معرفی معرفی لوبیای عروس بعنوان یکی از اعضای خانواده حبوبات و شناخت خواص آن
معرفی لوبیای عروس بعنوان یکی از اعضای خانواده حبوبات و شناخت خواص آن

لوبیای عروس بعنوان یکی از اعضای خانواده حبوبات چیست + خواص

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی معرفی لوبیای عروس بعنوان یکی از اعضای خانواده حبوبات و شناخت خواص آن میخوانید. با ما همراه باشید.

معرفی لوبیای عروس بعنوان یکی از اعضای خانواده حبوبات و شناخت خواص آن

لوبیا عروس چیست؟

همانطور که میدانید لوبیا ها دسته های متفاوتی دارند. که به صورت شناخته شده‌ای در بین مردم رواج پیدا کرده و از آن استفاده های مختلفی می کنند. لوبیا عروس که نام دیگر آن لوبیای  لیما یا لوبیا کریسمس هست. یکی از انواع لوبیا های جذاب و رنگارنگ می باشد. که برخلاف دیگر لوبیا ها از ترکیب چند رنگ که معمولاً سفید قرمز بنفش قهوه ای و سیاه می باشد تشکیل شده است. از نظر اندازه و سایز باید بگویم که لوبیا عروس نسبت به دیگر لوبیا ها دارای جثه غول پیکری می باشد. بافت درونی آن مانند سیب‌زمینی پخته شده است و اگر بخواهید از طعم و مزه آن بدانید.  شاید بتوانیم شاه بلوط را  در طعم آن مثال بزنیم زمان وفور لوبیا در آخر تابستان و اوایل پاییز می باشد.

ارزش غذایی لوبیای عروس

لوبیای عروس از حبوباتی است که سرشار از مود معدنی ، ویتامین ، پروتئین و دیگر موادی که برای سلامت بدن مفید هستند میباشد.  به عبارتی دیگر هر 100 گرم لوبیای عروس حاوی :343گرم کالری ، 14 میلی گرم سدیم ، 20 گرم پروتئین ، 20 گرم فیبر ، 57 میلی گرم کلسیم است و 97 درصد از آهن مورد نیاز روزانه ی بدن را تامین میکند.

سم زدایی بدن

این لوبیا علاوه بر اینکه یک ماده غذایی به حساب می‌آید. می‌تواند فایده دارویی و درمانی نیز داشته باشد. امروزه از سولفیدها به عنوان نگهدارنده در برخی از غذاها مخصوصاً غذاهای آماده استفاده می‌شود.  که ممکن است در برخی افراد ایجاد آلرژی و حساسیت بکند.  لوبیا عروس  یکی از منابع حاوی مولیبدن است که با افزایش فعالیت آنزیم سولفید اکسید  باعث سم زدایی در بدن میشود.

کنترل چربی خون

این لوبیا دارای حجم بالایی از فیبر می باشد. که همانطور که می دانید فیبر در بدن باعث کنترل کلسترول خون میشود.  به این صورت که به اسیدهای صفراوی که برای تولید کلسترول استفاده می‌شوند وصل می‌شود. و آنها را به وسیله مدفوع از بدن خارج می کند .

بهبود عملکرد سیستم گوارش

تاثیر دیگر این لوبیا بر روی معده و دستگاه گوارش می باشد. همچنین فیبر موجود در لوبیا باعث بهبود هضم غذا میشود.  و خطر مبتلا شدن به سندروم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد.  و باعث سلامتی بیشتر دستگاه گوارش می شود.  اگر از دسته افرادی هستید که از بیماری یبوست رنج می برید می توانید از این لوبیا استفاده کنید. که به دلیل دارا بودن فیبر یبوست شما را درمان خواهد کرد .

کاهش احتمال حمله قلبی

لوبیا می‌تواند دوست خوبی برای سلامتی قلب شما نیز باشد نه تنها لوبیا عروس بلکه مصرف تمام حبوبات می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی  و مرگ و میر ناشی از آن کمک کند منیزیوم موجود باعث اکسیژن رسانی بهتر به رگ‌ها می‌شود و احتمال حمله قلبی را کاهش می‌دهد

کنترل قند خون و درمان کم خونی

همانطور که میدانید  باعث کنترل دیابت و قند خون نیز می‌شود که این لوبیا به دلیل حجم بالای فیبری که در خود ذخیره دارد می‌تواند در کنترل دیابت و قند خون نیز به شما کمک کند همچنین افرادی که از کم‌خونی رنج می‌برند می‌توانند از این لوبیا به عنوان یک ذخیره غنی از آهن  استفاده کنند  مصرف این لوبیا به دلیل بالا بودن مقدار آهن آن به کودکان و زنان در دوران بارداری و شیردهی توصیه می شود

منبع انرژی

این لوبیا یک منبع پروتئین گیاهی برای گیاهخواران به شمار می‌رود و به دلیل بالا بودن سطح انرژی تولید شده از آن ، به بدنسازان و ورزشکاران و افرادی که در طول روز نیاز به انرژی بیشتری نسبت به سایر افراد دارند توصیه می شود

*از آنجا که  در خوردن  تمام محصولات غذایی  باید در حد تعادل رعایت شود از خوردن بیش از حد این لوبیا نیز پرهیز کنید زیرا که باعث دل درد و نفخ میشود

خواستگاه لوبیا عروس

اگر می خواهید بدانید لوبیا عروس محصول کجاست  گفته می شود که  لوبیا عروس محصول از پایتخت کشور پرو ، شهر نیلیما میباشد

نحوه طبخ لوبیای عروس

اگر می‌خواهید لوبیا عروس را بپزید و مصرف کنید باید ابتدا آن را پاک کنید تا هیچ سنگریزه نداشته باشد بعد از شستشوی آن به مدت ۸ الی ۱۰ ساعت در آب سرد بخیسانید  تا از نفخ آن جلوگیری شود و زودتر بپزد  و بعد آن را به مدت 4 الی 5 دقیقه بپزید تا خوب پخته شود  از این لوبیا می توانید به عنوان دسر تهیه انواع غذا کوکو کتلت سوپ سالاد  و حتی به تنهایی به عنوان یک غذا از آن استفاده کنید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

پیراشکی دونات

تهیه پیراشکی دونات خیلی ساده و خوشمزه

مواد لازم اراد 2 لیوان شیر 1/3پیمانه روغن 1/4 پیمانه خمیر مایع 2 قاشق مربا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *