مواد غذایی :خواص شگفت انگیز و جادویی گردو که نمی دانستید.
مواد غذایی :خواص شگفت انگیز و جادویی گردو که نمی دانستید.

مواد غذایی :خواص شگفت انگیز و جادویی گردو

 خواص شگفت انگیز گردو :

گردو یکی از تنقلاتی است که در دسته آجیل و مغزها قرار دارد، و می توان آجیل را در گروه غذایی جزء گروه حبوبات و پروتئین ها تعریف کرد،گردو به پادشاه مغزها معروف است.در ادامه خواص شگفت انگیز گردو اشاره می کنیم.خالی از لطف نیست تا انتهاء با ما همراه باشید.

معرفی گردو :

گردو جزء میوه های سنگی تک دانه ای است که از درخت گردو رشد می کند و منبع عالی از پروتئین ، چربی های سالم و فیبر می باشد. درخت گردو بومی شرق آمریکای شمالی می باشد. ولی در حال حاضر در بیشتر نقاط جهان از جمله ایران،چین و کالیفرنیا و آریزونا پرورش داده می شود. جالب است بدانید در زیر پوست درخت گردو یک مهره کره ای و چروک وجود دارد و گردو به دو قسمت مسطح تقسیم می شود تا به صورت تجاری به فروش برسد.

شباهت گردو به مغز انسان :

بارها به مغز گردو نگاه کرده اید و متوجه شده اید که تا چه اندازه شبیه به مغز انسان است.ر آموزه های باستانی نیز به اهمیت این  خوراکی برای مغز اشاره شده و امروزه نیز علم ثابت کرده که از مفید ترین خوراکی ها برای مغز گردو می باشد که نباید از مصرف آن غافل شد.

 معرفی خواص گردو :

طبق تحقیقات متخصصان تغذیه مصرف گردو در میان وعده و رژیم غذایی در تمام افراد دارای خواص و فواید زیادی است از جمله برای سلامت پوست و مو و بدن

فواید گردو :

گردو سرشار از پتاسیم ، منیزیم و کلسیم است و سلامت قلب را تضمین می کند.و ضمنا موجب کاهش فشار خون و کلسترول بد خون می شود، که موجب عملکرد صحیح و سلامت  قلب می شود.

گردو موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.حاوی مقادیر زیادی منگنز، ویتامین A و روی می باشد.که موجب کاهش خطر ابتلاء به بیماری های عفونی و واگیر دار می شود.

به علت فیبر موجود در گردو موجب حرکت مواد در روده ها می شود. و موجب کاهش رشد و تکثیر میکروب های مضر در روده ها می شود.

مواد غذایی :خواص شگفت انگیز و جادویی گردو که نمی دانستید.
خواص گردو

سم زدایی :

از مهم ترین خواص گردو می توان به سم زدایی آن اشاره کرد، به علت وجود فیبر در گردو کمک فراوانی به سم زدایی کبد و کلیه ها می کند

به علت وجود منیزیم و ویتامین های E و امگا 3 در گردو موجب کاهش التهابات بدن می شود.

شهرت گردو به علت وجود مقادیر زیادی از ویتامین های گروه B می باشد که موجب افزایش سوخت و ساز بدن حتی در زمان استراحت شود.که موجب کاهش وزن می شود.

گردو حاوی ال آرجنین می باشد که موجب خون رسانی به پوست سر و افزایش خونرسانی می شود، که موجب کاهش ریزش موی سر می شود.

آلاجیک اسید موجود در گردو موجب کاهش خطر ابتلاء به سرطان می شود.مخصوصا سرطان سینه و روده

یکی از مواردی که از تولد نوزادان ناقص جلوگیری می کند، اسید فولیک است که به مقادر زیاید در گردو یافت می شود و از تولد نوزادان ناقص پیشگیری می کند.

یکی از فواید مهم گردو پیشگیری از پیری زود رس است، در بدن رادیکال های آزاد زیادی وجود دارند که موجب ناپایداری در بدن می شود. این موضوع در بلند مدت موجب آسیب به سلول ها و همچنین دی ان ای و پروتئین های بدن می شود.که با گذشت زمان موجب پیری زود رس می شود. ولی آنتی اکسیدان های موجود در گردو با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و از پیری زدرس جلوگیری می کنند.

فسفر موجود در این ماده معدنی موجب می شود استخوان ها در بدن سالم تر باشند و با مصرف گردو می توانید سلامت استخوان ها ی بدن را تضمین کنید.

انواع طعم گردو:

گردو در انواع طعم دار برشته شده و خام و همچنین نمکی در دسترس مردم قرار دارد،تعدادی از افراد گردو را روی سالاد رنده میکنند و از آن استفاده می کنند و در انواع غذاها استفاده می شود، مخصوصا در غذای معروف و خوشمزه فسنجان که طعم عالی دارد و یکی از مواد اولیه و پایه ثابت فسنجان گردو می باشد.

مواد غذایی :خواص شگفت انگیز و جادویی گردو که نمی دانستید.
خواص گردو

 عوارض مصرف بیش از حد گردو :

گردو دارای کالری متراکم است اما به افراد توصیه می شود برای کاهش خطرات عوارض مصرف ، آن را با اعتدال مصرف کنند.چون مصرف بیش از حد گردو موجب تشدید اسهال می شود.ممکن است افرادی که مقدار زیای گردو مصرف می کنند به علت فیبر زیاد و روغن موجب ایجاد حساسیت در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر می شود.

افرادی که به مصرف آجیل آلرژی دارند،در مصرف گردو باید احتیاط کنند.چون این افراد ممکن است بعد از مصرف گردو دچار بثورات جلدی و کهیر شوند و یا دچار مشکلات تنفسی شوند.

شرایط نگهداری گردو :

آجیل هایی که دارای چربی زیاد هستند بسیار مستعد به لکه دار شن هستند،و البته آجیل های سفت نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در شرایط نادرست ممکن است دارای طعم تند و تلخی بشوند که برای افراد ناخوشایند است.

شرایط نگهداری گردو :

گردو با پوست را می توان در جای خنک و تاریک نگه داشت  و مدت ماندگاری آن بیشتر می شود.

مواد غذایی :خواص شگفت انگیز و جادویی گردو که نمی دانستید.
خواص شگفت انگیز گردو

برای نگهداری بیش از یک سال باید گردو را دریخچال و فریزر در درجه زیر صفر درجه نگهداری کرد.در صورتیکه قصد داشته باشید گردو را در دمای اتاق نگهداری کنید کافیست به مدت 48 ساعت آن را در فریزر نگهداری کنید،تا همه آفت ها از بین برود و بعد در دمای اتاق نگهداری کنید.

گفتار پایانی :

دوستان و همراهان عزیز در این مطلب در مورد نکات جالبی بیان شد.امیدوارم این مطالب برای شما مفید و سازنده باشد.برای مطالعه بیشتر مطالب در مورد خواص دیگر مواد غذایی به مجله ماه سرا مراجعه نمایید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

پیراشکی دونات

تهیه پیراشکی دونات خیلی ساده و خوشمزه

مواد لازم اراد 2 لیوان شیر 1/3پیمانه روغن 1/4 پیمانه خمیر مایع 2 قاشق مربا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *