راهنمای خرید خمیر دندان و چگونگی تشخیص و خرید بهترین خمیر دندان
راهنمای خرید خمیر دندان و چگونگی تشخیص و خرید بهترین خمیر دندان

راهنمای خرید خمیر دندان و چگونگی تشخیص و خرید بهترین خمیر دندان

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم در مورد راهنمای خرید خمیر دندان نکات جذابی را بیان کنیم خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای خرید خمیر دندان
راهنمای خرید خمیر دندان

 

دندان سفید وزیبا :

داشتن دندان سفید و زیبا و البته سالم ضامن زیبایی و سلامت و لبخند همه افراد است. تصور کنید عدم رسیدگی و توجه به دندان ها تا چه اندازه می تواند زیبایی و سلامت و حتی جایگاه اجتماعی افراد را در معرض خطر قرار دهد.هیچ فردی برایش خوشایند نیست وقتی با افراد همکلام و همصحبت می شود بوی ناخوشایندی از دهانش خارج شود و یا دندان های زرد و جرم گرفته ای داشته باشد.پس همانطور که مسواک زدن بیسار مهم است استفاده از یک خمیر دندان مناسب دارای اهمیت خاص و ویژه ای است.در این مقاله  به راهنمای خرید خمیر دندان پرداخته می شود با ما همراه باشید.

چگونه بهترین خمیردندان را انتخاب کنیم؟

راهنمای خرید خمیر دندان
راهنما خرید خمیر دندان

 

همه افراد به دنبال خرید بهترین ها هستند حتی خرید خمیر دندان،ولی در انتخاب مهمترین و بهترین خمیر دندان باید یک نکته مهم را همیشه مد نظر داشته باشید،که خمیر دندان ها نیز،مانند تمام محصولات بهداشتی تنوع بسیار بالایی دارد و شما در هنگام خرید باید با توجه به نیازتان خمر دندان را انتخاب نمایید.و یک خمیر دندان عالی باید متناسب با دندان و زیر نظر دندانپزشک خریداری شود.در ادامه به بررسی چگونگی خرید خمیر دندان و بررسی انواع خمیر دندان ها می پردازیم با ما همراه باشید.

خمیر دندان مخصوص دندان سالم :

افردای که دارای دندان های سالمی هستنددر انتخاب خمیر دندان زیاد دچار مشکل و دردسر نیستند.فقط کافی است به سراغ خمیر دندان های استاندارد بروند.و نکته مهم در انتخاب خمیر دندان این است که اصلا به سراغ خمیر دندان هایی که در ترکیب آن از محصولات شیرین کننده استفاده شده است،نروید.چون شیرین کننده ها،ریسک پوسیدگی دندان را بالاتر می برد.

خمیر دندان سفید کننده دندان زرد :

جذابیت بیشتر ما در داشتن دندان های سفید و مرواریدی است،اگر شما هم جزء افرادی هستید که دندان هایتان زرد رنگ است وسفید و درخشانی مروارید را ندارد،در انتخاب خمیر دندان دقت کنید و سراغ هر خمیر دندانی نروید.زرد بودن دندان ها علت های مختلفی دارد که بیشتر افراد به آن توجهی ندارند،سیگار و نوشیدن چای و قهوه بر زردی دندان ها بی تاثیر نیست.هر چند رنگ مینای دندان در بعضی از افراد به طور طبیعی زرد است. و استفاده از خمیر دندان سفید کننده کمک چندانی به سفید شدن رنگ دندان نخواهد کرد.

خمیر دندان های سفید کننده زرد،مخصوص دندان هایی است که به علت بی احتیاطی و عوامل خارجی زرد رنگ شده اند.بیشتر خمیر دندان های سفید کننده موجب حساسیت دندانی می شود ولی خمیر دندان هایی مانند خمیر دندان ضد حساسیت و سفید کننده فارمد هیچگونه عارضه حساسیت در دندانها ایجاد نمی کند و باعث سفیدی و درخشندگی دندان ها می شود.

خمیر دندان ضد حساسیت :

راهنمای خرید خمیر دندان
راهنمای خرید دندان

 

گاهی اوقات اتفاق افتاده است که در هنگام نوشیدن چای و خوردن بستنی و یا آب سرد دندان هایتان تیر می کشد و درد خفیفی را احساس می کنید.این حالت بیشتر در مواقعی رخ می دهد که مینای دندان دچار آسیب شده و یا مدت زمان کوتاهی از ترمیم مینای دندان می گذرد.بهترین توصیه برای حساسیت دندان ابتدا اطمینان از سلامت دندان است و در مرحله بعد خرید یک خمیر دندان ضد حساسیت است.بهترین خمیر دندان ضد حساسیت در بین خمیر دندان های ایرانی،میر دندان ویژه دندان های حساس فارمد است و باعث کاهش درد تا حد زیادی می شود و جلوگیری از پوسیدگی دندان می کند.

خمیر دندان ضدعفونی کننده مخصوص لثه ملتهب :

اگر جزء افرادی هستید که که لثه هایتان ملتهب و عفونی است،در مرحله اول به پزشک مراجعه کنید و با استفاده از دارو عفونت لثه ها را برطرف نمایید و در مرحله بعد از یک خمیر دندان ضد عفونی کننده که در ترکیباتش کلرهگزیدین وجود دارد استفاده نمایید.کلرهگزیدین موجب حذف باکتری ها در دهان شده و التهاب لثه را به سرعت کاهش می دهد.

خمیردندان مخصوص کودک :

یکی از اشتباهات بزرگی که والدین انجام می دهند و به فرزندان خود ظلم می کنند این است که تصور می کنند که دندان شیری نیازی به مسواک زدن و خمیر دندان مخصوص ندارد.باید بگویم که سخت در اشتباه هستید چون فرزندان دلبند شما باید سال های سال حدودا تا سن 12 سالگی با دندان های شیری خود زندگی کنند،و اگر دندان های شیری دچار پوسیدگی شود سلامتی کودکان را به خطر می اندازد. و موجب تجربه دندان درد شدید و ترس از دندانپزشکی باعث صدمات جبران ناپذیری به روحیه کودک می شود.پس در دوران کودکی از خمیر دندان های مخصوص کودکان استفاده کنید و هر 6 ماه یکبار برای چکاپ او را به نزد دندانپزشک ببرید با این کار نه تنها در ذهن کودکتان فوبیای ترس از دندانپزشکی به وجود نخواهد آمد بلکه اورا به دندانپزشک و مراقبت از دندان علاقمند خواهد کرد.

نکته های مهم که هنگام خرید خمیردندان باید بدانید :

راهنمای خرید خمیر دندان
راهنمای خرید خمیر دندان

 

راهنمای خرید خمیر دندان

 بعد از مطالعه مطالب این مقاله متوجه می شوید که انتخاب یک خمیر دندان متناسب با دندان ها کار راحت و ساده ای نیست.گاهی اوقات در ترکیبات خمیر دندان از انواع اسانس ها و رنگ ها استفاده می شود که موجب ایجاد حساسیت می کند.به عنوان نمونه لورل‌سولفات‌دی‌سدیم ترکیباتی است که در خمیر دندان وجود دارد و موجب ایجاد حس سوزش در دهان و تحریک بافت های مخاط دهان می شود.این ترکیب از سال 2007 در خمیر دندان ها ممنوع شد.ترکیب سمی دیگر به نام  دی‌اتیلن‌گلیکول در تولید خمیر دندان استفاده می شود و سازندگان و تولید کنندگان خمیر دندان بدون توجه به سمی بودن و ممنوعیت استفاده این ماده،از آن در ساخت خمیر دندان استفاده می کنند.پس در انتخاب خمیر دندان دقت زیادی داشته باشید و سعی کنید از برندهای معتبر استفاده کنید و بهترین برند خمیر دندان ایرانی فارمد است که بسیار قابل اطمینان  و سالم است  هیچگونه خطری برای مصرف کننده ندارد.

گفتار پایانی :

دوستان و همراهان عزیز در این مقاله سعی شد در مورد راهنمای خرید خمیر دندان نکات جالبی بیان شود امیدواریم این مطالب برای شما مفید و سازنده باشد.توصیه نویسنده در مورد بهداشت دهان و دندان این است که همه حال مسواک زدن را فراموش نکنید و با داشتن کوچکترین علائم به دندانپزشک مراجعه نمایید تا در مرحله اول بیماری دندان درمان شود و موجب هزینه های بیشتر نشود. شاد باشید و پیروز

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *