معرفی ایده هایی کارآمد برای طراحی و تغییر در دکوراسیون داخلی خانه
ایده هایی کارآمد برای طراحی و تغییر در دکوراسیون داخلی خانه

ایده هایی کارآمد برای طراحی و تغییر در دکوراسیون داخلی خانه

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی ایده هایی کارآمد برای طراحی و تغییر در دکوراسیون داخلی خانه میخوانید. با ما همراه باشید.

ایده هایی کارآمد برای طراحی و تغییر در دکوراسیون داخلی خانه

اهمیت و دلیل تغییر دکوراسیون

یکی از مواردی که بعد از گذشت زمان تکراری میشود دکوراسیون داخلی بخش های مختلف خانه میباشد. یکی از دلایل عمده ی این تکراری شدن این است که اعضای خانواده بخش عمده ای از زمانشان را مخصوصا در این ایام بخاطر محدودیت های رفت و آمد برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، در خانه سپری میکنند. پس طبیعی است که فضای خانه و سبک چیدمان وسایل و دکوراسیون به هر سبکی که باشد خسته کننده و تکراری میشود. به همین دلیل است که همه ی ما این تغییرات را حداقل در حد جابجایی وسایل خانه و عوض کردن چیدمان آنها در خانه هایمان تجربه کرده ایم.

در این مقاله ما ایده هایی را برای شما در نظر گرفته ایم تا بتوانید با کمک آنها طرح جدید و دلخواهتان را برای دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن منزلتان پیدا کنید.

ایده ها و راهکارهای مناسب برای تغییر دکوراسیون

میز عسلی یا پاف ؟

یکی از لوازم و وسایل ضروری و پرکاربرد که در منزل وجود دارد میز عسلی و پاف می باشد. هر کدام از این دو وسیله کاربرد ها و ویژگی های مخصوص به خود را دارند. و به تنهایی ظاهری متفاوت و منحصر به فرد به اتاق نشیمن می بخشند. اما در بعضی موارد به دلیل اینکه فضای اتاق نشیمن به اندازه ای نیست که بتوان از این دو وسیله با هم استفاده کرد. راه حل پیشنهادی قطعاً استفاده از پاف میباشد. که با پارچه های مناسب و هماهنگ با مبل مانع اصلی اتاق نشیمن روکش شده باشد. چراکه این وسیله کارایی بیشتری نسبت به میز عسلی دارد. و می‌توان از آن هم به عنوان میز عسلی هم به عنوان زیرپایی هم به عنوان صندلی برای نشستن استفاده کرد. اما نکته‌ای که در استفاده از پاف وجود دارد تمیز نگه داشتن روکش پاف می باشد.

فرش و گلیم

این دو وسیله یعنی فرش و گلیم در خانه یکی از کاربردهایش جدا کردن قسمت های مختلف خانه میباشد. اما مهمتر از آن این است که از نظر دکوراتیو فرش می تواند فضای اتاق را کامل کرده. و در صورتی که در انتخاب رنگ آن و هماهنگی آن با دیگر وسایل موجود در اتاق دقت شده باشد. رنگ و روح تازه و دلنشینی به اتاق بدهد. هنگام انتخاب این وسیله دقت کنید که ابعاد فرش یا گلیم دقیقاً همانی باشد که برای استفاده در اتاق نشیمن در نظر گرفته اید.

روشنایی قسمت های مختلف خانه

یکی از موارد مهمی که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه مورد توجه قرار میگیرد نور قسمت های مختلف خانه می باشد. که بر اساس موقعیت خانه نور طبیعی آن مشخص بوده. و باید با استفاده از یک سیستم روشنایی مناسب نور  قسمت های مختلف را با توجه به کاربرد آن قسمت تامین کرد. گاهی ممکن است استفاده از حداقل ۳ و حداکثر ۵ سیستم روشنایی در یک مکان مناسب باشد. اما این فرمول برای اتاق های بزرگ مناسب نمی باشد. و در چنین مکان هایی نیاز به سیستم روشنایی بیشتری است. اما در خانه های استودیویی با استفاده از فقط یک آویز سقفی در وسط خانه  می‌توان به نور مطلوب و دلخواه دست پیدا کرد و فضای بزرگی از خانه را روشن کرد.

کاغذ دیواری و تاثیر زیاد آن بر ظاهر اتاق

یکی از لوازمی که در طراحی دکوراسیون داخلی منازل در سال های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده. و طبیعتاً تولید آنهم از تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ برخوردار شده است کاغذ دیواری می باشد . کاغذ دیواری یکی از وسایلی است که می توان به سادگی با استفاده از آن طرح و سبک مورد علاقه خود را روی قسمت های مختلف خانه از جمله اتاق نشیمن پیاده کرد. و حس جدیدی را منتقل می کند حتی اگر یکی از دیوارهای خانه را فقط با این وسیله تزیین کنید. پس اگر قصد تغییر در دکوراسیون اتاق نشیمن یا قسمت های دیگر منزل را در نظر دارید. استفاده از کاغذ دیواری را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

دیوار های خانه را دو رنگ کنید

رنگ کردن دیوار های خانه موضوعی است که همه ما با آن آشنایی داریم و تا صحبت از رنگ کردن دیوار میشود ذهن همه ما به سمت نو شدن و جدید شدن ظاهر خانه میرود اما علاوه بر این که رنگ کردن دیوارهای قسمتهای مختلف خانه می تواند به زیبایی خانه اضافه کند می‌توانید از خاصیت بصری رنگ ها نیز استفاده کنید به این صورت که با رنگ کردن قسمت پایین دیوار به رنگ تیره و استفاده از رنگ روشن در قسمت بالای آن  در کوچک و بزرگ به نظر رسیدن فضای موجود تغییر ایجاد کنید

اما برعکس این حرکت یعنی استفاده از رنگ روشن در قسمت پایین دیوار و رنگ تیره در قسمت بالای دیوار عمق و  حجمی که از فضا به نظر می‌رسد را نیز تغییر دهید که برای ایجاد یک خط صاف  رنگ تیره و روشن می‌توانید از چسب‌های کاغذی استفاده کنید اما دقت کنید برای اینکه از چسبیدن چسب روی دیوار جلوگیری کنید قبل از خشک شدن رنگ آن را از دیوار جدا کنید برای نتیجه گیری بهتر می توانید کار را با رنگ های پاستلی روشن شروع کنید

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

انتخاب رنگ های تیره روی دیوار های اتاق نشیمن و فضای داخلی خانه

انتخاب رنگ های تیره روی دیوار های اتاق نشیمن و فضای داخلی خانه

سلام ماه سرایی های عزیز. در این مقاله می خواهیم شما را با انتخاب رنگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *