شب ادراری در کودکان و راه های درمان سنتی شب ادراری
شب ادراری در کودکان و راه های درمان سنتی شب ادراری

شب ادراری در کودکان و راه های درمان سنتی شب ادراری

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره شب ادراری در کودکان و راه های درمان سنتی شب ادراری نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

شب ادراری:

شب ادراری در کودکان و راه های مقابله با آن ،از قدیم الایام در برخی از خانواده ها مشکل شب ادراری یا رها کردن ادرار در خواب توسط کودکان شایع بوده و مشکلات زیادی را برای خانواده ها به همراه داشته است.در این مقاله می خواهیم درباره شب ادراری در کودکان و راه های درمان سنتی شب ادراری نکات جالبی را بیان کنیم خالی از لطف نیست با ما همراه باشید.

شب ادراری در کودکان و راه های درمان سنتی شب ادراری
شب ادراری کودک

علت های متعدد شب ادراری:

دلایل زیاد و متعددی برای این موضوع وجود دارد اما هیچ کدام از آنها قطعی و نهایی نیست به طور نمونه؛ عواملی چون استرس خستگی ناشی از حرکات ورزشی، تنبلی در خواب ،خوردن نوشیدنی قبل از خواب و بسیاری عوامل دیگر می‌توانند در این موضوع تاثیر بسزایی داشته باشند.

ترس و استرس:

گاهی اوقات بعضی از کودکان یا نوجوانان به علت تنبلی ادرار خود را در خواب رها میکند گاهاً به دلیل ترس و استرس از بیدار شدن به دلیل قرار گرفتن سرویس های بهداشتی در مکانهای نامناسب بعضی از کودکان و نوجوانان از بیدار شدن و رفتن به سرویس بهداشتی خودداری کرده و ادرار خود را در خواب رها می کنند و وانمود می کنند که از خروج آن اطلاع پیدا نکردند.

شب ادراری در کودکان و راه های درمان سنتی شب ادراری
شب ادراری کودک

کابوس های شبانه:

در بعضی موارد دیدن کابوس و خوابهای وحشتناک می تواند در این موضوع تاثیر بسزایی داشته باشد.

شب ادراری در کودکان و راه های درمان سنتی شب ادراری
شب ادراری کودک

ارث:

این موضوع جنبه ارثی نیز می‌تواند داشته باشد اختلال های شخصیتی روی موضوع شب ادراری و خروج ادرار بی‌تأثیر نیست.

درمان های مختلف شب ادراری:

برای درمان شب ادراری راه های مختلف و متفاوتی وجود دارد به طور مثال شما می توانید فرزند خود را به مشاوره ببرید تا علت اصلی آن پیدا شود و شما راحت تر بتوانید با آن مقابله کنید و برای درمان آن دست به کار شوید.

 رعایت نکات مهم قبل از خواب:

عدم  مصرف نوشیدنی ها با مزاج سرد:

اما راه های ساده تری نیز وجود دارد در گذشته کودکان که شب ادراری داشتن توصیه میشود قبل از خواب نوشیدنی های سرد مثل شیر نوشابه آب زیاد مصرف نکنند و این کار باعث کمتر شدن احتمال شب ادراری در کودکان می شود.

میل کردن نان خشک:

روش دیگر این است که توصیه شده کودکانی که شب ادراری دارند قبل از خواب یک تکه نان خشک میل کند که این کار به خاطر گرفتن رطوبت معده باعث کمتر شدن احتمال شب ادراری در کودکان و نوجوانان می‌شود.

مصرف (دنبلان)بیضه کبابی گوسفند:

پیشنهاد بعدی مصرف کردن بیضه گوسفند(دنبلان) می باشد که شما می توانید آن را به صورت کبابی یا سرخ شده مصرف کنید که این امر باعث کاهش امر شب ادراری در کودکان میشود! توجه داشته باشید که در خوردن این خوراکی زیاده روی نکنید و بیشتر به صورت جنبه درمانی به آن نگاه کنید.

شب ادراری در کودکان و راه های درمان سنتی شب ادراری
شب ادراری کودک

خوردن اسفند:

خوردن اسفند برای شب ادراری توصیه شده است که بی تاثیر نیست اما توجه داشته باشید که این توصیه منبع پزشکی ندارد و شما می توانید برای مصرف آن با پزشکان طب سنتی مشورت کنید تا با اطمینان بیشتری آن را مصرف کنیم

بیدار کردن کودک در شب:

راه ساده تری که وجود دارد این است که شما به مدت چند هفته در تایم مشخصی در شب فرزند خود را از خواب بیدار کنید و آن را به سرویس بهداشتی ببرید تکرار این امر باعث می شود که کودک شما به طور ناخودآگاه عادت کند که در تایم معینی بیدار شود و مثانه خود را تخلیه کند و از بروز شب ادراری جلوگیری می شود.

شب ادراری در کودکان و راه های درمان سنتی شب ادراری
شب ادراری کودک

آیا با سرزنش کردن شب ادراری درمان می شود؟

توجه داشته باشید کودکانی که شب ادراری دارند هرگز نباید مورد سرزنش قرار بگیرند چرا که این امر باعث بدتر شدن اوضاع می‌شود و علاوه بر بیماری شب ادراری اعتماد به نفس و روحیه فرزند شما را نیز از بین می برد.

شب ادراری در کودکان و راه های درمان سنتی شب ادراری
شب ادراری کودک

راه های جلوگیری از آلوده شدن محیط:

توجه داشته باشید سرزنش این امر را درمان نمی کند کودکانی که شب ادراری دچار هستند برای جلوگیری از آلوده شدن فضای اتاق می توانید در جایی جداگانه که زیر آن آیه های پلاستیکی انداخته‌اید بخوابانید اگر دچار شب ادراری شدن از آلوده شدن فرش جلوگیری کنید .

چه موقع شب ادرای خطرناک است؟

عارضه شب ادراری به مرور زمان برطرف خواهد شد اما اگر از سنین نوجوانی بالاتر برود حتماً باید به صورت جدی تر پیگیری و درمان شود.

گفتارپا یانی:

در این مقاله سعی شد انواع راه ها و روش های سنتی شب ادراری در کودکان معرفی و بیان شود تا با استفاده از این روش های سنتی شب ادراری در کودکان را بتوانید به راحتی درمان کنید.برای روش های سنتی توصیه می شود حتما به پزشک طب سنتی مراجعه نموده تا با به کار گیری بهترین روش ها بیشترین درمان و نتیجه را ببینید.

منبع:نی نی

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

بارداری و زایمان :انواع خونریزی در بارداری و علت خونریزی در بارداری

انواع خونریزی در بارداری و علت خونریزی در بارداری

انواع خونریزی در بارداری : یکی از عوارض شایع در دوران بارداری خونریزی و لکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *