پیراشکی دونات
پیراشکی دونات

تهیه پیراشکی دونات خیلی ساده و خوشمزه

طرز تهیه پیراشکی دونات خانگی ساده و خوشمزه

مواد لازم

اراد 2 لیوان
شیر 1/3پیمانه
روغن 1/4 پیمانه
خمیر مایع 2 قاشق مربا خوری
شکر نصف قاشق چای خوری
نمک نصف قاشق چای خوری
خامه شکلاتی تزیین
ترافل تزیین

نحوه تهیه پیراشکی دونات

طرز درست کردن پیراشکی دونات بسیار ساده است .  باید به نکته مهمی توجه کنیم که استفاده از خمیر مایع سالم زمان دادن به خمیر برای پف کردن خمیر است .

مرجله اول

اول آب گرم  را با شکر را هم بزنید تا شکر حل شود. سپس خمیر مایه فوری را به مخلوط آب و شکر اضافه کنید و کمی صبر میکنیم  تا خمیر مایه  درست شود .و  ممکن است ده دقیقه طول بکشد. در این حالت خمیرتان پف می کند. توجه کنید که شکر اضافه شده به آن به میزانی نیست که خمیر را شیرین کند. اما شکر را از دستور تهیه خمیر مایع حذف نکنید، زیرا جهت عمل آمدن خمیر به وجود شکر  مورد نیاز است .

مرحله دوم

در مرحله دوم  تخم مرغ ها را در یک کاسه شکسته و خوب مخلوط کنید  تا زرده و سفیده به طور کامل با هم میکس شود . سپس روغن را به آن اضافه کرده و مجددا هم بزنید. اکنون مخلوط خمیر مایع را به روغن و تخم مرغ اضافه کنید. همه ترکیبات را با قاشق هم بزنید

مرحله سوم

در این مرحله آرد و نمک را الک کرده و کم کم به مخلوط خمیر مایه را به ان اضافه میکنیم . و با استفاده از قاشق به آرامی آن را هم بزنید. تا وقتی که مخلوط خود را بگیرد، آرد را اضافه کنید. اگر  اردتان اضافه آمد، مشکلی نیست و زمانی که خمیر آماده شد، دیگر آرد را به مخلوط اضافه نکنید. برای اینکه بدانید میزان آرد اضافه شده کافی است یا خیر، با دست خود آن را لمس کنید. اگر خمیر به دستتان نمی چسبد، کافی است.

مرحله چهارم

در این مرحله  با دست خمیر را ورز دهید. خمیر باید نرم و لطیف بوده و به دست نچسبد. سپس خمیر را در داخل یک کاسه که کمی چرب کرده اید، ریخته و آن را با پارچه سلفون بپوشانید.

مرحله پنجم

در این مرحله کاسه را به مدت دو ساعت در جای نسبتا گرمی قرار بدهید تا خمیر پف کند و حجم آن تقریبا دو برابر شود.

مرحله ششم

در این مرحله حدود یک چهارم از خمیر را جدا کرده و با وردنه آن را پهن می کنیم تا ضخامت آن حدودا دو میلی متر بشود. برای اینکه خمیر به وردنه نچسبد، کافی است تا کمی آرد بر روی آن بریزید.

مرحله هفتم

در این مرحله یک قالب دایره ای به  اندازه پیراشکی دونات های که مورد نظرتان است  آماده کنید  و بر روی خمیر قرار بدهید و اضافه های خمیر را جدا کنید. این خمیرهای بریده شده را روی کاغذ روغنی که سطح آن را آرد پاشیده اید، پهن کنید.

مرحله هشتم

حالا  یک قابلمه را آماده کنید  و داخل آن  را روغن بریزید . صبرکنید  تا روغن داغ شود. پیراشکی ها را در داخل روغن داغ به طوری که پیراشکی در روغن قوطه ور شود سرخ کنید .

مرحله نهم

حالا زمان تزئین پیراشکی دونات هارسیده است . تزئین آن  هم بر اساس سلیقه خود شما متفاوت است. می توانید بر روی آنها شکلات و یا ترافل های رنگی بریزید. حالا  برای سرو کردن آماده است.

آموزش پیراشکی دونات

 

درباره‌ی آزاده

حتما ببینید

برنج کته

دستور پخت برنج کته

مواد لازم جهت تهیه برنج کته  برنج 2 پیمانه  روغن 3 قاشق غذاخوری  نمک به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *