معرفی خرمای ایران میوه ای بسیار مقوی با خواص بی‌شمار و شگفت انگیز
خرمای ایران میوه ای بسیار مقوی با خواص بی‌شمار و شگفت انگیز

خواص خرمای ایرانی

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی خرمای ایران میوه ای بسیار مقوی با خواص بی‌شمار و شگفت انگیز میخوانید. با ما همراه باشید.

خرمای ایران میوه ای بسیار مقوی با خواص بی‌شمار و شگفت انگیز

نقش خرمای ایران در بازار جهانی

ایران همواره یکی از بزرگترین و برترین تولید کننده های خرما در جهان می باشد. که علاوه بر تامین نیازهای داخلی توانسته به نیاز بسیاری از کشورها را نیز تامین کند. این میوه شیرین بیشتر در جنوب ایران تهیه و فرآوری می‌شود. چراکه برای رشد و نمو به شرایط گرم و خشک نیاز دارد. خرمای ایران علاوه بر کیفیت دارای قیمت مناسب تری نسبت به خرما های سایر جهان هستند. به این خاطر رضایت بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است.

به خاطر تقاضای بالا برای این محصول بسیاری از افراد مشغول تولید و فرآوری و صادرات این محصول شده‌اند. شرکت های خارجی به ورود خرمای ایرانی در محصولات خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. و تامین کننده اصلی این نیاز در بازارهای جهانی ایران می باشد. و مسلما خرماهای باکیفیت‌تر و مضافتی ها توانسته اند توجه بازارهای جهانی را به خود جلب کنند. و بهترین محصول ایران خرمای مضافتی میباشد. زیرا که هم طعم بی نظیر دارند  هم کیفیت مطلوبی در آنها دیده می شود.

ویژگی های خرمای مرغوب از دید مصرف کننده

از دید خریداران خرمای مرغوب تر باید رنگ تیره تر و سیاه تر داشته باشد. به این دلیل خرمای مضافتی به خاطر داشتن رنگ تیره خریداران زیادی دارد. این خرما در بازارهای جهانی نظیر ندارد  ساختار گوشتی این خرما جایگاه ویژه ای برای او به وجود آورده است.

خواص خرما و نقش آن در سلامتی بدن

منبع انرژی

خرما یکی از خوراکی هایی است که خواص بسیار زیادی دارد. و باعث انرژی زایی بالایی در بدن میشود. جالب است بدانید که خرما بر خلاف دیگر میوه ها مانند کشمش و انجیر که خشک شده اند خشک شده آن از میزان کالری بالاتری نسبت به تر آن برخوردار می‌باشد. و شاید بیشتر از آنها  این میوه بیشتر کربوهیدرات را با خود حمل می کند.و مقدار کمی پروتئین را در خود جای داده است.

خرما دشمن یبوست و قند خون

خرما در سلامتی نقش ویژه‌ای دارد چرا که خاصیت آنتی اکسیدان دارد. همچنین حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی است. این میوه می‌تواند در هر وعده مصرف حدود ۷ گرم فیبر به شما برساند. می دانیم که فیبرها بهترین دوست و یار برای دستگاه گوارش می‌باشد که از یبوست و مشکلات گوارشی جلوگیری می کنند. فیبر موجود در خرما به قند خون کمک میکند و باعث جلوگیری از افزایش قند خون میشود. پس نتیجه می گیریم که این میوه به خاطر فیبر موجود در خود برای یبوست و کنترل قند خون مفید می‌باشد.

ضد بیماری

از خرما می توان به عنوان یک میوه ضد بیماری نام برد. زیرا به خاطر آنتی اکسیدان های موجود در آن می‌تواند خطر ابتلا به چندین بیماری را کاهش دهد.  وضعیت های ناپایدار ممکن است واکنش های مضر و آسیب زننده در بدن شما ایجاد کنند که منجر به انواع بیماری‌ها می‌شود. مصرف مقداری خرما می‌تواند به طور شگفت انگیزی از بروز آن جلوگیری کند.

تسکین آلرژی

خرما می‌تواند مسکنی برای درمان آلرژی های شما باشد. اگر شما دچار آلرژی و یا حساسیت هستید می توانید برای تسکین و التیام آن از خرما استفاده کنید. چرا که خرما دارای مقداری گوگرد طبیعی می باشد که می تواند آلرژی شما را کاهش دهد و آرامش را به شما هدیه دهد.

استحکام استخوان

شما علاوه بر مصرف کلسیم و شیر و لبنیات می توانید از خرما برای استحکام بیشتر استخوان های خود استفاده کنید. خوردن خرما به کودکان و افراد سالمند دچار بیماری های استخوانی و ضعف در استخوان هستند توصیه می‌شود.

زیبایی پوست و مو

همانند دیگر میوه ها این میوه نیز در سلامتی پوست و مو  بدون سهم نیست. که در صورت مصرف می توانید از تازگی و طراوت پوست خود لذت ببرید و جوانتر دیده شوید. خرما در درمان ریزش مو و جلوگیری از ریزش موها می تواند یکی از موثرترین میوه ها باشد. اگر شما به طور مداوم و مکرر در کنار وعده‌های غذایی خود از خرما استفاده کنید. می توانید بگویید که به طور مستقیم و مستمر از یک داروی جوانی استفاده می‌کنید. که باعث شادابی روزافزون شما خواهد شد.ممکن است بعضی افراد خوردن‌خرما را زیاد دوست نداشته باشند. این افراد می‌توانند آن را به همراه مکمل هایی نظیر شیر که باعث بسیار نزدیک شدن آن نیز می شود مصرف کنند. از خرما می توانید شیرینی های مختلفی درست کنید یا حتی با آن کلوچه بپزید. و هنگام خستگی یا به عنوان میان وعده از آن استفاده کنید و از شیرینی و انرژی آن لذت ببرید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

پیراشکی دونات

تهیه پیراشکی دونات خیلی ساده و خوشمزه

مواد لازم اراد 2 لیوان شیر 1/3پیمانه روغن 1/4 پیمانه خمیر مایع 2 قاشق مربا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *