تنظیم خانواده :رابطه زناشویی بعد از زایمان چگونه است ؟
تنظیم خانواده :رابطه زناشویی بعد از زایمان چگونه است ؟

تنظیم خانواده :رابطه زناشویی بعد از زایمان چگونه است ؟

رابطه زناشویی بعد از زایمان :

قطعا بعد از زایمان مخصوصا اولین زایمان سوالاتی برای زوجین که حالا نقش پدر و مادر دارند پیش می آید، از جمله اولین برقراری رابطه زناشویی بعد از زایمان چه موقع است؟ با ما همراه باشید تا در مورد شروع رابطه زناشویی بعد از زایمان نکاتی رابیان کنیم.

رابطه زناشویی بعد از زایمان :

اولین پرسشی که بعد از زایمان پرسیده می شود این است که برقراری رابطه زناشویی بعد از زایمان چه موقع مجازاست؟ و چه موقع می توان با خیال راحت رابطه زناشویی برقرار کرد که برای همسر ضرری نداشته باشد.با ما همراه باشید.

سوالات در مورد بارداری و بعد از زایمان :

سوالی که بیشتر آقایان می پرسند این است که همسرشان بعد از بارداری تمایل زیادی به رابطه زناشویی ندارند، و تکلیفشان چیست ؟

تنظیم خانواده :رابطه زناشویی بعد از زایمان چگونه است ؟
رابطه زناشویی بعد از زایمان

امکان دارد، بعضی از در دوران بارداری با کاهش نیاز جنسی روبرو شوند .و این مشکل  بیشتر در خانم های که در بارداری اول  هستند، بیشتر مواجه می شوند، خانم باید دقت داشته باشند که وضعیت آنها تغییر کرده اما همسر شما هیچ تغییری در نیازهای جنسی او رخ نداده و بیشتر از قبل به وجود شما و برقرار رابطه زناشویی نیاز دارد،پس لازم است، بانوان تا جاییکه برایشان ضرری ندارد و در توانشان است، به نیازهای همسرشان توجه داشته باشند.

یکی از زمانهایی که متاسفانه خیانت (ارتباط با دیگر خانم ها) در آقایان بیشتر مشاهده می شود، در دوران بارداری و بعد از بارداری می باشد، هرچند در هنگام عادت ماهیانه این مورد کمتر مشاهده می شود.طبق یک تحقیق در کشور انگلیس از 97 مرد حدود 18 فر اعتراف کرده اند که در زمان بارداری همسرشان با دیگر خانم ها دیگر ارتباط داشته اند.

بعد از زایمان خانم ، از چه زمانی می توان با او ارتباط برقرار کرد ؟
بعد از زایمان مرد نمی تواند تا زمانیکه زن از نظر شرعی در دوران نفاس است، با او رابطه زناشویی برقرار کند. از لحاظ بهداشتی و  پزشکی نیز نظرات متفاوتی وجود دارد،و متخصصان عقاید متفاوتی دارند. البته نوع زایمان و مشکل خانم تاثیر زیادی در این زمان دارد. برای جلوگیری از درد و عفونت توصیه می شود که بعد از زایمان برقراری رابطه زناشویی محدود شود.ضمنا بعد از زایمان دستگاه تولید مثل بانوان دستخوش تغییرات زیادی می شود.و برای بازگشت این تغییرات نیاز به مدت زمان معینی است، پیشنهاد ما این است، که حتما بانوان حتما به پزشک خودشان مراجعه و مشورت کنند.بانوان از لحاظ روحی و جسمی  نیاز به استراحت و همدردی دارند.

تنظیم خانواده :رابطه زناشویی بعد از زایمان چگونه است ؟
رابطه زناشویی بعد از زایمان

چرا خانم ها بعد از بعد از زایمان تمایلی به برقراری رابطه زناشویی ندارند ؟

بعضی از آقایان سوال می کنند که همسرشان بعد از تولد نوزاد باز هم تمایلی به برقراری رابطه زناشویی ندارند،اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید،تغییر هورمون ها و تغیرر دو هورمون حسی و عاطفی موجب کاهش میل جنسی می شود، در دوران بارداری هورمون های مانند پروژسترون و استروژن زیاد می شود و بعد از زایمان هورمون پرولاکتین به صورت زیادی ترشح می شود،که موجب ازدیاد شیر مادر می شود،و علت کاهش میل به رابطه زناشویی می شود.

افسردگی بعد از زایمان :

بعد از زایمان  حدود 10 تا 15 درصد بانوان دچار افسرگی بعد از زایمان می شوند،و بیشتر بانوان بعد از زایمان افسردگی را تجربه می کنند. اختلالات هورمونی ،مشکلات زایمان ،کسالت دوران بارداری و استرس ها موجب افسردگی می شود. بعضی از رفتارها موجب افزایش مدت زمان افسردگی می شود. رفتاری مانند نبودن  همسر در کنار خانم، و یا آقا انتظار دختر داشته یا پسر و اصلا توجهی به همسرش ندارد.

زایمان اول :

فرزند اول و زایمان اول بسیار دارای مشکل و استرس است. چون بانوان از بارداری مجدد دچار استرس می شوند، و ممکن است بعد از زایمان در هنگام رابطه زناشویی احساس درد دارند، و این موارد و مشکلات موجب بی رغبتی و بی میلی بانوان به  برقراری رابطه زناشویی می شود. همانطور که می دانید،بعد از تولد نوزاد،دارای مشکلات زیادی است و وقت زیادی از مادر می گیرد، مادر دیگر زمانی برای برقراری ارتباط زناشویی ندارد، در سه ماهه اول بعد از زایمان رابطه عمیق و عاطفی با فرزند برقرار می کند.چون نوزاد به محبت مادر بسیارنیاز دارد.و رفع کردن نیاز عاطفی نوزاد موجب رفع نیاز جنسی می شود و نیازی به برقراری رابطه زناشویی ندارد.

رفتار خانم ها بعد از زایمان کاملا طبیعی است . این دوران مانند، روزهای خورشیدی و ابری است، در این  روزها آقایان نگرانی شان بیشتر از قبل می شود و تصور می کنند ،که همسرشان همینطور بماند. این دوران برای زنان مانند خورشید پشت ابر است،و زمانیکه این ابر کنار برود نور خورشید از قبل درخشان تر خواهد شد. این دوران باید برای خانم ها از 4 ماه تا 12 ماه ممکن است زمان ببرد، بعد از این مدت خیال مادر راحت تر م یشود چون نوزاد نیازش کمتر شده و کمی بزرگتر شده.و مادر می تواندبا خیال راحت به غرایزش بپردازد.و مهمترین کمک را به مادر پدر می تواند انجام دهد.

تنظیم خانواده :رابطه زناشویی بعد از زایمان چگونه است ؟
رابطه زناشویی بعد از زایمان

اما اگر مرد در طول این مدت نکاتی را رعایت کنند ، می توانند زول این مدت را کوتاهتر کنند، همسر می تواند از لحاظ معنوی به همسرش توجه ویژه ای داشته باشد،به همسرش ابراز علاقه بکند ، زبان تشکر داشته باشد ، با شوق و ذوق به همسرش کادو بدهد ،با انجام این روش ها مرد می تواند موجب کاهش فشار روی همسرش شود و همسرش احساس آرامش بیشتری داشته باشد.و باعث برانگیخته شدن نیازهای جنسی اش شود. مرد برای رسیدن و برآورده شدن نیازهایش حتما در کارهای منزل به همسرش کمک کند، و در بعضی از کارهای نوزادبه همسرش کمک کند.

آقایان باید دقت داشته باشند، در مورد برقراری رابطه زناشویی توسل به زور دارند،چون موجب طولانی شدن این مدت زمان می شود. خانم های که بعد از زایمان دچار افسردگی می شوند، همسرشان باید به آنها کمک کنند، و سعی کنند با همکاری و بودن بیشتر در کنار همسر و نوزادشان دوران افسردگی را کوتاه کنند و سعی کنند احساس  امنیت را به همسرشان بدهند.همسر می تواند برای رفع نیازهایش  در این دوران مانند دوران عقد نیازهایش را برطرف نماید و اصلا اشکالی ندارد.

گفتار پایانی :

دوستان و همراهان گرامی در این مطلب در مورد رابطه زناشویی بعد از زایمان نکات جالبی بیان شد امیدواریم این مطلب برایتان مفید و موثر باشد.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

90 روز طلایی و پر انرژی برای چیدمان اتاق نوزاد که باید از آن استفاده کنید.

90 روز طلایی و پر انرژی برای چیدمان اتاق نوزاد که باید از آن استفاده کنید.

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *