هویج فرمانروای سبزیجات و خواص معجزه آسای آن برای سلامت و زیبایی
هویج فرمانروای سبزیجات و خواص معجزه آسای آن برای سلامت و زیبایی

هویج فرمانروای سبزیجات و خواص معجزه آسای آن برای سلامت و زیبایی

باسلام خدمت ماه سرایی عزیز در این مقاله می خواهیم درباره هویج فرمانروای سبزیجات و خواص معجزه آسای آن برای سلامت و زیبایی نکاتی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

هویج:

هویج گیاهی است از خانواده چتریان،و گیاهی است دو ساله که در طی یک سال ریشه اش ضخیم می شود و در سال دوم بذر می دهد.هویج فرمانروای سبزیجات و خواص آن برای بدن بسیار زیاد و مفید است.

تاریخچه هویج:

هویج ابتدا در اروپا و شمال آفریقا و آسیا کاشت می شد و به تدریج به آمریکای شمالی و جنوبی انتقال پیدا کرد و در حال حاضر در اکثر نقاط جهان کاشت می شود به رنگ ها و اندازه های مختلف.

انواع هویج:

هویج انواع مختلفی دارد که معروفترین آن در ایران:هویج نارنجی و زردک است که بیشتر در فصل پاییز و زمستان به بازار عرضه می شود،ولی در نقاط مختلف جهان هویج به غیر از رنگ زردو نارنجی ،رنگ های بنفش و قرمز هم کاشت می شود.هویج فرمانروای سبزیجات و خواص آن بسیار زیاد است که در این مقاله برایتان بازگو می شود.

مواد موجود در هویج:

هویج دارای املاح و ویتامین های بسیاری است که تعدادی را بیان می کنیم.

*2%چربی

*8%گلسید

*51/%سلولز

*ویتامین های A،B،C،D

* 87%آب

انسولین هویج:

انسولین موجود در هویج کم کننده قند خون است،و بیماران دیابتی می توانند از این میوه سرشار از خواص استفاده نمایند و همزمان با مصرف داروهای دیابت از مصرف هویج پرهیز کنند چون باعث افت قند خون می شود.ودر مصرف هویج البته زیاده روی نکنند.

خواص معجزه آسای هویج:

*هویج یکی از مفیدترین مواد برای بدن است.

*مصرف هویج مقاومت بدن را در برابر بیماری های عفونی بالا می برد.

*مصرف هویج برای تحریک مجاری گوارشی بسیار مفید است و کمک شایانی به هضم غذا می کند.

*مصرف هویج برای افرادی که مبتلا به بیماری های تنفسی و سرفه های شدید هستند بسیار توصیه می شود.

*مصرف هویج برای درمان آسم و خلط های خونی بسیار موثر و مفید است.

*مصرف هویج برای دفع کرم بسیار معجزه آسا و شگفت انگیز است.

درمان بیماری ها با هویج:

1.یبوست:

برای درمان یبوست 1 کیلو هویج را رنده کرد و در3 لیتر آب به مدت 2 ساعت اجازه دهید بجوشدتا ژله مانند شود و هرروز صبح ناشتا 5 قاشق غذاخوری میل نمایید.و برای در مان بواسیر بسیار موثر است.

2.اشتها:

1 قاشق غذاخوری بذر هویج را در یک لیوان آب جوش ریخته و به مدت 5 دقیقه دم کنید،و میل نمایید،برای افزایش اشتها،زیاد کننده شیرو انرژی زا بسیار مفید و موثر است.

3.دهان و دندان:

برگ هویج را بجوشانید و با این جوشانده دهان را غرغره کنید،این آب برای آبسه مخاط دهان و دندان  و بیماری های دهان و دندان بسیار موثر است.همچنین برای رفع ترک و خراش پوست بسیار مفید است.

4.دندان در آوردن کودکان:

وقتی کودک شروع به دندان در آوردن می کند و جای دندان هایش تحریک و ملتهب است یک تکه (البته کوچک نباشد که برای کودک خطرناک باشد)هویج را در فریزر بگذارید و بعد به لثه های ملتب کودک بمالید فوق العاده موثر است.

5.زیبایی پوست:

اگر آب هویج و یا تفاله های آن را به صورت ماساژ دهید باعث روشن شدن و جلوه عجیبی روی پوست می شود.خوردن هویج در بهبود و درمان جوش های صورت بسیار مفید است.

6.لاغری:

اگر همراه وعده های غذایی خودتان یک هویج خام مصرف نمایید به طور چشمگیری لاغر می شوید.

7.چاقی:

بله درست متوجه شدید برای افزایش وزن هم می توانید از هویج کمک بگیرید،هو روز صبح ناشتا آب هویج میل نمایید،و چاق شوید به همین راحتی بدون مصرف هیچ مکمل و داروی شیمیایی و مصرف آب هویج در صبح ناشتا مواد سمسی را از خون خارج می کند.

8.بیماری های عصبی:

جوشانده پیاز و هویج +آب لیمو درمان موثری برای بیماری های عصبی،امراض کلیوی است و همچنین کمک شایانی به جوان ماندن پوست می کند.

9.تقویت قوای جنسی:

مصرف هویج برای تقویت قوای جنسی و تحریک کبد و روده ها داروی بسیار موثر و مفیدی است.

10.آسم و گرفتگی صدا:

مصرف هویج برای درمان گرفتگی صدا و آسم بسیار مفید است.

11.پوست های حساس:

افرادی که پوست های حساسی دارند حتما باید صورت و گردن خود را با آب هویج بشویند.

12.نقرص:

فیبر موجود در هویج حرکات روده را منظم می کند و افرادی که گوشت زیاد مصرف می کنند،از مصرف هویج غافل نشوند تا هم نقرصشان درمان شود و هم یبوست نگیرند.

13.گاز معده:

دم کرده بذرهویج و یا جویدن بذر هویج گاز معده را خارج کرده و فعالیت و حرکات روده را زیاد می کند و درمان بسیار مناسبی برای دستگاه گوارشی است.

14.اگزما:

مصرف هویج برای درمان اگزما بسیار مفید و مناسب است.و هویج پخته را برای درمان درد و خارش پوست ماساژ می دهند.و همچنین برای آکنه و درمان سوختگی ها بسیار مفید و موثر است.

مصرف هویج در انواع غذا ها:

بله درست متوجه شدید از هویج هم می توان در انواع غذاها استفاده کرد،و مصرف هویج منوط به آب هویج و یا خام و پخته اش نسیت.

ته دیگ هویج:

تعجب نکنید از تفاله هویج می توانید در ته دیگ و انواع کیک ها استفاده کنید. بدین صورت که برای ته دیگ می توانید تفاله هویج +تخم مرغ را مخلوط کرده +کمی نمک و زعفران و در ته قابلمه بگذارید ته دیگ محشری تحویل شما می دهد. پس بی ربط نبوده که گفته اند هویج فرمانروای سبزیجات و خواص آن بسیار زیاد است.

مربای هویج:

هویج را شسته و با برس شست و شو کاملا تمیز کنید در اینج می توانید هویج را بارنده درشت رنده کنید و اگر دوست داشتید می توانید هویج را به خلال های ریز و باریک در بیاورید،اجازه بدهید هویج ها نیم ساعتی با اب بپزند و بعد شهد را آماده کرده و به هویج پخته اضافه نمایید وقتی شربت مربا قوام آمد کمی گلاب و هل اضافه کنید و می توانید برای زیبایی بیشتر این مربا از خلال بادام استفاده کنید مربای شما را بی نهایت خوشمزه و شاهانه می کند.برای جلوگیری از کپک زدن مربا می توانید بعد از ریختن مربا در ظرف شیشه ای روی آن پودر دارچین اضافه کنید.

ترشی هویج:

از هویج در انواع ترشی ها می توان استفاده کرد،ترشی لیته و هفت بیجار و انواع ترشی ها دیگر با هویج طعم خاص و بی نظیری میگیرد.و برای جلوگیری از کپک زدن ترشی بعد از ریختن مواد ترشی در شیشه روی آن گلپر اضافه کنید گلپر هم خاصیت و طبع گرمی دارد و هم از کپک زدن ترشی جلوگیری میکند.

کیک هویج:

تفاله هویج + کدو حلوایی پخته شده + تخم مرغ +شیر+آرد و روغن +کمی شکر+بکینگ پودر +دارچین+ هلل+ گلابمخلوط این مواد باهم یک کیک خوشمزه به شما هدیه می دهد که در روزهای سرد پاییز و زمستان واقعا دلچسب و خوشمزه است.و فوق العاده مقوی.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *