شکم تخت و صاف با 16 تکنیک طلایی از مجله ماه سرا
شکم تخت و صاف با 16 تکنیک طلایی از مجله ماه سرا

شکم تخت و صاف با 16 تکنیک طلایی از مجله ماه سرا

با سلام خدمت ماه سرایی عزیز در این مقاله می خواهیم درباره شکم تخت و صاف با 16 تکنیک طلایی از مجله ماه سرا نکات جالبی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

شکم تخت:

ازشکم خود رنج می برید؟باماساژشکم خود راتخت کنید!و یا انواع معجون ها هر روز شما با این دسته از تبلیغات روبه رو هستید؟و این سوال برایتان پیش می آید که آیا واقعا چربی های شکم قابل سوختن و آب شدن است؟بله حتما و صد درصد اما به شرطی که اولا صبر داشته باشید و بعد با انجام حرکات ورزشی سالم چربی دور شکم خود را آب کنید.در اینجا برای داشتن شکم تخت و صاف با 16 تکنیک جذاب به شما معرفی می کنیم.

1.کاهش میزان کالری:

برای کاهش وزن صددر صد باید میزان دریافت کالری را کاهش داد. کالری  دریافتی باید به صورت روزانه بین500 الی 1000کالری کاهش داشته باشد.تا در هر هفته حدود یک کیلو کاهش وزن داشته باشیم.ولی کاهش کالری به اندازه باید باشد چون کاهش بیش از حد کالری هم اثرات جبران ناپذیری روی متابولیسم بدن بر جای می گذارد.

2.افزایش مصرف فیبر:

مصرف فیبر باعث می شودکه شما دیرتر گرسنه شوید و به ریزه خواری روی نیاورید،فیبر موجود در سبزیجات باعث می شود کالری مورد نیازکاهش و جذب سریعتر داشته باشد،فیبر موجود در هویج،کیوی،خیارو تخم کتان بسیار زیاد است و توصیه می شود،در برنامه رژیم غذایی حتما گنجانده شود.چون با مصرف فیبر بیشتر به لاغری و کاهش چشمگیر دور شکم کمک می شود.

3.مصرف ماء الجبن :

ماء الجبن یا همان آب پنیر را به رژیم خود اضافه کنید ،درست است آب پنیر طعم ناخوشایندی دارد ولی برای کاهش چربی دور شکم یک گزینه عالی است.این رژیم را به مدت 40 روز و روزی 3 لیوان ادامه دهید.چون ماء الجبن حاوی پروبیوتیک است و به کاهش چربی دور شکم کمک می کند.

4.ورزش های هوازی:

برای گرفتن یک نتیجه عالی از رژیم و داشتن اندام ایده آل در هر صورت باید به انجام حرکات ورزشی پرداخت،اینکه روی مبل بنشینیم . انتظار اندام عالی داشته باشیم محال است.ورزش های هوازی مثل،پیاده روی،دو میدانی،دوچرخه سواری می باشد.

5.سماق را در برنامه غذایی بگنجانید:

بله درست متوجه شدید سماق به داشتن شکمی تخت به شما کمک موثری می کند،برای داشتن شکمی تخت بعد از هر وعده غذایی 1 قاشق مرباخوری کوچک سماق را با آب مخلوط کرده و میل نمایید و اگر برایتان سخت است می توانید در کپسول بگذارید و میل کنید.

6.مصرف روغن های گیاهی :

روغن های گیاهی مانند زیتون،کنجدو انواع آجیل ها حاوی انواع اسیدهای غیر اشباع هستند و به تدریج چربی های دور شکم را کاهش می دهند.

7.کاهش کربوهیدرات :

کربوهیدرات ها نقش بسیار موثری در افزایش چربی و بهم زدن تناسب اندام دارد،پس برای داشتن اندامی زیبا و شکمی تخت کربوهیدرات را کاهش دهید،مخصوصا کربوهیدرات های فرآوری شده.

8.ویتامین ث را به رژیم خود اضافه کنید:

ویتامین ث به علت جذب بالا در روده باعث می شود شما احساس سیری کنید،و کمتر به ریزه خواری روی بیاورید،همچنین ویتامین ث در هنگام ورزش باعث عضله سازی می شود.

9.مصرف ماهی:

مصرف ماهی متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک شایانی می کند. ماهی  های تونا و قزل آلا سرشار از پروتئین است. ماهی سرشار از امگا 3  و امگا 6می باشد و کمکی مفید برا یکاهش وزن و کاهش چربی های شکمی است.

10.روزانه یک ساعت ورزش کنید:

کاهش حجم عضلات و شل شدن آنها از عوارض رژیم است.پس بایدعضلات خود راقوی کنید و از کاهش حجم عضلات جلوگیری کنید. انجام تمرینات ورزشی به طور منظم عاملی برای جلوگیری از کاهش حجم عضلات است و سرعت سوخت و ساز را نیز افزایش می بخشد. و می تواند شکم شما را تخت و چربی آن را بکاهد. تمرینات ورزشی را در حالت ایستاده انجام دهید،چون هنگام ایستادن مجبور می شوید تعادل خود را حفظ کنید. در نتیجه کالری بیشتری می سوزانید.

11.مصرف آب فراوان:

مصرف روزانه 2 لیتر آب کمک بسیارزیادی به کاهش چربی های دور شکم می کند و باعث می شود که شما شکمی تخت داشته باشید.میتوانید برای نوشیدن آب هوشمندانه و زیرکانه عمل کنید به آب نوشیدنی خود مقداری آب لیمو اضفه کنید باعث افزایش متابولیسم در بدن می شود.وشما زودتر به نتیجه دلخواه خود در مورد داشتن شکمی تخت می رسید.

8. زیتون فراوان مصرف کنید:

مصرف زیتون به تنظیم انسولین کمک فراوانی می کند،همچنین حاوی روغن غیر اشباع است که به صاف شدن شکم کمک فراوانی می کند.

9.نوشابه و نوشیدنی های مصنوعی ممنوع:

نوشابه‌ ها، آبمیوه های مصنوعی حاوی قند زیادی هستند و مقدار دریافت کالری در بدن را افزایش می دهد.و باعث برآمده شدن شکم می شود.پس تا می توانید مصرف آبمیوه های صنعتی و نوشابه ها را کاهش دهید.تا شکمی تخت داشته  باشید.

10.شکلات تلخ:

شکلات تلخ سرشار از فلاونوئيد است.مصرف شکلات تلخ و قهوه کمک زیادی به داشتن شکمی تخت می کند.

11.فلفل:

بله درست متوجه شدید فلفل باعث افزایش سوخت و ساز در بدن می شود و به شما در داشتن شکمی تخت کمک بسیاری می کند.

12.صبحانه میوه بخورید:

حدا اقل هفته ای دوبار صبحانه را میوه بخورید.مصرف میوه های کم قند و کم چربی به دلیل فیبر بالا باعث کاهش چربی دور شکم و کاهش وزن می شود.می توانید صبحانه 1 عدد سیب+ 2 عدد خیار یا هویج

13.آبلیمو +سرکه سیب:

مصرف آبلیمو و سرکه سیب قاتل چربی شکم است و با مصرف آن در طول رژیم می توانید به تعادل اندام بهتری برسید.

14.غذای کامل مصرف کنید:

هنگام صرف غذا سعی کنید از مواد مغذی که دارای فیبر،آب و مواد معدنی است استفاده کنید.چون این مواد دارای فیبر بالایی است و باعث می شود که شما مدت بیشتری سیر نگه داشته شوید.مواد مغذی شامل آجیل،سبزیجات،لبنیات و انواع گوشت ماهی و قرمز است به جز گوشت گاو و گوساله

15.سر وقت غذا بخورید:

بله یکی از دلایلی که به داشتن شکم تخت کمک می کند سر وقت غذا خوردن است.یک مثال چینی است که می گوید اگرسر وقت غذایتان رانخورید مجبور می شوید داروهایتان را سر وقت بخورید.

16.استرس و حواس پرتی:

و در هنگام صرف غذا بدون از هر گونه تنش و استرس باشید، با لذت و دقت به مواد غذایی که میل می کنید تا هم زودتر سیر شوید و مغز شما فرمان به سیری بدهد وهم شکمتات تخت و صاف باشد. با استفاده از این توصیه ها شما دارای شکم تخت و صاف با  16 روش ساده خواهید بود.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *