مربای هویچ
مربای هویچ

آموزش تهیه مربای هویج

مربای هویچ

اگر دقت کرده باشید مربای هویچ یکی از خوشمزه ترین مربا های که مصرف زیادی در کشورمون دارد که در صبحانه یا حتی اگر دوست داشته باشیم در عصرانه نیز سرو می شود.

ما در اینجا مقدار مربای که طرز تهیه ان را به شما خواهیم گفت به اندازه می توانید یک مربا شیشه تهیه کنید.کافی است او مقدار موادی که تهیه کردیم ضرب یا تقسیم کنیم .

طرز تهیه مربای هویچ

طرز تهیه مربای هویج

ابتدا برای تهیه مربای هویچ خوشمزه با یک چاقو سر و ته هویچ را می گیریم و بعد انها را پوست میکنیم و بعد هویچ هرا با اب خوب می شوییم و در یک اب کش می گذاریم تا اب انها نیز خارج شود.

 

وبعد براساس سلیقه خود هویچ ها را رنده یا خرد میکنیم و بعد در یک قابلمه مناسب روی حرارت مناسب می گذاریم و خیلی کم تفت می دهیم تا هم نرم شود و هم رنگ هویچ تغییر کند.

 

و بعد از این مرحله 2 لیوان اب و شکر را به هویچ اضافه می کنیم و خوب ان را هم می زنیم تا خوب حل شود .

و بعد از این مرحله هل گلاب اب لیمو ترش و زعفران که دم کردیم به ان اضافه می کنیم و خوب ان را مخلوط می کنیم و یک شعله پخش کن را زیر قابلمه قرار می دهیم .

 

و خیلی صبر می کنیم تا مربا پخته شود که زمانی که مد نظر است برای پخت مربا 2 الی 3 ساعت است و برای اینکه مطمئن شویم که مربا درست شده است یک قاشق از شربت مربا را بر میداریم و صبر می کنیم تا خنک شود.

 

و اگر دوست داشتید می توانید کمی خلال بادام یا پسته داخل مربا بریزید .باید توجه کنید که به دو دلیل باعث می شود که مربا کپک بزند یکی اینکه مربارا از روی حرارت بر داریم دومی مربا به غلظت نرسیده باشد.

 

ومربا که خنک شد ان را در ظرف شیشه ی ریخته و درب ان را محکم میبندیم و انرا داخل یخچال نگهداری میکنیم .

 

درباره‌ی آزاده

حتما ببینید

پیراشکی دونات

تهیه پیراشکی دونات خیلی ساده و خوشمزه

مواد لازم اراد 2 لیوان شیر 1/3پیمانه روغن 1/4 پیمانه خمیر مایع 2 قاشق مربا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *