میزانپلی و بروشینگ و آموزش گام به گام آن در منزل به روش ماه سرا
میزانپلی و بروشینگ و آموزش گام به گام آن در منزل به روش ماه سرا

میزانپلی و بروشینگ و آموزش گام به گام آن در منزل به روش ماه سرا

با سلام خدمت ماه سرایی عزیز در این مقاله می خواهیم درباره میزانپلی و بروشینگ و آموزش گام به گام آن در منزل به روش ماه سرا زیرا نکاتی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

میزانپلی چیست؟

هنگامی که آرایش ثابتی برای موی خود پیدا کرده و نمی خواهید آن را تغییر دهید،یا هنگامی که به شکل زیبایی مویتان حالت داده اید و می خواهید همیشه به همان صورت باشد،آسانترین راه حل این است ،مویتان را به همان شکل میزانپلی کنید. میزانپلی و بروشینگ و آموزش آن در این مقاله برای شما گفته می شود تا در منزل هم به راحتی موهای خود را میزانپلی و بروشینگ کنید.

اصول صحیح میزانپلی:

میزانپلی روی موهای خیس،پس از شستشو،آبکشی و آبگیری مو انجام می شود(آبگیری باید با یک حوله نخی انجام شود.موها خیلی خشک یا خیس نباشد)

گام به گام میزانپلی:

*جدا کردن مو به پهنای 5 سانتی متر است.

*پیچیدن مو روی بیگودی (از نوک مو شروع کنید و حالت پیچیدن باید عمود بر کف سر باشد)

*با موها با ملایمت برخورد کنید نه زیاد سفت بپیچید نه زیاد شل

*همیشه ،دسته جلویی مو را اول بپیچید و سپس به سمت عقب موها بروید.

*بعد موهای اطراف سرو نهایتا،قسمت گردن پیچیده شود.

تعداد و اندازه های بیگودی:

تعدادبیگودی ها بر حسب طول مو،پرپشتی آن و همچنین مدلی که مورد نظر است فر ریز یا درشت تغییر می کند.

برای فرهای درشت از بیگودی بزرگ و برای فرهای کوچک از بیگودی کوچک تا قطر 1 سانت استفاده کنید، برای فرهای اطراف سر و فرهای ریز از گیره خای تخت استفاده کنید.

تور محافظتی:

پس از پیچیدن مو با بیگودی،قبل از آن که موی خود را در هوای آزاد یا با استفاده از خشک کن یا سشوار خشک کنید،سر خود را با تور محافظی که به اندازه کافی شل باشد،بپوشانید.

زمان باز کردن بیگودی چه موقعی است؟

برای آگاهی از اینکه چه زمانی باید بیگودی ها را باز کرد،یک دسته از مو را از بیگودی باز کرده بکشید،مو بایدپس از کشیده شدن به حالت فر بر گردد.دراین هنگام بیگودی ها را بدون اینکه روی موها بکشید،یکی پس از دیگری باز کنید.سپس به آرامی ،از ریشه مو به سمت نوک آن برس بکشید.

نکاتی را که باید برای شستشوی مو به آن بسیار دقت کردچیست؟

*شامپوی مناسب برای موهای خود انتخاب کنید.

*شامپو نباید بیش از حد موی شمارا پاک کند.

*آبکشی مو باید با دقت انجام شود.

*مناطقی که آب خیلی آهکی یا دارای کلر زیاد است.از محلول های آبکشی استقاده شود.

*آبگیری مو باید به شکل صحیح انجام شود.

*موها خیلی خیس یا خیلی خشک نباشد.

*خشک کردن مو،باید کاملا به آرامی و نرمی و درجه حرارت مناسب انجام شود.

آیا به مدت طولانی مورا به حال پیچیده نگه داشتن صحیح است یا خیر؟

مدت طولانی موهای خود را به حالت پیچیده نگاه ندارید زیرا کشش موی شما به شکل بیهوده ای ادامه پیدا خواهد کردو هیچ سودی نخواهد داشت.

مضرات خوابیدن با موی پیچیده:

میزانپلی و بروشینگ و آموزش مو برای همه بانوان مهم و ضروری است.خوابیدن با بیگودی و نگاه داشتن آن در تمام شب روی سر،کار بیهوده ای است.و ضررهای جبران ناپذیری به سلامتی شما می زند.

چگونه  مدت میزانپلی  مو را طولانی تر کنیم؟

بسیار شنیده اید که بعضی از بانوان می گویند میزانپلی مویشان بیش تر از دو روز دوام ندارد.چون بسیاری از خانم ها به این مدل از مو بسیار علاقمند هستند و برای حل این مشکل از انواع فیکساتور ها استفاده می کنند.اگر از این مواد استفاده می کنید،سعی کنید در طول تعطیلات استفاده از فیکساتور را کنار بگذارید تا موهای شما کمی نفس بکشد.

بروشینگ:

بروشینگ از کلمه انگلیسی بروش به معنای برس گرفته شده است و به تدریج جای میزانپلی را گرفت. زیرا این روش فرمی طبیعی تر به مو ها می دهد و آرایشی که به مو می بخشد.احساس طبیعی بودن را بیشتر در دیگران ایجاد می کند و سرانجام،بروشینگ سریع تر انجام می شود و نیاز به تجهیزات کمتری نسبت به میزنپلی دارد.چون از بیگودی استفاده نمی شود و امتیاز زیادی دارد.

اصول صحیح بروشینگ:

بروشینگ نیز مانند میزانپلی،باید پس از شستشو و آبگیری مو با یک حوله نخی انجام شود.آبگیری نوها برای بروشینگ،باید کمی بیشتر از میزانپلی باشد.چون موها احتیاج به رطوبت کمتری دارد.

گام به گام بروشینگ:

*موها را دسته دسته جدا کرده آن را دور یک برس گرد می پیچند و سپس با هوای گرم سشوار خشک می کنند.

*در طول خشک کردن،باید چندین بار این کار را یک دسته مو انجام داد و بعد به سراغ دسته بعدی رفت.

*بعد با استفاده از یک شانه،آن را فرم بیشتری می دهتد.

نکته مهم:

بروشینگ می تواند بهترین یا بدترین  روش ها باشد،زیرا اگر احتیاط کافی به عمل نیاید،ممکن است آسیب های جبران ناپذیری برجای می گذارد.

توصیه هایی برای داشتن موهایی زیبا با بروشینگ:

*کششی که روی ریشه مو انجام می شود،نباید بیش از حدباشد بلکه باید کاملا با ملایمت این کار صورت گیرد.اگر موها را بیش از حد کشیده و دور برس بپیچید،ریشه مو دچار آسیب دیدگی می شود.

*درجه حرارت هوای گرم سشوار نباید خیلی زیاد باشد.ممکن است شخص به خاطر کمبود وقت،درجه حرارت را بالا ببرد ولی این محاسبه بسیار نامناسبی برای سلامتی موهای شماست.

*نباید سشوار را بی از حد به پوست سر نزدیک کرد.اما در صورتی که بروشینگ را خود شخص انجام دهد.باید حفظ فاصله مناسب بسیار عملی نیست و مشکل است.

*بروشینگ برای افرادی که موهای شکننده و حساسی دارند،بخاطر کششی که روی ریشه مو ایجاد می کند و گرمای مورد استفاده در این روش،مناسب نیست.برای این افراد همان میزانپلی قدیم و بیگودی توصیه می شود تا آسیب کمتری به مو برسد.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *