مناسب ترین و ایده آل ترین غذاهای مناسب پوست های خشک
مناسب ترین و ایده آل ترین غذاهای مناسب پوست های خشک

مناسب ترین و ایده آل ترین غذاهای مناسب پوست های خشک

با سلام خدمت همراهان همیشگی ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره مناسب ترین و ایده آل ترین غذاهای مناسب پوست های خشک نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

پوست خشک:

خشک شدن پوست یعنی از دست دادن آب بدن و این به معنی روند پیری و چروکیدگی در پوست سریع تر انجام می شود.و این هشداری است برای حفظ و زیبایی پوست.

نقش مواد غذایی در خشکی پوست:

 

 

مواد غذایی باعث تقویت بدن می شوند،و می‌ تواند از بروز مشکلات زیادی در بدن جلوگیری کند. کمبودمواد مغذی در بدن می‌تواند باعث بروز مشکلاتی شود،که یکی از شایع ترین مشکلات خشکی پوست است، پس سعی کنید مراقب تغذیه و پوست خود باشید.

مناسب ترین غذاها برای پوست:

مواد غذایی  که به شما در این بخش پیشنهاد می شود، که به سلامت پوست شما کمک زیادی می کند و خشکی پوست را  تا حد زیادی از بین می برد.

1.هلو:

هلو یکی از مناسب ترین و ایده آل  ترین میوه برای پوست های خشک است.سلول‌های پوستی را آبرسانی می‌کند و حاوی ویتامین A و C و منبع خوب پتاسیم است.تقویت کننده بدن است. به کاهش التهاب و خارش  بدن کمک می کند.بهترین ماسک زیبایی است برای جوان کردن پوست،له شده میوه هلو را روی پوست صورت گذاشته و بعد از20 دقیقه بشویید.

2. سیب

سیب یکی از موثرترین مواد غذایی برای جلوگیری از خشکی پوست است و دارای ویتامین های محلول است،و به عنوان یک مرطوب کننده سلول‌ های پوستی را به خوبی احیا می کند. سیب یک ماده قوی و سرشار از ویتامین Aو B و  اسید های میوه برای از بین بردن چین و چروک پوست بسیار موثر است.

3.کاهو:

رژیم غذایی خود را متناسب با پوست خشک قرار دهید،و رژیم سبزیجات برگ دار سبز رنگ مخصوصا کاهو را در رژیم غذایی خود وارد کنید. کاهو حاوی مقدار فراوانی آب،ویتامینC و مقدارزیادی ویتامین AوE می باشد.کاهو چهره انسان را پر نشاط و با طراوت می کند.و می توانید به عنوان بخار پز و یه به صورت خام مصرف کنید.

4.زیتون:

یکی از سبزیجاتی  که برای بهبود خشکی پوست مناسب است زیتون است. زیتون یکی از اثرگذارترین سبزیجات است که سرشار از کلسیم، پروتئین، پتاسیم، مواد معدنی،آب،سلولز، روغن و همچنین فیبر رژیمی است.زیتون دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی است ،و به آرام کردن پوست کمک  فراوانی می کنند.

5.بادام زمینی:

بادام زمینی حاوی اسیدهای چرب ضروری مثل امگا 3و امگا 6 و مواد مغذی دیگر مثل B3، پتاسیم، زینک، آهن، ویتامین A، فسفر، منیزیم، ویتامین E می باشد. تمام این مواد مغذی به آبرسانی، بهبود جریان خون و سلامت سلول‌ های پوستی کمک می‌ کنند.

طریقه مصرف بادام زمینی:

یک کف دست بادام زمینی را  آسیاب کرده داخل آب بریزید و سپس تا صبح آن را نگه دارید و با صبحانه میل کنید.
خمیری از  ترکیب بادام  زمینی وشیر تهیه کرده و آن را به مدت 20دقیقه به پوست خود ماساژدهید و بعد صورت خود را با آب ولرم بشویید.

6. چای سبز:

چای سبز برای پوست خشک بسیار مناسب است. حاوی مواد ضد التهابی و مفید می باشد. همچنین سرشار از ویتامین A، آهن، منیزیم، سدیم و دیگر مواد مغذی است،خواص آنتی اکسیدانی چای سبزباعث از بین  بردن سموم بدن و سلول ها می شود.و آبرسان قوی برای پوست است.
طریقه مصرف چای سبز:
به جای چای سیاه، چای سبز بنوشید و همچنین می توانید از عسل، زنجبیل هم به آن اضافه کنید تا طعم بهتری پیدا کند.

ماسک چای سبز:

از تفاله های چای سبز به عنوان ماسک صورت می توانید استفاده کنید بهترین آبرسان است.
چای کیسه ای سبز را به پوست خود بزنید و آن را ماساژ دهید. حتی می توانید مقداری از عسل و روغن نارگیل هم به این چای اضافه کنید و برای پوستتان یک بسیار گزینه عالی است.

7. آواکادو

آواکادو سرشار از آب است و  دارای اسید آمینه و آنتی بیوتیک است.و مناسب ترین و ایده آل  روش برای مبارزه با پوست خشک است. همچنین حاوی آهن،پتاسیم و ویتامین های Aو Eو ویتامین های گروه B می باشد، که یک گزینه عالی برای پوست خشک و سلول های پوستی می باشد،و یک ماده مغذی برای پوست خشک و یک آبرسان بسیار خوبی است که به آسانی در پوست نفوذ می کند و پوست را مرطوب می کند.

8. میگو:

اگر گیاهخوار نیستید، می توانید میگو را هم به رژیم غذایی خود اضافه کنید که به بهبود و سلامت پوست خشک کمک  شایانی می کند. میگو دارای اسید چرب ضروری است که سموم بدن را از بین می‌ برد، التهاب پوست را کاهش می‌ دهد و در بدن به اندازه کافی رطوبت ایجاد می‌ کند. میگو منبع غنی ازپروتئین ویتامین ها، مواد معدنی  است که به عملکرد مناسب سلول ها ی پوستی کمک می کند و از پوست در برابر خشکی مراقبت می‌ کند.

طریقه مصرف میگو:

میگو را به صورت بخارپز یا گریل شده استفاده کنید. همچنین می توانید گوشت میگو را در سالاد و پاستا استفاده و مصرف کنید.
کپسول روغن میگو هم مناسب ترین و ایده آل گزینه برای افرادی است که نمی توانند میگو مصرف کنند و از بودی آن متنفر هستند.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *