معرفی لاک مغسول یا لاک گیاهی چیست؟لاک مغسول برای لاغری!
لاک مغسول یا لاک گیاهی چیست؟لاک مغسول برای لاغری!

لاک مغسول یا لاک گیاهی چیست؟لاک مغسول برای لاغری!

سلام عزیزان ماه سرایی در این مطلب میخواهیم شمارا با این موضوع که لاک مغسول یا لاک گیاهی چیست؟لاک مغسول برای لاغری! آشنا کنیم

لاک مغسول یا لاک گیاهی چیست؟لاک مغسول برای لاغری!

 

لاک مغسول یا لاک گیاهی چیست؟

نام دیگر لاک گیاهی مغسول، لاک، لک نخود، دوس یا دوج می باشد. این گیاه مفید و البته مغذی، محصول کشور اندونزی، آفریقا، چین، ژاپن و هند می باشد. لاک مغسول به صورت یک شیره قرمز رنگ یا قهوه ای است. که از درختچه ای گرفته می شود. برای تهیه لاک گیاهی مغسول، در ابتدا باید بر روی این درخت شکافی ایجاد شود. و مایع، شیره یا صمغ آن خارج شود که به محض خارج شدن از آن درخت. برای آنکه در مجاورت هوا و نور قرار نگیرد،باید بلافاصله در ظرفی سر بسته و پوشیده قرار گیرد. عموما از این گیاه بعنوان مکمل غذایی استفاده می شود. و در طب سنتی نیز کارایی خاصی دارد. خیلی از متخصصان طب سنتی، لک نخود را به همراه گیاهان دارویی دیگر ترکیب می کنند. و برای بسیاری از بیماری ها به خصوص برای لاغری و سم زدایی بدن استفاده می کنند.

 

مصرف لاک مغسول برای لاغری

این گیاه بسیار مناسب برای لاغری می باشد:

روش اول

روزانه به خصوص در اول صبح، به اندازه نیم گرم لاک مغسول را با سرکه سیب مخلوط نمایید و به مدت ۴۰ روز مصرف نمایید.

روش دوم

۴ گرم پودر لاک گیاهی مغسول را با سکنجبین ترکیب نمایید و به صورت ناشتا و به مدت ۴۰ روز مصرف نمایید. یادتان باشد برای لاغری سریعتر بهتر است که رژیم غذایی و ورزش هم داشته باشید.

روش سوم

برای تهیه دمنوش لاک مغسول برای لاغری باید موادی مانند مقداری کاه مکی و ریوند چینی را با یکدیگر ترکیب کنید و آن را در آب جوش به اندازه یک لیوان بریزید و بعد از صاف کردن، در صورت نیاز می توانید از نبات استفاده نمایید.

روش چهارم

در این روش که به معجون لاک مغسول برای لاغری معروف است، ابتدا موادی مانند لاک مغسول، مرزنجوش،سندروس،زرآوند طویل و جنطیانا به اندازه۲ مثقال تهیه نمایید، سپس همه را به آرامی بکوبید و در یک بطری آب جوش بریزید و در اخر ۲ استکان سرکه اضافه نمایید و در جای خنک نگهداری نمایید.. برای مصرف معجون لاک مغسول، صبح ها به صورت ناشتا به اندازه نصف استکان میل نمایید. در صورتی که بخواهید سریعتر لاغر شوید می توانید روزانه به جای آب از عرق زیره در صورت نداشتن طبع گرم استفاده نمایید.

 

 

منبع:مجله ماه سرا 

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

خشکی واژن و علت آن و راه های درمان آن با روغن های گیاهی

خشکی واژن و علت آن و راه های درمان آن با روغن های گیاهی

خشکی واژن و راه های درمان آن : زنان را بیماری های زیادی تهدید می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *