معرفی خشک شدن موی سر و راه هایی که کمک میکند تا از آن جلوگیری کنیم
خشک شدن موی سر و راه هایی که کمک میکند تا از آن جلوگیری کنیم

خشک شدن موی سر و راه هایی که کمک میکند تا از آن جلوگیری کنیم

باسلام خدمت همراهان عزیز مجله ماه سرا. در این مقاله خشک شدن موی سر و راه هایی که کمک میکند تا از آن جلوگیری کنیم را برای شما آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

خشک شدن موی سر و راه هایی که کمک میکند تا از آن جلوگیری کنیم

علل خشک شدن مو

اگر ازخشکی و شکننده بودن موهایتان خسته شدید این مقاله را مطالعه کنید. خشکی موها دلایل زیادی میتواند داشته باشد. برای برطرف کردن خشکی مو علاوه بر استفاده از محصولات مناسب و تغذیه رسانی مو ، یک سری نکات مراقبتی را باید رعایت کنید. این راهکارهای مراقبتی هزینه ای برای شما ندارد و فقط باید دقت داشته باشید تا یک سری باید ها و نباید هارا در مراقبت از مو انجام بدهید.

راهکارهای جلوگیری از خشکی مو

آب داغ

یک لایه چربی محافظ روی پوست سر وجود دارد که با شستشوی سر با آب داغ باعث از بین رفتن این لایه محافظ میشوید و پوست سر خشک میشود. همچنین آب داغ رطوبت خود موهارا هم ازبین میبرد و باعث خشکی آنها میشود. پس دوش آب خیلی گرم نه برای پوست و نه برای مو مناسب نیست.

شامپوی مناسب

شامپوهایی که در بازار هستند و از تنوع بسیار زیادی برخوردارند، ترکیبات یکسانی ندارند و هرکدام براساس ترکیباتشان کارایی متفاوتی دارند. برخی شامپو ها در ترکیبات خود سولفات دارند که باعث میشود آلودگی ها و میکروب ها از موی شما پاک شود اما علاوه بر آن باعث میشود رطوبت و مواد مغذی هم از موی شما خارج شوند. پس سعی کنید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.

خشک کردن با حوله

در برخی موارد خشک کردن موها با حوله باعث خشکی ، شکستگی و موخوره شده است. برای خشک کردن موها بهتر با استفاده از پارچه ای نخی به آرامی رطوبت اضافی مورا بگیرید.

حرارت مستقیم

خشک کردن موها با سشوار طبق نظر متخصصان برای مو عوارض زیادی دارد. دلیل این ضرر حرارت دیدن مستقیم پوست سر و تارهای مو است. اما تقریبا عدم استفاده از سشوار ، اتو مو و بیگودی غیر ممکن است به همین دلیل یک راهکار وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید ازآسیب دیدن موها جلوگیری کنید. حتما قبل از سشوار موهای خود را آغشته به ماسک مو کنید تا نقش محافظ موی شما در برابر حرارت مستقیم را ایفا کند.

اشعه آفتاب

آفتاب برای سلامتی بدن و مخصوصا پوست و مو فواید زیادی دارد اما ضررهایی هم دارد. در مقاله های قبلی درباره ی آسیب هایی که اشعه خورشید میتواند به پوست وارد کند صحبت کردیم. حالا باید بدانید که نور خوشید به صورت مداوم میتواند به مو آسیب هایی از جمله خشک کردن بزند. هنگام استفاده از آفتاب حتما برای محافظت ازمو از ماسک های تغذیه کننده مو و رطوبت رسان استفاده کنید.

رژیم غذایی ضعیف

همه ی افراد میدانند که رژیم غذایی تاثیر مستقیم روی سلامتی عمومی دارد. اما متاسفانه کمتر کسی به این موضوع توجه میکند . اما باید بدانید که یکی از دلایل ضعیف شدن مو و حتی خشکی آن رژیم غذایی غیر مناسب و یا ضعیف است. استفاده مقادیر مورد نیاز بدن از پروتئین ، آهن و دیگر مواد مغذی میتواند به شما در داشتن موهای شاداب کمک کند.

کلر موجود در آب استخر

یکی از مواد شیمیایی که میتواند تاثیر زیادی روی خشک شدن موهای شما داشته باشد کلر موجود در آب استخر است. برای جلوگیری از آسیب کلر هنگام رفتن به استخر از کلاه مخصوص شنا برای پوشاندن موهایتان استفاده کنید.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *