عالی ترین پیشنهاد و مواد غذایی برای کاهش وزن و سلامت پوست
عالی ترین پیشنهاد و مواد غذایی برای کاهش وزن و سلامت پوست

عالی ترین پیشنهاد و مواد غذایی برای کاهش وزن و سلامت پوست

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره عالی ترین پیشنهاد و مواد غذایی برای کاهش وزن و سلامت پوست نکاتی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

میوه:

میوه یکی از عالی ترین گزینه ها برای همه انسان ها محسوب می‌ شود،چون سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است،و یک غذایی کامل محسوب می شود. میوه ها کم کالری ترین مواد غذایی هستندو سرشار از فیبر بالا که به کاهش وزن کمک  شایانی می‌ کند. مصرف میوه کمک شایانی به کاهش وزن و کاهش ابتلا به دیابت، فشار خون بالا، سرطان و بیماری‌ های قلبی  و عروقی می کند. در این  مقاله عالی ترین پیشنهادات مواد غذایی برای کاهش وزن معرفی می کنیم.با ما همراه باشید.

 انواع میوه هایی که به کاهش وزن کمک می کند:

1. انگور:

انگور یک میوه عالی برای رژیم غذایی و کاهش وزن است.یک لیوان انگور حاوی 40 کالری است اما می‌ تواند 75 درصد مواد غذایی مغذی را به بدن شما برساند که مهمترین آن ویتامین C است. انگور 25درصد ویتامین A بدن را تامین می‌ کند.حاوی قند کمی است.

مصرف انگور یا آب انگور:

80درصد از افرادی که چاق هستند،  اگر آب این میوه و یا خود آن را قبل از وعده غذایی مصرف نمایند، می توانند در عرض ۱۲ هفته به اندازه 5 کیلو کاهش وزن داشته باشند و سطح کلسترول آنها نیز کاهش  پیدا کند. انگور چربی بدن را کاهش می‌ دهد و فشار خون را تنظیم می کند.

2. انار:

انارکالری کم و فیبر بالایی  دارد و دارای 116 کالری و 5.4 گرم فیبر است. در نتیجه به کاهش وزن کمک بسیاری می کند. خانم هایی که انار مصرف می‌ کنند، کالری مناسبی دریافت می کنند اما گروهی که این مواد را مصرف کردند، کاهش وزن 1کیلو،  دارند.

خواص انار:

میوه هایی مثل انار کالری کمی دارند و شما را سیر نگه می‌ دارند. و در طول روز میل زیادی به غذاهای دیگر نخواهید داشت. مصرف خود انار بهتر از آب انار است و اشتهای شما را کنترل می کند. همچنین می تواند چربی خون و چربی های اضافی در بدن را کاهش دهد. علت آن هم تعداد کم کالری آن است. عصاره انار همچنین به کاهش سطح کلسترول کمک می کند و می توانید هم به صورت خام و هم به صورت پخته (رب انار)، آن را مصرف کنید و آن را همراه با غذاهای گرم و داغ مثل ماست، سالاد، همراه با گل پر و گلاب و…مصرف کنید.

3. زغال اخته:

زغال اخته کالری کمی دارد. نصف فنجانزغال اخته حاوی 35 کالری است اما می‌ تواند 13 درصد ویتامین Cو منگنز بدن و 20درصد ویتامین B را تامین کند. یک فنجان زغال اخته کمتر از 60 کالری دارد، 5 گرم فیبر رژیمی دارد و 140 درصد ویتامین C و 35 درصد منگنز بدن را تامین می کند. زغال اخته سیر کننده بسیار عالی است.

خواص زغال اخته:

همچنین به کاهش سطح کلسترول، کاهش فشار خون و کاهش بیماری های قلبی بدن کمک  شایانی می کنند و برای افرادی که دارای اضافه وزن می باشند، مناسب هستند. زغال اخته تازه و  فریز شده را می‌ توانید،به رژیم صبحانه اضافه کنید و یک اسموتی سالم درست کرده  و یاهمراه سالاد میل کنید.عالی ترین پیشنهاد و مواد غذایی برای کاهش وزن است.

4. هندوانه:

هندوانه کالری کمی دارد و محتوای آب زیادی دارد و  مناسب برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند. یک فنجان هندوانه 50کالری دارد. کالری بسیارکم هندوانه همراه با مقدار زیادی فیبر، پتاسیم، آنتی اکسیدان ها و  انواع ویتامین ها مثل ویتامین A،سدیم وفسفر و آب زیادی که دارد،به کاهش وزن اضافی شما کمک فراوانی می‌ کنند.

5.بهار نارنج:

بهار نارنج مانند دیگر مرکبات کالری بسیارکمی دارد. ویتامین C و فیبر بالایی دارد و بسیار سیرکننده است. بسیاری از افراد مصرف آب بهار نارنج را توصیه می کنند،اما مصرف خود میوه نه تنها شما را بیشتر سیر نگه می دارد، و کالری اضافه هم ندارد.  اگر قصد کاهش وزن دارید، بهتر است که خود میوه بهارنارنج را مصرف نمایید و یا در ترکیب سالاد استفاده کنید.

6. بادام:

بعضی از افرادی که قصد کاهش وزن دارند، مصرف بادام را در رژیم غذایی خود قرار می دهند، علت آن هم شیرینی ملایم و حاوی کالری کم آن است ، کالری  بادام بسیار معمولی دارد و از بسیاری از آجیل های دیگر بهتر است. مواد مغذی آن نیز بالا است و می‌ تواند ویتامینB، منیزیم، مس، فولات و آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین E ویتامین Aبدن را تامین کند.

انسولین موجود در بادام:

قند بسیارکم موجود در بادام به کنترل سطح انسولین و تنظیم وزن کمک می‌ کند؛ مخصوصاً برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند‌.عالی ترین پیشنهاد و مواد غذایی برای کاهش وزن به شمار می آید.
مصرف بادام در طول روز قند خون و کلسترول را کاهش می دهد. بادام  یک میان وعده با کیفیت بالا و مواد مغذی است. کالری بسیار کم بادام برای داشتن یک وزن سالم عالی  و مفید است و می توانید به تنهایی به عنوان یک وعده غذایی مصرف نمایید.مصرف 12 عدد بادام خام به اندازه 2 عدد سیخ کباب انرژی دارد.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *