چربی سوز های طبیعی که مانند کوره چربی ها را آب می کند.
چربی سوز های طبیعی که مانند کوره چربی ها را آب می کند.

چربی سوز های طبیعی که مانند کوره چربی ها را آب می کند.

با سلام خدمت ماه سرایی عزیز در این مقاله می خواهیم درباره چربی سوز های طبیعی که مانند کوره چربی ها را آب می کند.نکات جالبی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

کوره سوز طبیعی بدن چیست؟

مواد طبیعی متابولیسم بدن را افزایش می‌ دهندو افزایش متابولیسم باعث،افزایش سوخت و ساز و سوختن کالری می‌ شود. درنتیجه باعث کاهش وزن و سوخت و ساز چربی ها می شود.در این مقاله انواع چربی سوز های طبیعی که کاهش وزن و افزایش متابولیسم کمک می کند معرفی می شود.

مواد پروتئینی:

غذاهای حاوی پروتئین مانند گوشت قرمز ،ماهی ،تخم مرغ، لبنیات ،آجیل کمک زیادی به افزایش سوخت و ساز بدن می کنند.
و انرژی لازم برای گوارش در بدن ایجاد می کند.
مواد غذایی حاوی  پروتئین اثر ترمیک در بدن را بالا می‌ برند و سوخت و ساز را 30% افزایش می دهد.
مواد غذایی سرشار از پروتئین به افرادی که قصد کاهش وزن دارند، توصیه می شود. چون عضلات را ثابت نگه می دارد و مدت زمان طولانی تری فرد را سیر نگه می دارد. در نتیجه از ریزه خواری جلوگیری می کند.و به کاهش وزن و عضله سازی کمک فراوانی می کند.

 آهن، زینک

آهن و زینک در بدن تاثیر زیادی دارد.و باعث کارکرد صحیح غده تیروئید می شود غده تیروئید  سوخت و ساز را تنظیم می کند.  رژیم غذایی حاوی آهن، زینک تولید هورمون درغده تیروئید را  افزایش می دهدو باعث کاهش سوخت و ساز می شود. برای کمک به تنظیم هورمون در غده تیروئید باید این دو ماده در رژیم غذایی شما مانند گوشت قرمز، پروتئین های دریایی، مورد استفاده قرار بگیرد.

تره:

منگنز یک ماده شیمیایی است که در تره به وفور یافت می شود و  باعث افزایش سوخت و ساز در بدن و سوزاندن کالری و چربی زیادی می شود. منگنز می‌ تواند 50% کالری اضافه را در طول روز به طور شگفت انگیزی بسوزاند.
علاوه بر آن به کاهش اشتها در فرد کمک می کند. مصرف 100 گرم تره درهر وعده غذایی مقدار کالری مصرفی مخصوصاً کربوهیدرات را کاهش می دهد.

زنجبیل:

تحقیقات نشان می‌ دهد که جینجرول موجود در زنجبیل به افزایش سوخت و ساز تا 10%کمک می‌ کند‌. در حقیقت هشت مطالعه مختلف به این نتیجه رسیده اند. افرادی که حداقل 50 گرم به صورت روزانه زنجبیل مصرف می‌کنند، 100 کالری بیشتر از بقیه در طول روز چربی می سوزانند. علاوه بر آن جینجرول می تواندافزایش انرژی را دربدن بالا ببرد‌؛ مخصوصا هنگامی که برنامه ورزشی  سنگین در اختیار دارید‌.

چای سبز:

طبق تحقیقات انجام شده ترکیب پلی فنلی و کاتشین ها که در چای سبز به فراوان موجود است، می تواند روند سوخت و ساز افزایش دهد. چای سبز سوخت و ساز را تا 5 الی 10 % افزایش می دهد و کالری سوزی را به اندازه 150 کالری در طول روز افزایش می برد. چای سبز همچنین چربی را برای انرژی و سوخت و ساز در بدن مورد استفاده قرار می دهد.وچربی سوزی بیش از 15درصد افزایش پیدا می کند. و تاثیر چای سبز مانند قهوه نیست و تاثیر آن در افراد مختلف  بسیار متفاوت است.

کیوی:

کیوی یک ماده خوشمزه است که فواید زیادی برای بدن داردو سرشار از ویتامین ث می باشد که نقش فراوانی در کالری سوزی بدن دارد. تحقیقات نشان می‌ دهد که کیوی چربی سوزی را برای تولید انرژی بالا می برد. برای افرادی که رژیم غذایی پرکالری و چربی دارند، مناسب است‌. همچنین به آنزیم ها برای شکستن کربوهیدرات وچربی ودر طول زمان گوارش کمک بسیاری می کند. نقش  بسیارمهمی در جلوگیری از اضافه وزن دارد و از جذب کالری و چربی زیاد جلوگیری می کند.کیوی یکی از منابع مهم چربی سوز های طبیعی که به کاهش وزن کمک فراوانی می کند.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *