ویتامین های ضروری برای داشتن پوست سالم و درخشان

ویتامین های ضروری برای داشتن پوست سالم و درخشان

سلام در این مقاله میخواهیم،شما را با ویتامین های ضروری برای داشتن پوست سالم و درخشان آشنا کنیم.

 

ویتامین ها و اثر آنها در بدن :

ویتامین ها موادی هستند که وجودشان در بدن ضروریست وفقدان آنها سبب یک سلسله بیماریها میشود. ویتامینها عده ی زیادی هستند وبه دو دسته تقسیم میشود .

1. گروه محلول در چربی مثل ویتامین( آ A_ ب B_ د D_ ا E )

2. گروه محلول در آب مثل ویتامین ( ب B_ث C )و… حال به ترتیب هر یک را به طور خلاصه شرح میدهیم .

ویتامین آ=A:

این ویتامین یک الکل اشباع نشده است که در چربی محلول است و منبع اصلی آن گیاهانی است که دارای عامل زرد کاروتن باشد. مثل:هویج،کدو زرد،نخود،اسفناج،کاهو و جوانه گندم ،به مقدار کمتر درمیوه جاتی مانند :موز ،زرد آلو و هلو،و بعلاوه میتوانم آنهارا به طور غیر مستقیم با خوردن شیر،کره ،پنیر ، تخم مرغ .منبع سوم این در روغن جگر ماهی است. که مخزن مهم این ویتامین می باشد از علائم مهم فقر این ویتامین شب کوری و کم شدن مقاومت در برابر امراض11 و توقف رشد و بعضی علائم پوستی است. استعمال ویتامین A پس از 3الی 5 روز شب کوری را مرتفع می سازد. عامل A اثر بسیار مهم و صریحی در نشو و نما دارد که آزمایشهای عدیده در انسان و حیوان آن را ثابت کرده استو تردیدی نیست که اگر ویتامین A را به مقدار کافی به بچه بدهید وزن و قد بچه را بیشتر خواهید کرد میزان احتیاج روزانه ی انسان به ویتامین A در حدود سی واحد بین الملی برای هر کیلو وزن است .با استفاده از ویتامین های ضروری برای داشتن پوست سالم و درخشان داشته باشید .

ویتامین های ضروری برای داشتن پوست سالم و درخشان

ویتامین ا=E:

برای جلوگیری از خشکی پوست.

ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی زیادی می باشد. که فیبرهای کلاژن پوست شما را از آسیب های ناشی از رادیکال آزاد محافظت می کند.
طرز استفاده: مایع 4 تا 5 کپسول ویتامین E (از داروخانه تهیه کنید) را با مقدار مساوی آب لیمو ترکیب نمایید. و آن را به آرامی به مدت 5 تا 10 دقیقه بر روی ترک های پوست تان بمالید و پس از 30 دقیقه آن را بشویید.
این کار را هر روز به مدت چند ماه انجام دهید تا ترک های پوستی شما محو شود.
همچنین شما می توانید ترک های پوستی تان را روزی 2 تا 3 مرتبه با روغن زیتون یا نارگیل گرم ماساژ دهید.

ویتامین ب=B:

امروز بالغ بر 12 مادهاز آن بدست آورده اند و روی این اصل بنام ویتامین های گروه Bموسوم می باشد. که عده ی زیادی ازآنها درطب مورد استعمال دارند که کمبود هر یک ، بیماری خاصی را به وجود می آورند.مهم ترین این ویتامین ها عبارتند از: (B1)ویتامین(پ پPP)ریبو فلاوین و اسیدنیکو تینیک و پریدو بیوتین (ویتامینH _ هاش) اسید پانتوتنیک و کلین وانیو زیتول و اخیرا ویتامین(ب12_ B12)هم براین لیست اضافه شده است. که در معالجه ی بعضی از کم خونیها این ویتامین در کبد خیلی زیاد یافت می شود.

منبع : مجله ماه سرا

 

 

درباره‌ی ریحانه

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *