آیا پیشگیری از بارداری طبیعی موجب نازایی در آینده می شود؟
آیا پیشگیری از بارداری طبیعی موجب نازایی در آینده می شود؟

آیا پیشگیری از بارداری طبیعی موجب نازایی در آینده می شود؟

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره آیا پیشگیری از بارداری طبیعی موجب نازایی در آینده می شود؟نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

مقدمه:

از گذشته تا به امروز تفکراتی در مورد پیشگیری از بارداری و نازایی در بین مردم رواج داشته است،به عقیده برخی عموم مردم پیشگیری و جلوگیری از بارداری طبیعی می‌تواند در آینده در ایجاد بارداری خلل ایجاد بکند و باعث نازایی شود.در این مقاله در مورد این تفکراتی صحبت می کینم خالی از لطف نیست با ما همراه باشید.

آیا پیشگیری از بارداری طبیعی موجب نازایی در آینده می شود؟
ناباروری در زنان و مردان

آیا مصرف قرص های ضد بارداری تاثیری بر ناباروری دارد؟

یکی دیگر از عواملی که باید به اطلاع شما برسانیم،و صحبت های زیادی در موردآن وجود دارد مصرف قرص های ضد بارداری است. مصرف قرص های ضدبارداری هیچ تاثیر منفی روی بارداری شما نخواهد گذاشت ،مطالعات انجام شده توسط محققان نشان می دهد؛ بانوانی که قرص‌های ضدبارداری مصرف کرده‌اند و به همان اندازه که به‌عنوان کیس عالی  با مصرف نکردن توانایی بارداری دارند.

هفت سال مصرف داروی ضد بارداری:

در واقع یکی از بزرگ‌ترین مطالعات روی آن دسته بانوانی بود که هفت سال از داروی پیشگیری از بارداری استفاده می‌کردند که این تحقیقات 21.2 % در اولین ماه باردار شدن و 79% در سال اول موفق به بارداری شدند با همه اینها برخی از تحقیقات درباره استفاده طولانی مدت از داروهای پیشگیری از بارداری قابل هشدار هستند.

آیا پیشگیری از بارداری طبیعی موجب نازایی در آینده می شود؟
نازایی در بانوان و آقایان

مضرات مصرف طولانی:

البته باید توجه داشته باشید که هشدار درمورد مصرف تمام داروها در طولانی مدت وجود دارد چرا که این داروها در طولانی مدت باعث ضخامت در در جداره رحم میشود امر ممکن است بارداری را سخت تر از حالت طبیعی ایجاد کند.

همزمانی مصرف داروی استروژن و پروژسترون:

تحقیقاتی که به تازگی ایجاد شده نشان می‌دهد بانوانی که همزمان از داروهای ترکیبی استروژن و پروژسترون برای جلوگیری از بارداری به مدت حداقل 5 سال یا بیشتر استفاده می‌کنند به طور چشمگیری ضخامت رحم شان پایین است.

تاثیر داروی ضد بارداری و عمل ivf:

در این مطالعه 147 بیمار که برای انجام آی وی اف به کلینیک مراجعه کردند محققان به این نتیجه رسیدند که زنانی که در طولانی مدت از داروهای پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنند در عمل ivf ممکن است ناموفق باشند.

اولین اتفاقی که بعد از مصرف قرص ضد بارداری می افتد؟

بعد از قطع مصرف قرص بارداری شما بایدبلافاصله عادت ماهیانه بشوید اگر این اتفاق رخ نداد حتماً یک تست بارداری بدهید؛
چرا که احتمال دارد شما باردار باشید و در صورتی که باردار نبودید و تا شش ماه این قاعده طبیعی ایجاد نشد شما باید توسط پزشک به مصرف دارو بپردازید.

تاثیر قرص های ضد بارداری برچرخه قاعدگی:

قرص های ضدبارداری بر چرخه قاعدگی  تاثیر می گذارند، باعث غیرطبیعی شدن این چرخه می‌شوند و حتی اگر خانمی مشکل ناباروری داشته باشد هورمون ها باعث عادت ماهانه می شوند اما این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که شما این قرص‌ها را مصرف کنید اگر قاعدگی نامنظم داشته باشید تاثیر خاصی بر روی قاعدگی شما نخواهد داشت.

مدت زمان شروع به قاعدگی بعد از اتمام مصرف قرص های ضد بارداری:

همان طور که گفته شد شما بعد از2 تا 3 ماه از قطع قرص باید عادت ماهیانه را مشاهده کنید.

مدت زمان شروع به قاعدگی بعد از مصرف آخرین آمپول:

اگر از آمپول پیشگیری از بارداری استفاده کرده باشید شما 6تا 12 ماه بعد از آخرین آمپول قاعدگی را تجربه می‌کنید در بعضی از افراد این زمان طولانی تر هم می شود و گاهی به 18 ماه می رسد بنابراین اگر بعد از آمپول به چرخه باروری و بازنگشتید هراسی نداشته باشید.

آیا پیشگیری از بارداری طبیعی موجب نازایی در آینده می شود؟
ناباروری در بانوان و آقایان

شروع به قاعدگی بعد از مصرف آخرین آمپول جای نگرانی ندارد:

این موضوع 22 ماه تا 2 سال ممکن است طول بکشد اگر 22 ماه دچار قاعدگی نشدید با پزشک متخصص مشورت کنید.

بهترین روش پیشگیری از بارداری کدام است؟

اگر می خواهید بدانید بهترین روش جلوگیری از بارداری چه روشی است باید بگوییم می توانید از قرص‌هایی که قرص های اورژانسی معروف هستند استفاده کنید.آیا پیشگیری از بارداری با قرص های اورژانسی بی ضرر است؟ خیر این قرص ها هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند.

آیا پیشگیری از بارداری طبیعی موجب نازایی در آینده می شود؟
ناباروری در بانوان و آقایان

آیا آمپول پیشگیری می تواندعلل نازایی باشد؟

آمپول پیشگیری از بارداری نیز می‌تواند عامل ناباروری می باشد.

تشخیص نازایی:

اگر بعد از قطع قرص باردار نشدید، شما داروها را قطع کرد و چرخه قاعدگی اتفاق افتاده اما باردار نیستید حالا چه مشکلی وجود دارد ؟دلایل بسیار زیادی ممکن است سر راه بارداری شما باشد و حدود 12% از همسران دچار این چرخه می‌شوند و درگیر ناباروری هستند.

آیا ناباروری فقط در زنان وجود دارد؟

این مشکل در زنان و مردان دیده می‌شود که در خانم‌ها علت آن عدم تخمک‌گذاری تنها یکی از دلایل ناباروری است صبر نکنید بهتر است آزمایش دهید و درمان را شروع کنید تا هر چه زودتر به نتیجه برسید.چراکه انتظار برای این پدیده شیرین بسیار سخت و طاقت فرسا میباشد.

ناباروری در آقایان:

در آقایان هم ناباروری وجود دارد و یکی از آنها وجود کیست در راه لوله اسپرم هاست که معروف به واریکسول است که با مصرف ویتامین و یا یک عمل جراحی سراپایی قابل درمان است.

بهترین راه پیشگیری از بارداری بدوه هیچ خطری:

با وجود تحقیقات زیاد برا ثابت کردن عدم تاثیر قرص های ناباروری باز هم بانوان احتیاط ویژه اي در مصرف آن به عمل می آورند این صورت شما میتوانید به صورت‌ طبیعی از این رخداد و با استفاده از کاندوم از بارداری های ناخواسته پیشگیری کنید.

آیا پیشگیری از بارداری طبیعی موجب نازایی در آینده می شود؟
ناباروری در آقایان و بانوان

گفتار پایانی:

در این مقاله انواع روش ها و عواملی که در ناباروری و نازایی تاثیری دارند بیان شد و پاسخ به سوال آیا پیشگیری از بارداری مضر است؟ امیدواریم با استفاده از این مطالب بتوانید زندگی شیرینی و فرزندان زیبایی داشته باشید.

منبع:نی نی

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

بارداری و زایمان :انواع خونریزی در بارداری و علت خونریزی در بارداری

انواع خونریزی در بارداری و علت خونریزی در بارداری

انواع خونریزی در بارداری : یکی از عوارض شایع در دوران بارداری خونریزی و لکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *