گریپ فروت میوه زمستانی و 20خواص معجزه آسای آن برای سلامتی بدن
گریپ فروت میوه زمستانی و 20خواص معجزه آسای آن برای سلامتی بدن

گریپ فروت میوه زمستانی و 20خواص معجزه آسای آن برای سلامتی بدن

با سلام خدمت ماه سرایی عزیز در این مقاله می خواهیم درباره گریپ فروت میوه زمستانی و 20خواص معجزه آسای آن برای سلامتی بدن نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

گریپ فرود:

گریپ فرود یا توسرخ میوه ای کم کالری بوده که علاوه برآب،سرشار از پتاسیم،آهن،کلسیم،ویتامینC،A،B است. ویکی از انواع مشهور گریپ فرود که به کاهش وزن کمک شایانی انجام می دهد.گریپ فروت میوه زمستانی و از بهترین مرکبات برای حفظ سلامت بدن است.گریپ فرود جزء مرکبات است و به رنگ های سفید و قرمز و… پرورش می یابد.و انتخاب آن در سبد میوه بسیار مهم و ضروری است.در این مقاله گریپ فروت میوه زمستانی و 20خواص معجزه آسای آن برای سلامتی بدن را بیان می کنیم با همراه باشید تا باخواص این میوه زیبا آشنا شوید.

خواص درمانی گریپ فرود:

*خوردن گریپ فرود هنگام سرما خوردگی ،آنفولانزا،گلو درد و تب بسیار توصیه می شود.گریپ فروت میوه زمستانی و بسیار مفیدی است.که درمان تمام بیماری هاست.

*حجم زیادی از گریپ فرود را آب و فیبر تشکیل می دهد.به همین دلیل خاصیت ملین و مدر دارد و از راه دفع ادرار و مدفوع،سموم بدن را خارج می کند.از این رو،بیمار بدحال،پس از خوردن آن احساس راحتی و سبکی می کند.

*گریپ فرو به علت ترش بودن،اسید معده را بیشتر می کند.پس باید قبل از غذا مصرف شود تا اشتهارا تحریک و عمل هضم را آسان کرده و جریان شیره معده و ترشح کیسه صفرا را سرعت بخشد.

*خوردن آن از تشکیل سنگ کلیه،مثانه و کیسه صفرا جلوگیری می کند.

*کمک شایانی به کاهش فشار خون و کلسترول خون می کند.

*از میان گریپ فرودها ،گریپ فرود قرمز از انواع دیگر موثرتر و مفید تر است و به طور چشمگیری قادر است تری گلیسیرید خون را کاهش دهد.

*مقدار ویتامین Pموجود در آن زیاد تر از سایر میوه هاست. این ویتامین به کمک رادیو اکتیو که در مرکبات وجود دارد،مویرگ ها را باز و لایروبی می کند و رسوباتی را که در جدار رگ ها نشسته،از بین می برد.

*با میل کردن یک عددگریپ فرود می توان از بروز بیماری های قلبی خصوصا گرفتگی رگ ها و عروق در امان بود.

*این میوه به سبب داشتن ویتامین C فراوان باعث کاهش درد و التیام زخم ها می شود.

*مصرف گریپ فرود برای درمان خونریزی لثه و برای سلامت دهان و دندان بسیار مفید است.

*گریپ فرود بسیار خنک بوده و خون را تصفیه می کند.

*گریپ فرود کلیه و کبد را پاکسازی می کند.

*برای اشخاصی که عفونت ریوی دارند مصرف آن بسیار توصیه می شود.

*به افرادی که موهایشان می شکند یا حالت شکنندگی دارد،مصرف گریپ فرود توصیه می شود.

*این میوه زمستانی،ضد بواسیر است.

*در درمان پروستات بسیار موثر است.

*اختلالات مفصلی را درمان کرده و برای مبتلایان به مفصل روماتیسمی،لوپوس و اختلالات التهابی مفید است.

ممنوعیت های گریپ فرود:

درست است که گریپ فرود یک میوه مغذی و پرخاصیت است،ولی آن را نباید با تعدادی از داروهایی که برای بیماران قلبی،فشار خون،کلسترول بالا،افسردگی،صرع،ایدز و اعصاب است ،مصرف کرد،زیرا گریپ فرود دارای برخی مواد شیمیایی است که وقتی وارد بدن می شود،می تواند منجر به بالا رفتن غلظت این داروها در خون شده و اثرانها را چند برابر کند و اثرات جانبی منفی داروها را در بدن ظاهر سازد.

افرادی که داروی فشار خون مصرف می کند،اگر گریپ فرود مصرف نمایداثر دارو زیادتر شده و شخص فشار خونش به شدت پایین می آید که این بسیار خطرناک و مرگ آور است. لذا،به این افراد توصیه می شود که بدون مشورت پزشک خود اقدام به مصرف گریپ فرود مصرف ننمایند.

مواد موجود در گریپ فرود:

1.ویتامین C:

این میوه به دلیل مقدار زیاد ویتامینC شناخته شده است. و به حفظ و بهبود سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می کند.

2.فیبر:

فیبر موجود در گریپ فرود به هضم غذا از روده کمک می کند.و از جذب چربی جلوگیری می کند و منجر به کاهش وزن می شود.

3.کمک به بهبود هضم:

فیبر عملکرد سیستم گوارش را آسان می کند. این فیبردر گوارش، و تبدیل غذا به انرژی و دفع مواد مغذی بی اهمیت نقش بسزایی دارد.

4.تحریک هورمون ها:

 گریپ فروت تولید هورمون های تعادل در بدن را تحریک می کند. هورمون های تعادل روند گوارشی و بهینه سازی متابولیسم بدن را افزایش می دهند، و به کاهش وزن نیز کمک  شایانی می کند.

5.آنتی اکسیدان:

گریپ فروت منبع آنتی اکسیدان است. مصرف آن به از بین بردن و خنثی کردن  رادیکال های آزاد کمک می کندو و از نشانه های پیری جلوگیری می کند.

6.ویتامین E:

گریپ فروت، سرشار از ویتامین E است که باعث می شود پوستی سالم و شاداب داشته باشید. و تاثیر بسزایی در سلامت بدن و داشتن ظاهری جوان تر دارد.

7.مواد معدنی:

گریپ فرود حاوی مواد معدنی فراوانی است که بسیارسالم مفید هستند. وبه بهبود متابولیسم کمک می کند و در حفظ وزن مناسب عملکرد بسیار عالی دارد.

8.سم زدا:

مصرف گریپ فروت، به از بین بردن و دفع سموم و مواد مضر از بدن کمک شایانی می کند. بنابراین، مصرف منظم آن باعث حفظ سلامتی بدن خواهد شد.

9.سیستم گوارش:

گریپ فروت حرکت روده را در زمان هضم غذا تنظیم می کند، برای بهینه سازی سیستم گوارش مفید است و به فرآیند گوارش کمک شایانی می کند.ز جذب چربی جلوگیری می کند.

10.قلب و عروق:

گریپ فروت به حفظ گردش خون کمک می کند.واز بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

11.سلامت استخوان ها:

گریپ فروت، سطح کلسیم در بدن را افزایش می دهد، سلامت استخوان ها  را تامین می کند و از شکنندگی آنها جلوگیری می کند.و از پوکی استخوان ها جلوگیری می کند.

12.سلامت دندان ها:

گریپ فروت، سطح کلسیم در بدن را افزایش می دهد، سلامت دندان ها را تامین می کند و کمک بسیار مهمی به کاهش خونریزی لثه و التهاب لثه ها می کند.

13.کاهش فشار خون:

گریپ فروت  به کاهش فشار خون کمک شایانی  می کند. گریپ فروت حاوی کلسترول نیست، برای رگ هابسیار مناسب است  وبرای تعادل وضعیت قلب مفید است.

16. گریپ فروت برای کمک به داشتن پوستی سالم:

یکی دیگر از مزایای گریپ فروت، حفظ ظاهر درخشان و سالم پوست است. عصاره ویتامین های داخل میوه، پوست را صاف و ابریشمی حفظ می کند.

17.افزایش سوخت و ساز بدن:

گریپ فروت به افزایش سیستم متابولیسم بدن کمک می کند.و تبدیل انرژی را افزایش می دهد و می تواند به کاهش وزن کمک کند.

18.گریپ فروت و زیبایی:

 آب و پالپ میوه، عصاره گریپ فروت خواص درمانی فراوانی برای پوست و زیبایی دارد و  از آن در انواع محصولات آرایشی بهداشتی پوست استفاده می شود.

19.عفونت ریه:

اگردر فصل زمستان مبتلا به عفونت ریه و بینی شدید بهتر است از بخور آب گرم با عصاره گریپ فروت استفاده کنید چون باعث بازشدن مجاری تنفسی و نیز ضدعفونی سینوس ها می شود.

20.روغن گریپ فرود و درد:

چند قطره از عصاره گریپ فروت را  با روغن نارگیل روی موضع دردناک گذاشته و ماساژ دهیدبعد از مدتی کاهش چشمگیر درد را باچشمان خود مشاهده خواهید کرد.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *