 

رضایت جنسی :

دقت داشته باشید مهم ترین موضوع در زندگی رضایت رابطه زناشویی می باشد.و روانشناسان یی از مهمترین علت های جدایی و خیانت دربین زوج ها را نارضایتی از رابطه زناشویی می دانند.و در صورت درمان اختلالات در رابطه زناشویی اساس زندگی مستحکم تر شده و خیانت و نارضایتی از رابطه زناشویی از خانواده ها رخت بر می بنند.

گفتار پایانی :

دوستان و همراهان عزیز دراین مقاله به بررسی و تحلیل پرداخته شد.امیدوارم این مطالب برای شما مفید و سازنده باشد.لازم به ذکر است تمام مقالات این مجله تحت نظر متخصص نگارش می شود و در صورت مشاهده هر نوع مشکلی به متخصص و مشاور مراجعه نمایید و برای مطالعه مطالب بیشتر به مجله ماه سرا مراجعه نمایید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

زناشویی:علائم و نشانه های زندگی با زن خودشیفته که باید مردان بدانند.

زناشویی:علائم و نشانه های زندگی با زن خودشیفته که باید مردان بدانند.

زندگی با زن خودشیفته : یکی از نکاتی که باید مردان در زمان انتخاب همسر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *