تنظیم خانواده : چگونگی اعتیاد به فیلم های پورن در زنان و مردان
تنظیم خانواده : چگونگی اعتیاد به فیلم های پورن در زنان و مردان

تنظیم خانواده : چگونگی اعتیاد به فیلم های پورن در زنان و مردان

اعتیاد به فیلم های پورن :

بحث برانگیز موضوع در بین خانواده ها فيلم‌های پورن است، بعضی از افراد اصلا علاقه‌ ای به این فیلم ها ندارند، و بعضی افراد به شدت از این فیلم ها استقبال می‌کنند. همه‌ این ‌ مواردبه انتخاب شخص و ترجیح او وابسته است.در این مقاله به بررسی اعتیاد به فیلم های پورن می پردازیم با ما همراه باشید.

اعتیاد به فیلم های پورن :

به رفتار غیرقابل کنترل برای تماشای فيلم پورن، عنوان اعتیاد به فیلم پورن داده می‌شود، و مانند، سایر اعتیادهای رفتاری برای بعضی از افراد ایجاد مشکل می کند. بعضی از متخصصان بیان کرده اند که تماشای بیش از حد  فيلم پورن تاثیر منفی بر عملکرد مغز می‌گذارد.

اعتیاد به پورن چیست؟

به راحتی و با یک بار دیدن فيلم پورن و لذت بردن از آن افراد به آن معتاد نمی شوند، و این رفتار نیاز به اصلاح ندارد. اعتیاد یعنی  عدم کنترل این رفتار که موجب بروز مشکلات قابل توجهی برای افراد می کند، به عنوان مثال اگر شما:

  • دریابید زمان تماشای فيلم پورن در حال افزايش است.
  • حس کنید که تماشای فيلم پورن برايتان به منزله‌ رفع نياز است.
  • در مورد عواقب تماشای فيلم پورن احساس گناه مي‌کنید.
  • ساعت‌ها براي ديدن فيلم پورن وقت صرف می کنید و نسبت به انجام مسئولیت‌ها و خواب شبانه بی توجه هستید.
  • با اصرار زیاد به شريكتان اورا مجبور به تماشای فيلم پورن  می کنید حتی اگر علاقه ای نداشته باشد و یا خیال‌پردازی‌های پورنو را انجام می دهید.
  • نمی توانید از رابطه‌ جنسی بدون تماشای فيلم پورن لذت ببرید.
  •  در برابر فيلم پورن اصلا قادر به مقاومت نیستيد، هر چند موجب اختلال در زندگیتان شده باشد.

در این صورت بايد قطعا بگوييم كه شما به پورن معتاد شده‌ايد.

حقیقت این است که پیدا فيلم پورن سخت نيست، ولی عادت نكردن به آن بسیار سخت است. تماشای مکرر فيلم پورن می‌تواند موجب یک مشکل شخصی، اجتماعی و حتی حرفه‌ای را ایجاد کند. و زمینه‌ اعتیاد به پورن را به وجود آورد. برای ترک اعتیاد به تماشای پورن می‌توانید با روانشناسان مشورت کنید.

تنظیم خانواده : چگونگی اعتیاد به فیلم های پورن در زنان و مردان
اعتیاد به فیلم های پورن

از کجا متوجه شویم به تماشای فیلم پورن اعتیاد پیدا کرده‌ایم؟

جواب به این موضوع که علائم اعتیاد به فيلم پورن چیست ، بسیار دشوار است. امکان دارد شما شروع به تماشای فيلم پورن کنید، زیرا دلتان می‌خواهد و تصور می کنید که تماشای آن‌ها برای شما هیچ مشکلی ايجاد نخواهد کرد. و حتی امکان دارد از حسی که این فیلم‌ها برای شما ایجاد می کند، لذت برده و همین موجب  آغاز تماشای فیلم های پورن باشد. در آن هنگام، امکان دارد برایتان اهمیتی نداشته باشد که عادت به تماشای فيلم پورن می‌تواند موجب ایجاد مشکل شود یا در آینده احساس بدی در مورد آنها پيدا ‌کنید. در حقیقت این زمانی است که شما  قادر به مقاومت در برابر آن نیستید. اگر بخواهید که جلوی تماشای فيلم پورن را بگیرید، متوجه می شوید که به راحتی قادر به انجام  این کار نیستید.

اعتياد به تماشای فیلم های پورن دقیقا زمانی که احساس خستگی، تنهایی، اضطراب یا افسردگی دارید، شروع می شود. اعتياد به تماشای فيلم پورن می‌تواند مثل دیگر اعتیادهای رفتاری، برای هر فردی اتفاق بیفتد.

بعضی از متخصصان معتقدند که؛ فعالیتی که در اعتیاد به مواد مخدر یا الکل در مغز مشاهده می‌شود، در اشخاصی که فيلم پورن زیاد  تماشا می‌کنند، وجود دارد. بعضی از علائم اعتیاد که در  تماشاگران فيلم پورن قابل مشاهده است عبارتند از:

  • قادر به مقاومت در برابر تماشای فيلم‌ پورن نيستند و زمان زيادي نمی توانند بدون تماشای آن‌ها دوام بیاورند.
  • مشکلات کنترل رفتاري زیادی دارند.
  •  برای تماشای مجدد پورنوگرافی اشتیاق زیادی دارند.
  • به دلیل تماشای فیلم پورن به موضوعات مربوط به رابطه توجهی ندارند.

بعضی تحقیقات نظریه تماشای فيلم پورن می‌تواند اعتيادآور است را رد می‌کند. همچنین به غیر از موارد ذکر شده،افرادی كه بیش از حد فيلم پورن تماشا می‌کنند، با مشكلات واقعی و عجيب و غریبی مواجه می شوند.

اعتیاد به پورنوگرافی یا احساس اضطرار به تماشای آن:

چون امکان صحبت کردن افراد در مورد تماشای فیلم های پورن خیلی کم است ، و پی بردن به اینکه تعداد افرادی به صورت مدام از تماشای فيلم پورن لذت می‌برند و یا دانستن تعداد افرادی که در برابر آن مقاومت دارند، کار بسیار دشوار است. طی یک  نظرسنجی مشخص شد که 9 % از اشخاصی که فيلم پورن تماشا می‌کنند، در مقابل توقف دیدن آن ناموفق بوده‌اند.

در حال حاضر دسترسی به فيلم پورن به وسیله اینترنت و سرویس‌های پخش بسیار راحت تر از قبل شده‌ است. و این دسترسی راحت موجب می‌شود که اگر دیدن فيلم پورن به یک اعتیاد تبدیل شود، مقاومت در برابر ندیدن آن بسیار سخت می شود. بعضی روان‌شناسان، اعتیاد به تماشای فيلم های پورن را به عنوان یک روش رسمي برای تشخیص سلامت روان در نظر نمي‌گيرند. ولی تحقيقات نشان می‌دهد که تماشای فيلم پورن موجب ایجاد اعتیادهای رفتاری خیلی جدی می شود.

طی یک مقاله اعلام شده ، که پورنوگرافی اینترنتی،  موجب پایه ریزی یک مکانیزیم قوی برای اعتیاد به مواد مخدر در اشخاص می شود، طی تحقیقاتی در زمینه مقایسه‌ مغز اشخاصی که به تماشای فيلم پورن اعتياد دارند با مغز اشخاصی که به مواد مخدر یا الکل معتاد هستند، نتیجه متفاوتی  را نشان داده است. ضمنا تعدادی از محققان عقیده دارند،اضطرار یا اجبار درونی به تماشای فیلم پورنوگرافی امکان دارد، اثرات تخریبی بیشتری از اعتياد به پورن داشته باشد.

اضطرار یا اجبار درونی در مقابل اعتیاد به پورن :

رفتارهای تکراری و بدون‌انگیزه‌، مانند اضطرارها یا اجبارهای درونی، منطقی می باشد و بیشتر موجب کاهش اضطراب می شود. اعتیاد با تمام پیامدهای منفی، یک نوع ناتوانی در پیشگیری از رفتار است. ولی اعتیاد به پورن و اضطرار به پورنوگرافی  موجب عدم کنترل رفتار شخص می شود.و اگر تماشای فيلم پورن موجب ایجاد مشکل‌ شود، راه هایی برای کنترل و تسلط بر رفتار وجود دارد.

عوارض دیدن فیلم پورن چیست؟

عوارض تماشای فيلم پورن مي‌تواند شامل این موارد باشد:

  • کاهش کیفیت روابط كاهش
  • کاهش رضایت از رابطه جنسی
  • عزت نفس پایین

اگر شما در زندگي مسئولیت‌ یا تعهداتي داريد، اعتياد به فيلم پورن موجب مواجه با مشکلات شغلی یا مالی می شويد. البته تماشای فيلم پورن همیشه موجب نگرانی نمی‌شود. چون این رفتار گاهی حاصل یک حس کنجکاوی است. اين كه شخص بعد از تماشای فيلم پورن لذت ببرد (اگر كنترل شده باشد) به صورت مدام همراه با عوارض احتمالي نيست.

امکان دارد، متوجه شوید که همسر یا دوست شما:

  • در زمان ساعت کاری در محل کار یا دیگر مکان‌ها و زمان‌های نامناسب به تماشای فيلم پورن می پردازند.
  • وقت زيادي را صرف دیدن فیلم پورن می‌کند.
  • قادر به انجام  وظایف مهم اجتماعی، شغلی یا دیگر وظایف نیستند.
  • دارای مشکلات  زیاد ارتباطی هستند.
  • سعی می کنند که در برابر تماشای فیلم های پورن مقاومت کنند ول موفق نیستند.

تأثیر تماشای فيلم پورن در زندگی روزمره‌ انسان‌ها:

اشخاصی که به صورت مرتب از فيلم پورن استفاده می‌کنند،هوس جنسی بالا یا تمایلات شدید دارند و هنگامی که اضطراب دارند نیز به تماشای فيلم پورن روی می آورند. همچنین تمایل زیادی به مشاجره در محل کار و در منزل دارند. بعضی از محققان عقیده دارند،که ارتباط مستقيمي بین استفاده بیش از حد از فيلم پورن و نارضایتی از روابط، وجود دارد.

 اکثر کارشناسان تایید کرده اند که اگر این مساله در فعالیت‌های روزانه‌ اشخاص دخالت کند، حتما باید جوانب احتياط رعایت شود كه موجب اعتیاد به فیلم های پورن نشود. به عنوان نمونه اگر دارای شرایط زیر هستید، بايد در مورد اعتیاد به پورن بیشتر احتياط كنيد:

  • کنار گذاشتن فعالیت های دیگر و لذت بخش برای مشاهده فيلم پورن بیشتر.
  • احساس ناکامی در زندگی جنسی
  • کاهش علاقه‌ شما به برخوردهای اجتماعی کاهش

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

بارداری و زایمان : بررسی علت سوزش ادرار بعد از نزدیکی و راه درمان آن

بارداری و زایمان : بررسی علت سوزش ادرار بعد از نزدیکی و راه درمان آن

سوزش ادرار بعد از نزدیکی : امکان دارد تصور کنید که یک رابطه زناشویی پایانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *