اسپرم ژله ای و مشکلات ناشی از آن برای آقایان بعد از ازدواج
اسپرم ژله ای و مشکلات ناشی از آن برای آقایان بعد از ازدواج

اسپرم ژله ای و مشکلات ناشی از آن برای آقایان بعد از ازدواج

با سلام خدمت ماه سرایی عزیز در این مقاله می خواهیم درباره اسپرم ژله ای و مشکلات ناشی از آن برای آقایان بعد از ازدواج نکاتی رابیان کنیم با ما همراه باشید.

اسپرم ژله ای:

اسپرم ژله ای یکی از مشکلات مردان است،وتاثیری در باروری ندارد. مگر اینکه غلظت بالای مایع منی باعث از بین رفتن حرکت سیالی آن شود و نگران کننده است، که با آزمایش مشخص می شود و باید اقدام به درمان کرد.

مواد موجود در اسپرم:

مایع منی فروکتوز،فسفوریل کولین،ارگوتیونئین، اسید آسکوربیک،فلاوین ها،اسپرمن روی،فسفات،کلسترول ،روی بیکربنات و اسید فسفاتاز می‌باشد.

رنگ مایع منی:

مایع منی از بدن سالم وقتی خارج می شود به رنگ سفید و کدر است.و بوی شبیه به کلر دارد و شیرین مزه است.

علت ژله ای شدن منی چیست؟

1.کم آبی:

منی  از آب تشکیل شده است.کمبود آب بدن تاثیر مستقیمی بر ژله ای شدن آن دارد. در نتیجه کمبود آب می‌تواند منی را ژله ای کرده و بسیاری از اندام‌های بدن را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

2.هورمون ها:

منی حاوی هورمون‌های است که وظیفه حفاظت از اسپرم را به عهده دارند. هورمون‌ها شامل مقدار زیادی از آندروژن  و  هورمون‌های استروئیدی هستند که وظیفه حفاظت از اسپرم را دارند؛به هم ریختن تعادل  هورمونی می‌تواند باعث غلیظ شدن منی و ژله ای شدن اسپرم شود.

3.عفونت:

باکتری‌های عفونی در دستگاه تناسلی می‌تواندبر غلظت منی تاثیر بگذارد.همچنین  عفونت‌ دستگاه گوارش  ممکن است منی را سفت کند.

آیا اسپرم ژله ای باعث نازایی می شود؟

این سوالی است که هر فردی با خواندن این مقاله در ذهنش نقش می بندد پاسخ این سوال خیر است و اسپرم ژله ای نقشی در نازایی ندارد و دلیلش را برایتان بازگو میی کنیم.غلظت بالای اسپرم نگران کننده نیست و نشان دهندۀ توانایی بارداری بیشتر است. زیرا  منی سفت از واژن  خارج نمی شود، و شانس بارداری را  افزایش می‌دهد.

راه های درمان غلظت منی:

*مصرف آب فراوان ،آب نقش بسیار مستقیمی در تنظیم PH بدن دارد.

*درمان عفونت ها مخصوصا دستگاه گوارش

*مصرف ویتامینD،E،C،امگا 3 و6 و مصرف روغن ماهی

*ترک سیگار و الکل

*هیچ دارویی را بدون نظر پزشک مصرف ننمایید.

نشانه های مایع منی طبیعی:

مایع منی رقیق است و رنگ زرد کمرنگ مایل به کرم رنگ را دارد.و حجم منی هم بستگی به تعداد و دفعات رابطه زناشویی متفاوت است ولی در یک انزال طبیعی حدود 2/5 تا 3/5 میلی لیتر است.

نشانه های منی خطرناک:

مایع منی غلیظ و چسبناک و وجود لکه های قرمز و قهوه ای(در صورت ادامه پیدا کردن)،رنگ سبز یا زرد پررنگ و بوی بد و مشمئز کننده نشانه های از وجود عفونت است و حتماباید به پزشک مراجعه و تحت درمان قرار بگیرید.

سخن نهایی:

همیشه به فکر خود و سلامتی خود باشید از ورزش دور نباشید و ژله ای شدن اسپرم جای نگرانی نیست ولی همیشه با پزشک در تماس باشید حتی به صورت یک مشاوره تلفنی .

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

همسرداری : علائم و علت سردشدن رابطه عاشقانه چیست ؟

همسرداری : علائم و علت سردشدن رابطه عاشقانه چیست ؟

علت سردشدن رابطه عاشقانه : تعداد زیادی از زوج ها از یکنواختی و سرد شدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *