هویج پلو با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده!

امروز بار دیگر مجله ماه سرا قصد دارد تا یک غذای خوشمزه دیگر را به نام هویج پلو با گوشت چرخ کرده به شما آموزش دهد.

این مقاله را تا انتها بخوانید تا طرز تهیه یک غذای ساده و در عین حال خوشمزه را یاد بگیرید تا در کنار خانواده از استفاده کردن از آن لذت ببرید.

شما همچنین می توانید مقاله های دیگری همچون طرز تهیه هویج پلو با مرغ مجلسی یا تهیه مربای هویج را هم در مجله ماه سرا مطالعه کنید.

هویج پلو با گوشت چرخ کرده

مواد مورد نیاز:

3 پیمانه برنج (اگر برنج ایرانی باشد پخت و عطر بهتری خواهد داشت)

300 گرم گوشت چرخ کرده

1 عدد پیاز

به مقدار لازم نمک، فلفل و زردچوبه

1/3 فنجان زعفران دم کشیده

4 عدد هویج

روغن به مقدار لازم

مرحله اول برای تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده:

قبل از هر چیز 4 عدد هویج را بردارید و آن ها را با دقت بشویید. آن ها را پوست بکنید و به صورت ریز و نگینی خرد کنید. این هویج ها را درون یک تابه با مقدار کافی روغن مایه بریزید و صبر کنید تا هویج شما به خوبی نرم و سرخ شود.

هویج

مرحله دوم برای تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده:

حال به سراغ پیاز بروید و آن را پوست کنده و خورد کنید. پیاز را درون تابه جداگانه ای تفت بدهید تا پیاز طلایی رنگ و سبک شود. سپس 300 گرم گوشت چرخ کرده را درون همین تابه بریزید و آن را تفت بدهید تا رنگ باز هم تغییر کند. برای پخت گوشت با بهترین حالت کمی آب به تابه اضافه کنید و درب آن را بگذارید تا زمانی که آب درون تابه کاملا تبخیر شود و گوشت کاملا بپزد. حالا باید نمک و فلفل و زردچوبه را به مقدار کافی اضافه کنیم تا غذای ما کمی رنگ و طعم بگیرد. ادویه جات را با گوشت داخل تابه تفت بدهید.

مرحله سومبرای تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده:

این مرحله جایی است که ما مواد بدست آمده در مرحله اول و دوم را با هم ترکیب می کنیم. هویج های نرم و سرخ شده را درون تابه گوشت بریزید. هویج ها را با گوشت ها ترکیب کنید. حالا باید زعفران دم کرده را اضافه کنید. اجازه دهید تا زعفران به خوبی به خورد مواد برود. سپس اجاق را خاموش کنید.

مرحله چهارم برای تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده:

3 پیمانه برنجی که از شب قبل درون آب و نمک بوده است را بردارید و آن را با آب و نمک روی اجاق قرار دهید. سپس به آن کمی روغن مایع اضافه کنید تا به خوبی بپزد و قد بکشد. سپس آن را آبکش کنید.

مرحله پنجم برای تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده:

کف قابلمه را روغن مالی کنید و ته دیگ نان یا سیب زمینی تهیه کنید. روی ته دیگ را مخلوط گوشت و هویج بریزید و روی آن را با برنج بپوشانید و مخلوط کنید. دوباره روی آن برنج بریزید و روی برنج مخلوط هویج و گوشت اضافه کنید. این کار را تکرار کنید تا مواد تمام شود. قابلمه را روی اجاق بپذارید تا دم بکشد.

مرحله آخر:

دیگر غذا آماده استفاده است. آن را به همراه خانواده خود صرف کنید و از آن لذت ببرید.

 

 

درباره‌ی محمد امین کریمی

حتما ببینید

پیراشکی دونات

تهیه پیراشکی دونات خیلی ساده و خوشمزه

مواد لازم اراد 2 لیوان شیر 1/3پیمانه روغن 1/4 پیمانه خمیر مایع 2 قاشق مربا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *