نکات شگف انگیز و کاربردی در مورد مراقبت از پوست و ناخن در فصل زمستان

نکات شگف انگیز و کاربردی در مورد مراقبت از پوست و ناخن در فصل زمستان

سلام ماه سرایی های عزیز. در این مقاله می خواهیم شما را با نکات شگف انگیز و کاربردی در مورد مراقبت از پوست و ناخن در فصل زمستان آشنا کنیم. از همراهی همیشگی شما تشکر می کنیم.

مراقبت از پوست در زمستان:

در فصل زمستان دمای هوا به طور محسوسی کاهش یافته و پوست شما در خطر خشکی قرار می‌گیرید. قسمت‌هایی از بدن که بیشتر با هوای سرد تماس دارند مانند گردن، صورت و حتی پلک‌ها دچار خشکی شده و زبری و پوسته پوسته شدن را نشان می دهند. ناخن ها در هوای سرد نیز تاثیرات زیادی را در این آب و هوا دریافت کرده و نیاز به مراقب بیشتر دارند و گرنه خیلی سریع شکننده و آسیب پذیر می شود. پس همواره در آب و هوای زمستانی مراقبت از پوست و ناخن را فراموش نکنید . تا شادابی و طراوتشان از بین نرود.

پوشش های محافظتی در زمستان:

با فرا رسیدن فصل زمستان تغییر پوشش برای در امان ماندن از سرماست. پوشیدن سر و بدن با کاپشن و کلاه برای مراقبت از پوست در زمستان، برای مراقبت پوست دست و ناخن ها باید از دستکش استفاده کنید.

پوشیدن انواع دستکش ها می‌تواند در جلوگیری از خشک شدن پوست دستتان جلوگیری کند. از پوشیدن کفش استاندارد و با کیفیت غافل نشوید. نکته مهم این که اگر کفش‌هایتان خیلی تنگ باشند.تاثیرات نامطلوب بر روی ناخن پاها می‌گذارد. در نتیجه کفش مناسب هم یکی از راه های مراقبت از ناخن در زمستان است.

زیاده روی در شستشوی دست:

از شستشوی بیش از حد دست‌ها و پوست هر قسمت از بدن خودداری کنید. زیرا می‌تواند ایجاد خشکی و زبر شدن دست را ایجاد می کند. دیدگاه متخصصین پوست، این است که شستشوی بیش از اندازه پوست می‌تواند به باکتری های مفید و موجودات زنده آسیب زده و دلیل خشکی پوست و احساس کشیدگی در زمستان می شود. در شبانه روز فقط در صورت نیاز دستان و پوست خود را بشویید. با این روش چربی طبیعی پوست دستتان حفظ می شود. در ادامه مقاله نکات شگفت انگیز بیشتری را برای مراقبت از پوست آموزش می بینیم.

استقبال از محصولات مرطوب کننده:

استفاده از مرطوب کننده‌ها و آبرسان های قوی برای مراقبت از پوست در زمستان الزامی است.  محصولاتی را استفاده کنید که  بازسازی کننده و ترمیم کننده پوست است. فرمولاسیون و ترکیب آنها موادی مانند سرامیدها (یک ترکیب لیپیدی) باشد.

از کرم های مرطوب کننده و بالم های ناخن برای حفاظت و استحکام ناخن هایتان استفاده کنید .

 کرم ضد آفتاب در زمستان:

در روزهای سرد زمستان هم اشعه ماوراء بنفش خورشید و کمی آفتابی باعث آسیب زدن به پوست شما خواهد شد. در نتیجه پیشنهاد می دهیم استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF حداقل ،15،30 ضروری خواهد بود. دیدگاه متخصصین پوست و زیبایی به شما این است که در روزهایی که برف روی زمین نشسته استفاده از کرم‌های ضد آفتاب بر روی پوست صورت برای مراقبت از پوست در زمستان ضروری است. کرم‌های ضد آفتاب رطوبت کافی را به پوست می رسانند. ضد آفتاب ها خود از نکات شگفت انگیز مراقبت از پوست هستند.

ترک خوردگی لب در زمستان از دیگر دغدغه های افراد است. با استفاده مکرر از بالم لب ها شادابی و طراوت را به لب های شما بر می گرداند.

ماسک‌های تقویت کننده پوست و ناخن با خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی پس از یک روز کاری عالی هم جذاب هستند. این ماسک ها می‌توانند به جلوگیری از خشکی پوست و حفظ شادابی پوست و ناخن بسیار عالی هستند.

نکات شگف انگیز و کاربردی در مورد مراقبت از پوست و ناخن در فصل زمستان

با اهمیت بودن ناخن در زمستان:

استفاده از مرطوب کننده‌های چرب و سرشار از مواد معدنی و تغذیه کننده پوست می تواند پوست را به سمت هیدراته شدن ببرد.  این مرطوب کننده ها باعث ترمیم و بازسازی پوست می شود.  از مرطوب کننده‌های حاوی روغن آرگان ، روغن بادام یا روغن آووکادو می‌توانند. بهترین گزینه انتخابی برای مراقبت از پوست و ناخن در زمستان می باشند. در سایت ماه سرا بهترین آب رسان ها و واتر بمب های آبرسان برای پوست شما عزیزان موجود می باشد.

از وازلین ژلی برای مرطوب کردن و آبرسانی بهتر برای مراقبت از ناخن‌ها استفاده کنید. برای مراقبت از پوست دستتان نیز یک لایه ضخیم از لوسیون و آبرسان مخصوص دست می‌تواند بهترین گزینه باشد.

خودداری از مواد شوینده مضر:

شما حتما باید قبل از خرید و مصرف محصول آرایشی و بهداشتی اطلاعات نوشته شده روی بسته بندی آن را به دقت مطالعه کنید. محصولاتی که حاوی مواد شوینده یا پاک کننده مضر هستند.این مواد می توانند مراقبت روتین پوست را دچار اخلال کنند، زیرا  خشونت آنها در برابر پوست بالا است. ازنمونه این مواد می توان به الکل، اسانس‌های عطری و پارابن‌ها اشاره کرد که می‌توانند خشکی پوست در زمستان را افزایش دهند. نکات شگفت انگیز زیادی را در این مقاله آموزش دیدیم.

بعضی از توصیه های ماه سرا به شما این است که از محصولات ملایم پوست و برای ناخن‌ها از یک محلول پاک کننده لاک که فاقد استون هست استفاده نمایید. نکته مهم پاک کردن لاک ناخن باید حداکثر هفته‌ای یک بار انجام شود.  در نهایت آگاه باشید که استفاده از شوینده های قوی و خشن مراقبت های شما برای ناخن را در زمستان از بین می‌برد.

 مراقبت از ناخن در آب گرم:

ناخن های خود را حداقل هفته‌ای یک بار برای حداکثر ۱۰ دقیقه درون آب گرم (نه داغ) فرو ببرید. روغن مخصوص کوتیکول، وازلین یا روغن زیتون را بر روی ناخن‌ها یا کوتیکول استفاده کنید. برای رسیدن به اثر بخشی بهتر از یک دستکش نخی به مدت یک ساعت بپوشید.

این روش را قبل از خواب انجام دهید و اجازه دهید دستکش تا صبح بر روی دستان شما قرار داشته باشد. روغن‌ها جذب ناخن شده و باعث نرمی، درخشندگی و شادابی آنها می شود. شما می‌توانید پیش از رفتن به حمام مقدار زیادی روغن را بر روی ناخن‌های خود قرار داده و با ماساژ دادن آنها بر روی ناخن، به جذب هر چه بیشتر روغن کمک کنید. این روش از خشکی پوست در زمستان به خصوص برای پوست دست و اطراف ناخن جلوگیری می کند.

مراقبت از پوست در فضای خانه:

فضای منزل و اتاق استراحت شما نباید بیش از اندازه گرم باشد. زیرا دلیل خشکی هوا و در نتیجه افزایش دهیدراته شدن پوست شما خواهد داد.بنابراین آگاه باشید که شعله بخاری یا درجه شوفاژ خیلی بالا نباشد.

برای حفظ رطوبت از پوست و ناخن در زمستان سعی کنید در محیط خانه یا حتی محل کارتان از یک دستگاه بخور بهره ببرید. این ابزار کاربردی به آسانی می‌تواند از خشکی پوست شما جلوگیری نماید.

هنگام دوش گرفتن هرگز از آب خیلی گرم یا داغ استفاده نکنید. حمام آب داغ باعث از بین رفتن چربی‌های ضروری پوست شده و این دلیلی برای التهاب پوست و ناخن و خشکی پوست در زمستان را نیز به همراه خواهد داشت. استفاده از آب ولرم ایده‌آل‌ترین حالت دوش گرفتن است و آن هم حداکثر ۵ الی ۱۰ دقیقه است.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی ریحانه

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *