خواص بی نظیر چای ترش برای رژیم درمانی سالم برای سلامتی بدن

خواص بی نظیر چای ترش برای رژیم درمانی سالم برای سلامتی بدن

سلام ماه سرایی عزیز . در این مقاله می خواهیم شما را با خواص بی نظیر چای ترش برای رژیم درمانی سالم برای سلامتی بدن

آشنا کنیم. پس همراه ما باشید.

ناگفته های چای ترش:

خواص چای ترش، آن را به یک نوشیدنی فوق‌العاده تبدیل کرده است. کاهش کلسترول بد، کمک به دستگاه گوارش، دستگاه ایمنی و کاهش التهابات از فواید چای ترش است.

چای ترش از طریق جوشاندن کاسبرگ گیاه جامائیکا به دست می‌آید. این نوشیدنی در سرتاسر دنیا محبوبیت بالایی دارد و به‌عنوان یک نوشیدنی با خواص درمانی شناخته می‌شود. چای این گیاه رنگ قرمز و طعم ترش دارد. چای ترش را می‌توان گرم یا خنک مصرف کرد. چای ترش کالری پایینی دارد و کافئین ندارد.

رژیم با چای ترش:

چای قرمزحاوی ماده‌ای است که می‌تواندازجذب کربوهیدرات بکاهد. اما نمی‌تواندبه تنهایی سبب لاغری شود. این چای در کنار رژیم غذایی و تحرک می‌تواندیک نوشیدنی رژیمی و کم‌کالری باشد.

کاهش چربی شکمی:

گل های گیاه چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری محسوب می شوند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها است. و به دفع چربی ها و نو کردن بافت های بدن کمک میکند.

دمنوش چای ترش برای کاهش چربی شکمی. برای لاغری و داشتن شکمی تخت ، این دمنوش سرشار از آنتی اکسیدان ها است و به دفع چربی ها و نو کردن بافت های بدن و تقویت عضلات کمک زیادی می کند.

از خواص بی نظیر چای ترش چه می دانید؟

  • چای ترش یکی از بهترین دمنوش ها برای کاهش وزن، کاهش فشار خون ودیابت است.
  • هم چنین کاهش دهنده فشار خون و تصفیه کننده ی خون هم میباشد. خنک کننده ی بدن و کنترل کننده کلسترول و آرامبخش نیز هست.
  • ضد عفونت
  • ضد افسردگی
  • محافظت از کبد
  • کاهش کلسترول
  • کنترل فشار خون
  • کمک به هضم غذا
  • کاهش درد قاعدگی
  • خواص ضد سرطان
  • چای ترش برخلاف چای سیاه منبع غنی آهن است.
  • با خوردن چای ترش نه تنها آهن بدن دفع نمیشود بلکه اینگونه چای منبع غنی آهن بشمار می آید. در این مقاله خواص بی نظیر چای ترش برای شما بیشتر بیان میشود.

خواص بی نظیر چای ترش برای رژیم درمانی سالم برای سلامتی بدن

محافظت از کبد:

بر اساس تحقیقات خواص آنتی‌اکسیدانی چای ترش به درمان بیماری‌های کبد کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها با خنثی کردن اثر رادیکال‌های آزاد موجود در بافت‌ها و سلول‌ها از بدن‌ محافظت می‌کنند، در نتیجه می‌توان گفت چای ترش با کمک به حفظ سلامتی بسیاری ار اندام‌ها باعث افزایش طول عمر فرد می‌شود.

خواص ضدالتهابی و ضدباکتری:

چای ترش سرشار از اسید آسکوربیک یا همان ویتامین c است. وجود این ویتامین برای تقویت و تحریک سیستم ایمنی بدن به فعالیت بیشتر ضروری است. همچنین چای ترش برای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی خود نیز شناخته شده است؛ بنابراین از ابتلای شما به سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می‌کند. چای ترش با خاصیت خنک‌کنندگی خود در کاهش تب نیز مؤثر است.

درمان دردهای قاعدگی:

چای ترش در کاهش دردهای قاعدگی و گرفتگی عضلات مؤثر است. این نوشیدنی به تنظیم هورمون‌های بدن نیز کمک می‌کند. در نتیجه از شدت سایر علائم قاعدگی مانند حالات روحی ناپایدار، افسردگی و پرخوری می‌کاهد.

عوارض جانبی چای ترش:

چای ترش فواید بسیاری برای سلامتی ما دارد، اما یک سری عوارض جانبی احتمالی ناشی از مصرف چای ترش وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

فشار خون:

چای ترش با خواص خود باعث کاهش فشار خون بالا می‌شود و این برای کسانی که فشار خون پایین دارند، خبر خوبی نیست. مصرف زیاد چای ترش در افراد با فشار خون پایین می‌تواند باعث ضعف، سرگیجه و حتی آسیب زدن به قلب و مغز شود.

مصرف در دوران بارداری:

مصرف چای ترش به واسطه‌ی تأثیراتی که بر جریان خون در رحم و لگن دارد، در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. برای کسانی که تحت درمان هورمونی‌ هستند یا برای کنترل زایش قرص مصرف می‌کنند نیز مصرف چای ترش باید پس از مشورت با متخصص صورت گیرد.

ایجاد توهم:

مصرف چای ترش در برخی افراد موجب ایجاد توهم می‌شود؛ بنابراین تا زمانی که از پاسخ بدن‌تان به مصرف چای ترش آگاه نیستید، پس از مصرف آن رانندگی نکنید.

حساسیت‌زایی:

ممکن است بدن برخی افراد به مصرف چای ترش حساسیت نشان دهد. این حساسیت بیشتر به صورت قرمز شدن چشم یا تب مشاهده می‌شود.

اغلب مردم نمی‌دانند ۱۵ تا ۳۰ درصد چای ترش را اسیدهای آلی تشکیل می‌دهند. اسید مالیک، اسید تارتاریک و اسید سیتریک از اسیدهای آلی موجود در چای ترش هستند. این ترکیبات در بسیاری از میوه‌ها از جمله انگور نیز یافت می‌شوند. آنها به افزایش ایمنی بدن، داشتن پوستی بهتر، کاهش فشار و کلسترول خون، کنترل التهابات و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کنند.

نحوه مصرف چای ترش:

افرادی که دارای قند، چربی و فشارخون بالا هستند، می ‌توانند یک تا دو نوبت از چای روزانه ی خود را به چای قرمز اختصاص دهند و برای هر بار مصرف، 5 گرم از گل برگ‌ های چای قرمز را داخل یک فنجان ریـخـته و سپس آب جوش بر روی آن بریزند و سرپوشی گذاشته، 10 دقیقه بماند تا دم بکشد، سپس صاف کرده و میل کنید.

معجزه چای ترش برای دیابتی ها:

چای قرمز یا چای ترش در نقاط مختلف دنیا با نام های متفاوتی خوانده می شود. این گیاه و محصولات آن در ایران به نام های چای مکی یا چای مکه، چای قرمز و چای ترش خوانده می شود. یکی از مهم ترین خواص چای قرمز شباهت ترکیبات آن با انسولین است و به همین جهت این گیاه خواص ضد دیابتی هم دارد. در هند از دانه های این گیاه به عنوان یک دارو برای سستی، گیجی و سوء هاضمه استفاده می شود و دانه های آن غنی از چربی و پروتئین است.
دم کرده ی برگ این گیاه منبعی غنی از آهن و مس است.
از پودر آسیاب شده ی کاسبرگ آن می توان به عنوان طعم دهنده در کیک، شکلات و بستنی نیز استفاده کرد.

منبع: مجله ماه سرا

 

 

 

درباره‌ی ریحانه

حتما ببینید

بارداری و زایمان :انواع خونریزی در بارداری و علت خونریزی در بارداری

انواع خونریزی در بارداری و علت خونریزی در بارداری

انواع خونریزی در بارداری : یکی از عوارض شایع در دوران بارداری خونریزی و لکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *