فواید قدرتمند و عالی آب لبو برای سلامت و درمان بدن

فواید قدرتمند و عالی آب لبو برای سلامت و درمان بدن

سلام ماه سرایی عزیز. در این مقاله می خواهیم شما را با فواید قدرتمند و عالی آب لبو برای سلامت و درمان بدن آشنا کنیم. از همراهی شما تشکر می کنیم.

چغندر قرمز یا لبو:

لبو یا همان چغندر قرمز یاهمان لبو پخته شده فواید شگفت‌انگیز برای سلامتی بدن دارد. در کنار رژیم غذایی خود از لبو استفاده کنید. لبو سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها است.از لبو و برگ های در سالادها و سوپ ها می توان استفاده کرد. لبو را هم به صورت خام و هم پخته شده می توان استفاده کرد.

اشاره ای کوتاه به خواص آب لبو:

طبق تحقیقات به عمل آمده آب لبو برای رفع کاهش فشار خون، کاهش کلسترول ، سم زدایی بدن ، بهبودسلامت قلب و تقویت عملکرد مغز مناسب است . تنها ۲۰۰ میلی‌لیتر آب لبو در روز شما را از تمام فواید آن بهره‌مند می‌کند.

 لاغری و کاهش وزن با آب لبو:

شیرینی طبیعی آب لبو آن را تبدیل به بمب لاغری کرده است.  پس می تواند بهترین جایگزین برای شیرین کننده های مصنوعی باشد. آب لبو سرشار از فیبر است و به همین دلیل یکی از خوراکی‌های عالی برای کاهش وزن است.  متخصصان تغذیه می‌گویند: با مصرف آب لبو بدن بهتر می‌تواند مواد مغذی آن را جذب کند.

 کاهش فشار خون:

بر اساس نظر متخصصان نیترات موجود در لبو باعث می شود بدن آن را به اکسید نیتریک تبدیل می کند. در دانشگاه کوئین مری در لندن پژوهشهایی روی آب لبو انجام شد و به این نتیجه رسیدند که آب لبو فشار خون را در عرض ۴ هفته پایین می‌آورد. مصرف ۲00 میلی‌لیتر آب لبو در روز خیلی موثرتر از بیشتر داروهای ضد فشار خون است. اما حتما قبل از آن با پزشک‌تان مشورت کنید. همچنین نیترات غیر ارگانیک آب لبو برای افرادی که در معرض بیماری قلبی هستند بسیار مفید است.

مقابله با سرطان:

بتانین موجود در لبو و آب لبو از سرطان سینه و پروستات جلوگیری می کند. لبو این قابلیت را دارد که سرطان ریه و پوست را درمان کند. مخلوط آب لبو با عصاره‌ی هویج به درمان سرطان خون کمک می‌کند. پژوهش‌ها و تحقیقات زیادی زیادی خواص ضدسرطانی بودن لبو را تایید کرده‌اند. فواید قدرتمند و عالی آب لبو را در ادامه مقاله می خوانیم.

بهبود سلامت قلب:

نیترات موجود در لبو خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد. فقط یک هفته کافی است. با مصرف مرتب آب لبو ثبات فشار خون را در افراد سالمندی که در معرض خطر نارسایی قلبی هستند، بهبود بخشید.

طبق یک پژوهشی در امریکا دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که  مصرف آب لبو از انفارکتوس میوکارد (یا همان سکته‌ی قلبی در اثر انسداد خون در یکی از بافت‌های قلب) پیشگیری می‌کند.

تقویت عملکرد مغز:

اکسید نیتریک مو جود در لبو، سلول‌های مغزی را قادر می‌سازد با یک‌دیگر ارتباط برقرار کنند، و  باعث عملکرد بهتر مغز می شود. جالببدانید نیترات لبو جریان خون به مغز را بهبود می‌بخشد. لبو اکسیژن رسانی به قشر حرکتی اولیه یا بهتر بگوییم آن قسمت از مغز که در مراحل اولیه زوال عقل تحت تاثیر قرار میگیرد، بهبود میبخشد. اگر در کنار ورزش سالمندان از لبو بهره ببرند، از انعطاف پذیری عالی مغز لذت میبرند. بنابراین بهترین کمک به آلزایمر و زوال عقل در سالمندان با استفاده از لبو می شود.

فواید قدرتمند و عالی آب لبو برای سلامت و درمان بدن

انرژی فوق العاده با لبو:

نتایج پژوهش‌ها نشان داده‌ است لبو مصرف انرژی در عضلات را بالا میبرد.این افزایش سطح انرژی در افرادی ثابت شده است که حین ورزش کردن از آب لبو استفاده کرده اند. نیترات موجود در لبو باعث تمام این شگفتیها می شود. و تاثیر مثبت نیترات بر روی هورمون ها معجزه میکند. فواید قدرتمند و عالی لبو در سلامتی شما بسیارموثر است.

مبارزه با افزایش قند خون:

فیبر موجود در چغندر قند می‌تواند قندخون را کاهش دهد. و طبق نتایج تحقیقات و پژوهش ها مصرف آب لبو مانع از افزایش قند خون بعد از نهار یا شام می‌شود.

تقویت سلامت جنسی:

از زمان رومیان باستان لبو به عنوات تقویت‌کننده‌ی قوای جنسی شناخته شده است. ماده‌ی معدنی بور موجود در لبو که مستقیما با تولید هورمون‌های جنسی در ارتباط است. بور به وفور در لبو وجود دارد. لبو خاصیت آرامش‌بخش دارد. بتائین  لبو ذهن‌ را آرام می‌کند، و تریپتوفان احساس شادی را افزایش می دهد. بر اساس نتایج پژوهشی که در عربستان سعودی انجام گرفته است، آب لبو نیز به درمان ضعف جنسی کمک میکند.

سم زدای قوی بدن:

پژوهشی جامع  درباره‌ی خواص آنتی‌اکسیدانی لبو انجام شده که نشان می‌دهد چغندر یا لبو علاوه بر بتالائین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است. این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانندبرای تجزیه‌ی سموم در بدن عالی باشند و آن‌ها را به سادگی از بدن خارج نمایند. دانشمندان با این پژوهش دریافتند عصاره‌ی لبو به سلول‌های بدن کمک می‌کند از شر رادیکال‌های آزاد خلاص شوند. با استفاده از لبو سیستم ایمنی بدن خود را ایمن کنید.

فواید قدرتمند و عالی آب لبو برای سلامت و درمان بدن

 درمان بیماری آرتریت:

بیماری مفصلی قرن به نام آرتریت است که باعث ورم و درد در مفاصل می‌شود. نام دیگر این بیماری به عنوان استئوآرتریت است که غضروف بین مفاصل سائیده‌ شده که باعث التهاب و درد می‌شود وویا با نام آرتریت روماتئید ناشی از اختلالات خود ایمنی است. که سلول‌های سفید خون، غضروف را تخریب می‌کنند. آب لبو سرشار از خواص ضدالتهابیاست که ورم و درد مفاصل را تسکین‌می‌دهد و بهترین درمان سنتی برای این بیماری است.

درمان زخم ها:

ویتامین Cموجود درلبو در بهبودزخم ها و حتی کبودی ها بسیار موثر است.در پژوهشهای مختلف ثابت شده چه برگ لبو و خود لبو در التیام زخم ها بسیار موثر است.

تقویت سلامت پوست:

ویتامین A مو جود در لبو باعث بهبود عملکرد غشای پوستی می شود. آب لبو از سرطان پوست پیشگیری می کند و باعث شادابی پوست می شود.

شگفتی لبو در سیکل قاعدگی:

لبو منبع طبیعی سرشار از آهن است . نیاز زن‌ها به آهن بیشتر از مردهااست. زیرا زنان هرماه در دوره قاعدگی، مقدار مشخصی خون از دست‌می‌دهند. و سطح آهن بدنشان پایین می آید.کمبود آهن باعث بدخلقی، خواب نامناسب، سطح انرژی پایین و نبود انگیزه می‌شود. اگر متوجه تغییرات افسردگی یا اضطراب در رفتار یا احساسات خود به‌ویژه در دوران قاعدگی می‌شوید، بدانید ناشی از کمبود آهن است.

پیشگیری از سکته مغزی:

پتاسیم موجود در رگ های خونی را شل میکند و فشار خون را پایین می آورد. و به این ترتیب از خطر رخ دادن سکته‌ی مغزی جلوگیری می کند. فواید قدرتمند و عالی لبو را در ادامه بخوانید.

پیشگیری از مشکلات تنفسی:

برای تقویت سیستم تنفسی ما باید از یک سبک زندگی سالم بهره ببریم. از کاربردی‌ترین و مفیدترین قسمت‌های بدن ما سیستم تنفسی است. ثابت شده‌ که آب لبو توانایی جلوگیری از مشکلات تنفسی را دارد. و همین طور لبو غنی از ویتامین C است که به جلوگیری از آسم کمک می‌کند. ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند.خوردن لبو دارای مزایای زیادی و یک راه عالی برای جلوگیری از هر گونه بیماری تنفسی است که ممکن است برای شما رخ دهد.

مقابله با آب مروارید:

جالب است بدانید لبو منبعی عالی برای کاروتنوئید است. که می‌تواند خطر ایجاد آب مروارید را کاهش دهد. لبو برای پیشگیری از تباهی لکه ی زردبسیار مفید است.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی ریحانه

حتما ببینید

آیا پیشگیری از بارداری طبیعی موجب نازایی در آینده می شود؟

آیا پیشگیری از بارداری طبیعی موجب نازایی در آینده می شود؟

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *