90 روز طلایی و پر انرژی برای چیدمان اتاق نوزاد که باید از آن استفاده کنید.
90 روز طلایی و پر انرژی برای چیدمان اتاق نوزاد که باید از آن استفاده کنید.

90 روز طلایی و پر انرژی برای چیدمان اتاق نوزاد که باید از آن استفاده کنید.

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره  90 روز طلایی و پر انرژی برای چیدمان اتاق نوزاد که باید از آن استفاده کنید.نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

بارداری:

بانوانی که بزرگترین تصمیم زندگی خود را می گیرید یعنی تصمیم به بچه دار شدن این باید مسائل بسیار زیادی را در نظر بگیرید چرا که آن می‌خواهید عضو جدیدی را به این زندگی اضافه کنید، همچنین باید شرایط را برای حضور او فراهم کنید.در این مقاله می خواهیم درباره  90 روز طلایی و پر انرژی برای چیدمان اتاق نوزاد که باید از آن استفاده کنید.نکات جالبی را بیان کنیم خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

90 روز طلایی و پر انرژی برای چیدمان اتاق نوزاد که باید از آن استفاده کنید.
چیدمان اتاق نوزاد

اتاق  مخصوص نوزاد:

اولین چیزی که بعد از تصمیم به بچه دار شدن باید به آن فکر کنید تهیه کردن یک اتاق یا مکان نمونه منحصر به فرد برای کودک می باشد این موضوع بسیار مهم است چرا که بخشی از زندگی کودک شما را در بر می‌گیرد و باعث استقلال داشتن افراد می شود.

فضای اتاق کودک :

فضا باید تولید در نظر گرفته شده باشد که جای کافی برای قرار گرفتن وسایل او استراحت و در آینده مطالعه او وجود داشته باشد اگر شما برای اولین بار صاحب فرزند شده اید به همان اندازه که هیجان و شما زیاد است تجربه شما در این زمینه کم خواهد بود پس اگر زمان زیادی تا به دنیا آمدن فرزند شما نمانده نگران نباشید.

90روز طلایی:

با یک برنامه ریزی ۹۰ روزه می توانید اتاق ای خاص و منحصر به فرد را برای دلبندتان فراهم کنید اگر برای انجام این کار فضای کوچک در اختیار دارید می‌توانید از مبلمانی کوچک و خاص استفاده کنید تا فضای رفت و آمد را برای شما کم نکند.

 جزئیات طراحی اتاق کودک :

تقریباً می‌شود می‌توان گفت که و طراحی اتاق کودک یکی از دشوارترین طراحی‌ها در دکوراسیون به‌شمار می‌رود چرا که جزئیات بسیار ریز و دقیق باید در آن رعایت شود برای چیدمان بهتر ابتدا باید اولویت های خود را دسته بندی کنید سپس فضای در دسترس مورد توجه قرار دهید.

انتخاب سبک دکوراسیون اتاق کودک:

اگر هنوز اگر هنوزمبلمان یا سرویس خواب اتاق کودک خود را تهیه نکرده اید بهتر است به فروشگاه های سر بزنید که سفارش شما را در کمترین زمان ممکن آماده کرده و به شما تحویل می دهند بعد از اینکه حدوداً سبک مورد نظر خود را مشخص کردید.

بهتر است نسبت به دکوراسیون منزل و اتاق های دیگر سبک اتاق دلبندتان را نیز معین کنید.و یا از سبک های مدرن و کلاسیک ایده بگیرید.

تزیینات هماهنگ:

تزیینات اتاق کودک خود را با آن هماهنگ کنید مثلاً رنگ فرش اتاق را با سرویس خواب هماهنگ کنید می توانید برای کیفیت بهتر کاغذ دیواری اتاق را با سرویس مبلمان و خواب کودک هماهنگ کنید تا جاذبه بیشتری به وجود آید وسایل داخل اتاق کودک باید به گونه ای انتخاب شوند که به محض  بزرگ شدن کودک قابلیت تعویض و جابجایی را داشته باشند.

استفاده از وسایل مقرون به صرفه:

اگر بتوانید از وسایلی استفاده کنید که تا سال های زیادی بتوان از آن استفاده کرد در طرح بودجه خود صرفه جویی کرده اید چرا که تا سال‌ها بعد مجبور به تعویض سرویس چیدمان مبلمان و تختخواب کودک نخواهید بود.

تزیینات اتاق کودک در ماه هشتم:

فراموش نکنید و تزیینات اتاق نوزاد در این ماه باید مشخص شود اگر خلاقیت خاصی دارید می توانید آن را در تزیین اتاق کودک استفاده کنید.

استفاده از نمد و قلاب بافی:

می‌توانید از نمد بافی ها ،قلاب بافی ها یا کاردستی هایی که به سادگی و زیبایی درست می شوند برای تزیین اتاق استفاده کنیم.

خرید لوازم ضروری نوزاد:

در این 90روز طلایی باید وسایل مورد نیاز کودک خریداری شود همانند؛ پوشک، لباس ،پتو ،صندلی، تشکچه، گهواره و بقیه چیز های مورد استفاده کودک.

هماهنگی اتاق کار و اتاق نوزاد:

اگر می خواهید از اتاق کار یا دیگر اتاق های خانه برای اتاق کودک استفاده کنید توجه داشته باشید که حتماً در رنگ دیوارها و پرده ها تغییراتی را ایجاد کنید کار رنگ و تزیینات اتاق کودک را با سلیقه انجام دهید برای زیباتر شدن اتاق کودک می توانید از ریسه های چراغ رنگی استفاده کنید که زیبایی اتاق کودک شما را صد چندان می‌کند.

نور اتاق نوزاد:

اتاق نوزاد باید دارای نور کافی و دارای پنجره و تهویه کافی باشد.تا در مواقع لازم حتما پنجره ها را باز کنید و هوا عوض شود،حتما پنجره های اتاق نوزاد را حفاظ مناسب نصب کنید تا  از اتفاق ها و پیش آمدهای بعدی جلوگیری شود.

تخت نوزاد:

تخت نوزاد را می توانید با توجه به سلیقه خود تهیه نمایید .ولی بهتر است تخت هایی باشد که دارای نرده متحرک باشد.تا در مواقع لزوم بتوانید این نرده ها را کنار گذاشته و از تخت استفاده بهینه تری بکنید.

فرش اتاق کودک:

بهتر است از فرش هایی استفاده شود که دارای پرز نباشد و برای فرزند دلبندتان ایجاد آلرژی ننماید.بهتر است از فرش ها کم پرز و یا موکت هایی با خاب مناسب و نرم استفاده نمایید.از طرح های شلوغ استفاده نکنید و سعی کنید رنگ و طرح فرش متناسب با جنسیت فرزندتان باشد.

90 روز طلایی و پر انرژی برای چیدمان اتاق نوزاد که باید از آن استفاده کنید.
چیدمان اتاق نوزاد

صندلی مخصوص مادر:

در اتاق کودک حتما جایی را برای صندلی و یا مبل راحتی برای مادر تعبیه و در نظر بگیرید.تا در مواقعی که قصد استراحت و یا شیر دادن به نوزاد عزیزتان را دارید در کمال آرامش و راحتی باشید.

90 روز طلایی و پر انرژی برای چیدمان اتاق نوزاد که باید از آن استفاده کنید.
چیدمان اتاق نوزاد

استفاده از دیوار کوب:

می‌تواند در کنار اتاق کودک برای نظم بیشتر قفسه‌های شکیل و زیبایی را به دیوار بکوبید تا هم زیبایی اتاق را دوچندان کند هم نظم دهی بیشتری داشته باشد.

تزیینات با رنگ سبز:

انتخاب رنگ سبز تزیینات از موارد مهمی هستند که به سلیقه شما بستگی دارند شما می توانید رنگ مورد علاقه خود را روی اتاق کودک پیاده کنید و بقیه وسایل را با آن هماهنگ کنید و زیبایی اتاق کودک خود لذت ببرید.

گفتار پایانی:

در این مقاله سعی شد تا در 90 روز طلایی بهترین تکنیک ها و توصیه ها را برایتان بیان کنیم .تا با استفاده از این تکنیک ها بتوانید.بهترین چیدمان و دکوراسیون را در طول 90 روز طلایی برای فرزند دلبندتان بچینید و از چیدمان و دکوراسیون فرزندتان لذت ببرید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

بارداری و زایمان :علت درد پهلو در بارداری چیست و راه های درمان آن

علت درد پهلو در بارداری چیست و راه های درمان آن

علت درد پهلو در بارداری: یکی از شیرین ترین و سخت ترین دوران در زندگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *