رنگ پوست جذاب
رنگ پوست جذاب

رنگ پوست جذاب چیست ؟

در دنیای امروزه  مد انتخاب رنگ پوست زیباتر، همیشه  در هیچ شرایطی یکسان نبوده است. اما در گذشته رنگ پوست افراد نشان دهنده طبقه اجتماعی آنان بوده است. سفید پوست‌ها متعلق به  کسانی بوده که در طبقه بالای جامعه  و سیاه‌ پوست‌ها و رنگین‌ پوست‌ها جز قشر پایین بودند .

در اروپا بیشتر  افراد پوست روشنی دارند  .در کشورایران بیشتر  میل به برنزه شدن بخصوص در روزهای تابستانی بسیار  زیاد است   نکته مهم این است  که پوست روشن یا تیره  برای همه افراد مناسب نبوده و رنگ مو و رنگ چشم و دیگر عوامل بسیار در رنگ پوست فرد تاثیر  می گذارد .

قوانین نانوشته کلی

به طور کلی  افراد با موهایی تیره و چشمانی مشکی با تیره شدن پوست زیباتر دیده شده و افراد سفید با آفتاب گرفتن تنها سرخ شده و زیبایی شان کم میشود .

تاریخچه تفاوت سلیقه درباره رنگ پوست

در یونان و روم، خانم ها برای آن که سفیدتر به نظر برسند، صورتشان را با سرب رنگ می ‌کردند، و به جایی رسیده بود که حتی مسموم می شدند . دراوایل قرن دهم میلادی هم از ماده آرسنیک برای سفید شدن صورت  می کردند . که آن هم نتایج  خیلی بدی که منجر به مرگ میشدند را به همراه داشت . بریتانیا ملکه الیزابت و بانوان اشرافی از خانه  بیرون نمی رفتند . تا چهره رنگ پریده خود را حفظ نمایند، اما جالب اینجاست که این وضعیت مدتی بعد کاملا تغییر کرد.

سال ۱۹۳۰ خانم کوکوکانل که از طراحان به نام مد و زیبایی بود، در حین سفر از پاریس به کن برای شرکت در یک فستیوال مد، به ‌طور تصادفی زیر آفتاب برنزه شد و پس از آن به سرعت همه جای دنیا، طرفداران مد به دنبال راهی سریع برای برنزه شدن رفتند. در حوالی دهه ۷۰ میلادی، گروه‌های مختلف از هر رده سنی، بخصوص نوجوانان، خودشان را زیر آفتاب کباب می ‌کردند، بدون آنکه بدانند برنزه شدن می ‌تواند زمینه ‌ساز ابتلا به سرطان باشد. در سال های اخیر سرطان پوست شدیدا در حال افزایش بوده و همچنان برخی از افراد به برنزه کردن خود به وسیله آفتاب و سولاریوم مشغول می باشند.

 

لایه اوزن در تمام کره زمین نازک ‌تر شده و حفره‌های موجود در آن تهدید بزرگی برای پوست به شمار می ‌آید. افرادی که علاقه ‌مند به برنزه شدن بودند ، باید بدانند که در آینده حتی اگر به  سرطان پوست  مبتلا نشوند، نسبت به هم‌سن و سال هایشان پوست پیرتر و شکسته ‌تری خواهند داشت. برای کاستن از عوارض برنزه شدن، استفاده از کرم ضد افتاب  و التیام بخش توسط پزشکان پیشنهاد می گردد.

درباره‌ی آزاده

حتما ببینید

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد .

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *