عوارض خطرناک اسپری برنزه کننده پوست که باید بدانید!
عوارض خطرناک اسپری برنزه کننده پوست که باید بدانید!

خطرات اسپری برنزه کننده و عوارض ناگوار آن برای پوست که باید بدانید!

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره  خطرات اسپری برنزه کننده نکات جذابی را بیان کنیم خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

خطرات اسپری برنزه کننده :

بسیاری از بانوان برای داشتن پوستی زیبا و سالم از اسپرهای مخصوص استفاده می کنند.و غافل از خطرات آن برای زیبایی و پوست خود هستند.در این مقاله نکات مهمی در مورد خطرات اسپری برنزه کننده بیان می شود با ما همراه باشید.

عوارض خطرناک اسپری برنزه کننده پوست که باید بدانید!
خطرات اسپری برنزه کننده

خطرات اسپری برنزه کننده :

اسپری های برنزه کننده جدای از اینکه زیبایی جذابی برای پوست دارند خطرات و عوارض جبران ناپذیری برای پوست می توانند داشته باشد.چون امکان دارد این اسپری هااز نظر بهداشتی سالم نباشد و مواد موجود در اسپری برای پوست آسیب زا باشد. در اینجا به بررسی مواد موجود در اسپری ها می پردازیم با ما باشید؛

DHA :

متخصصان پوست و مو طی تحقیقاتی اعلام کرده اند که اسپری های برنزه کننده حاوی DHA  است این ماده نوعی کربوهیدرات به نام دهیدروکسیستون است.که از گلیسیرین گیاهان به دست می آید.و به اسید آمینه های پوست واکنش نشان می دهد و باعث براقی روی پوست می شود.این ماده برای مصارف خارجی پوست مجاز است اما سازمان غذا و دارو آمریکا باز هم خطراتی را از این مواد برای پوست بیان کرده است.یکی از این خطرات برای ریه است،پس هنگام استفاده از این اسپری ها حتما از ماسک استفاده کنید تا ریه هایتان آسیب نبیند.و حتی الامکان از این اسپری ها در فضای باز استفاده کنید.

بروز آسم :

همانطور که در مطلب بالا اشاره شد،وجود DHA باعث بروز آسم و بیماری های تنفسی می شود،پس افرادی که مبتلا به آسم هستند، استفاده از این اسپری ها اصلا توصیه نمی شود.هر چند افرادی که دچار بیماری آسم نیستند نیز هنگام استفاده از این اسپری ها دچار سرفه و عوارض تنفسی می شوند.برای افرادی که دچار آسم و بیماری های تنفسی هستند لوسیون و ژل ها بهترین گزینه می باشند.تا دچار عوارض بیماری های تنفسی نشوند.

آلرژی :

مواد موجود در اسپری ها باعث آلرژی و برای سلامت ریه ها و تنفس مشکلات فراوانی ایجاد می کند.این مواد حاوی مواد آلرژیک می باشد که باعث تحریک ریه ها می شود.و بارزترین نوع این آلرژی ها که با استفاده از این اسپری ها بروز می کند آلرژی درماتیت،قرمزی و خارش و در مواقع نادر درد است.برای اطمینان از بروز هرگونه حساسیت می توایند این محصول را  قبل از استفاده روی مچ دست خود تست کنید.و اگر سابقه ابتلا به بیماری های آلرژی و حساسیت های تنفسی دارید حتما به آرایشگر خود اطلاع دهید تا دچار مشکلات و عوارض بعدی استفاده از اسپری برنزه کننده نشوید.

عوارض خطرناک اسپری برنزه کننده پوست که باید بدانید!
خطرات اسپری برنزه کننده

رادیکال های آزاد :

تحقیقاتی که موسسهای در برلین در سال 2007 انجام داده نشان می دهد که افرادی که از اسپری های برنزه کننده استفاده می کنند حدود 180% از رادیکال های آزاد در روی پوستشان مشاهده شده است.مواد موجود در این اسپری ها محافظتی در برابر اشعه فرابنفش ندارند.و DHA  موجود در این اسپری ها باعث آزاد شدن رادیکال های آزاد روی پوست می شود و به طور قطع از پوست در برابر اشعه های آفتاب نمی تواند محافظتی داشته باشد.و بیشترین آسیب بعد از استفاده از این اسپری ها به پوست وارد می شود.توصیه می شود بعد از استفاده از این اسپری ها حداقل 24 ساعت از منزل بیرون نیاید و در معرض آفتاب قرار نگیرید.

نکته مهم و حیاتی :

اگر بعد از استفاده از اسپری برنزه کننده در مقابل نور خورشید قرار گرفتید و احساس فشار زیاد در قفسه سینه داشتید سریعا به مراکز پزشکی مراجعه کنید ،چون شما در معرض سوختگی ریه ها قرار گرفته اید.و مراجعه سریع شما می تواند از عوارض جبران ناپذیر پیشگیری کند.

گفتار پایانی :

همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله سعی شد در مورد خطرات اسپری برنزه کننده نکات جالبی بیان شود، سعس کنید برای برنزه کردن پوستتان به مراکز پزشکی و متخصصصین پوست مراجعه نمایید تا دچار عوارض و آسیب های جدی نشوید، و اگر به اسپری های برنزه کننده حساسیت دارید می توانید از انواع کرم های آرایشی به رنگ برنز با بهترین قیمت و کیفیت در سایت ماه سرا تهیه و استفاده نمایید.امیدوارم این مطالب برای شما مفید و سازنده باشد.

منبع :مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *