شگفتی های معجزه آسای برس زدن بدن در حفظ و لطافت پوست
شگفتی های معجزه آسای برس زدن بدن در حفظ و لطافت پوست

شگفتی های معجزه آسای برس زدن بدن در حفظ و لطافت پوست

با سلام خدمت عزیزان ماه سرایی در این مقاله می خواهیم درباره شگفتی های معجزه آسای برس زدن بدن در حفظ و لطافت پوست نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

شانه زدن:

همه افراد در طول روز به شانه زدن موهایشان عادت دارند و امکان دارد این کار را حتی با دستانشان انجام دهند.بانوان که وقت بیشتری برای زیبایی خود صرف می کنند،علاوه بر شانه زدن موها،ابرو و مژه هایشان را نیز با برس های مخصوص شانه می زنند.ولی سوال اصلی اینجاست که آیا تا به حال بدنتان را هم شانه زده اید و آیا از فواید شانه زدن بدنتان اطلاعاتی دارید؟ در این مقاله تمام فواید برس زدن بدن برایتان بیان می شود با ما همراه باشید.

نحوه برس زدن بدن چگونه است؟

برای برس زدن بدن بهترین توصیه و نقطه از پای سمت چپ و حرکت به طرف قلب است.و نباید در روزها و دفعات اول برس را به شدت روی پوست فشار دهید،شدت فشار برس روی بدن باید طوری باشد که باعث درد و ناراحتی شما نشود.به مرور زمان می توانید شدت فشار برس را بیشتر کنیدبرس به مسواک پوست معروف است و تاریخچه آن به کشور چین باز می گردد.

خصوصیات یک برس بدن خوب چیست؟

یک برس خوب و عالی برای بدن باید موهایی نرم داشته باشد تا پوست بدن شما را آزرده نکند،موهای بلند و طبیعی،سر بزرگ و دسته چوبی بلند که به راحتی و تنهایی بتوانید تمام نقاط بدنتان را برس بکشید.دقت داشته باشید دسته چوبی و سبک انتخاب کنید.

توصیه ها:

اگر پوست نازک و حساسی دارید حتما برس زدن را با احتیاط و خیلی آرام انجام دهید.و مدت برس زدن را کوتاه و از فشار بیش از حد به پوست بپرهیزید.در جلسات اول سعی کنید مدت زمان 5 دقیقه را داشته باشید و به آرامی این مدت را تا 30 دقیقه افزایش دهید.توصیه مهم این است که پوست خود را نسابید به آرامی با پوست خود برخورد کنید.

فواید برس زدن بدن:

لایه برداری:

برس به پوست را باید هنگامی که پوست خشک است انجام داد،تا به عنوان یک لایه بردار سلول های مرده را از روی پوست حذف کند،و باعث طراوت و شادابی پوست می شود و پوست را برای جذب محصولات بهداشتی و مراقبتی آماده تر می کند و محصولات مرطوب کننده و نرم کننده تاثیر بیشتری روی پوست می گذارند.

حرکت سریع جریان خون:

حرکات منظم شانه بر روی پوست خشک باعث افزایش جریان خون می شود و پوست را درخشان و شفاف می کند.مخصوصا اگر جهت کشیدن برس روی پوست از بالا به پایین باشد.رعایت این نکته مهم اثرات برس کشیدن را بیشتر مشهود میکند. توجه داشته باشید جهت حرکت برس از قسمت پایین پای چپ به طرف قلب  و از گردن به طرف قفسه سینه به سمت پایین حرکت دهید.برای کمر هم از پایین به سمت شانه ها ماساژ دهید.و بعد از اتمام برس زدن سریع حرکت نکنید در جای خود بنشینید و از سوزش ملایم و جریان خون در زیر پوست خود لذت ببرید.این تکنیک برای ورم و واریس بسیار مفید است(البته بعد از برس کشیدن کمی درد و سوزش دارد ولی قابل تحمل و اثر بخش است).

نرمی و لطافت پوست:

طبق تحقیقات انجام شده اولین اثرات فوری برس زدن روی پوست را می توانید،در همان جلسه اول روی پوست مخصوصا پوست های خشک مشاهده کنید و آن ایجاد نرمی و لطافت پوست،نرمی و یکدستی بیشتر را می توانید حس کنید.

ریلکس شدن پوست:

برس کشیدن روی بدن مانند ماساژ عمل می کند ،افرادی که تجربه ماساژ را دارند می دانند چه حس آرامبخش و لذت بخشی بعد از ماساژ به تک تک سلول های بدن رخ می دهد.شما با برس کشیدن هم می توانید همین احساس را تجربه کنید.و ذهن و بدن شما را آرام و هرگونه استرس را از شما دور می کند و حس ریلکسی و شادابی به شما هدیه می دهد.

درمان موهای زیر پوستی:

یکی از شگفتی های معجزه آسای برس زدن بدن برس زدن به بدن علاوه بر لایه برداری،و پیشگیری از موهای زائد در بدن می شود.در نهایت با برس کشیدن به بدن به صورت منظم می تواند باعث از بین رفتن موهای زائد و موهای زیر پوستی شود.و بدون هیچگونه آسیبی موهای زائد را از زیر پوست به راحتی در بیاورد.

سم زدایی بدن:

برس کشیدن به بدن شگفتی های معجزه آسای دیگری هم دارد و یکی از آنها سم زدایی بدن است.برس زدن به بدن باعث پاکسازی غدد لنفاوی و بهتر شدن عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.با برس کشیدن به پوست بدن می توانید ظاهر پوستتان را بهتر و تمیز تر کنید.

درمان سلولیت:

یکی از دغدغه افراد و مخصوصا خانم ها داشتن سلولیت در قسمت های حساس بدن است چون در زیبایی ظاهری بانوان تاثیر بسزایی دارد.سلولیت بیشتر منشاء ژنتیکی دارد ولی می توان با انجام  حرکات برس کشیدن به صورت مرتب تا حد زیادی سلولیت را کاهش داد.برس کشیدن روی بدنو مخصوصا سلولیت تاثیر زیادی دارد چون این تکنیک تا عمق سلول های پوستی نفوذ می کند.

بازسازی سلول های پوستی:

با استفاده از روش برس کشیدن روی پوست می توان شگفت های معجزه آسای آنرا مشاهده کرد،بسیاری از بانوان با استفاده از انواع محصولات بهداشتی و آرایشی به طور مرتب به لایه برداری پوست خود می پردازند.و به حذف سلول های مرده روی سطح پوست کمک زیادی می کنند.اما با استفاده از بر زدن علاوه بر حذف سلول های مرده و احیاء سلول های پوستی باعث برطرف شدن چین و چروک و آماده سازی پوست برای برنزه شدن کمک فراونی می کند.بانوانی که مایل به گرفتن آفتاب هستند می توانند بدنشان را برس کشیده سپس در معرض نور گرم خورشید قرار بگیرند.

دفع مایعات زیر پوستی:

بعضی از افراد برای دفع ادرار از بدن خود دچار مشکل هستند و باید حتما از داروهای ادرار آور استفاده کنند.بی دردسر و کم خطر ترین راه برس کشیدن بدن از سمت پاها به بالا است با این روش ورم بدن حذف،به طور طبیعی ادرار دفع می شود و ورم مفاصل نیز بهبود زیادی می یابد.

درمان ترک های پوستی:

ترک پوست و بدن برای همه ناخوشایند است و بهترین شیوه درمان آن استفاده از برس است با استفاده برس روی بدن احیاء سلول ها سریع تر می شود.و از بروز ترک ها روی پوست جلوگیری می کند و بعد از برس کشیدن با استفاده از مرطوب کننده ها می توان رطوبت را به پوست هدیه داد.و در طول مدت زمان کوتاهی ترک های پوستی حذف می شوند.

نکات مهم پایانی:

هیچگاه قبل از خواب بدنتان را برس نزنید چون باعث انرژی زیاد و بی خوابی شما می شود.

برای گرفتن نتیجه بیشتر می توانید هر روز و به صورت مداوم و ملایم برس کشیدن روی بدن را آغاز کنید.

برای پوست های حساس  دقت کنید آرام و مدت زمان کوتاهی برس کشیدن را ادامه دهید تا پوست آسیبی نبیند.

برس کشیدن یک تکنیک عالی و آسان برای داشتن ظاهری زیبا و سالم است.

بهترین زمان برای برس کشیدن به پوست صبح و بعد از خواب و با پوستی خشک است.

دقت داشته باشید پوست بدن حتما باید خشک باشد.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *