چرخه هورمونی در آقایان :

چرخه هورمونی در آقایان نیز مانند خانم ها اتفاق می افتد و این چرخه در آقایان تحت عنوان استراتژی مرد” یا “پریود مرد شناخته می شود.همانطور که می دانید چرخه هورمونی در زنان به علت باروری است اما مردان این چرخه را که چرخه تخمک است اصلا تجربه نمی کنند و علت اصلی آن هم نداشتن رحم برای آماده سازی رحم برای انجام عمل لقاح است.مردان پوشش رحمی ندارند، و این مهمترین نکته در دوران قاعدگی است و به همین علت مردان دوران پریودیشان پنهان است.

پریود مردان به چه شکل است ؟

پریود آقایان برخلاف بانوان همراه با نشانه های جسمی نیست،یعنی آقایان در طول دوران پریودی (بر عکس بانوان) قدرت تولید مثل دارند و نشانه های پریودی جسمی مانند ؛خونریزی و لکه بینی و … را ندارند.

پریود مردانه و 8 علامت از علامت های آن که نمی دانستید!
پریود مردانه و علائم آن

8 نشانه پریود مردانه یا IMS در مردان :

  • خستگی
  • عصبانیت
  • حساس شدن
  • کاهش توانایی و میل جنسی
  • سردرگمی و آشفتگی ذهنی
  • تنش
  • عزت نفس پایین
  • افسردگی

علت بروز IMS :

علت بروز علامت IMS  در مردان به علت کاهش هورمون تستوسترون می باشد،  این هورمون نقش بسزایی در سلامت ذهنی و جسمی انسان خصوصا آقایان دارد،ولی به غیر از پریود در مردان عواملی دیگری در کاهش این هورمون نقش بسزایی دارد که به آنها اشاره می کنیم با ما همراه باشید تا انتهای مقاله :

عوامل موثر در پریودی مردان و کاهش سطح تستوسترون :

سن :

یکی از عواملی که در کاهش تستوسترون نقش مهمی دارد سن است بعد از 30 سالگی ترشح این هورمون کاهش پیدا می کند.

استرس :

از دیگر عوامل کاهش دهنده این هورمون استرس است ، استرس تا حد زیادی در کاهش ترشح این هورون نقش دارد.

تغییرات وزنی :

تغییرات در رژیم غذایی و وزن نقش موثری در کاهش ترشح این هورمون دارد.

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر کاهش ترشح این هورمون می توان به سیگار کشیدن، کم خوابی، انواع بیماری ها ، مصرف بعضی از داروها، افزایش بیش از حد وزن و اختلال در تغذیه ، مصرف الکل، مشکلات مالی، مصرف زیاد شکر اشاره کرد.

عواملی که به آن اشاره دارد عوارض دیگری مانند تاثیر بر سلامت روانی مردان دارد و اگر مدت زمان زیادی این علائم ادامه داشت حتما به پزشک مراجعه نمایید.

پریود مردانه و 8 علامت از علامت های آن که نمی دانستید!
پریود مردان و علائم آن

آیا میزان تستوسترون در مردان یکسان است ؟

جالب است بدانید که میزان تستوسترون در مردان متفاوت است و به علت عوامل تاثیر گذار در کاهش ترشح این هورمون میزان آن در بین آقاایان متفاوت است.و ممکن است مردان علامت های متفاوتی از پریود را تجربه کنند. بعضی از این علائم شبیه به PMS می باشد، که بیشتر در زمان نزدیکی به پریود مردانه اتفاق می افتد.

هنگامیکه مرد دچار مشکل روحی می شود، ممکن است رابطه زناشویی موفقی نداشته باشد، بعضی از این علائم  می تواند مربوط به دلیل مشغله فرد و البته تمایل مرد برای پایان دادن به رابطه زناشویی باشد.در چنین مواقعی زود انزالی اتفاق می افتد که نیاز به راه های درمان زود انزالی باید مرود توجه قرار بگیرد.

ایا پسران هم پریود میشوند ؟

تفاوتی بین مجرد و متاهل بودن وجود ندارد و کلا آقایان بعد از سن بلوغ این تجربه را دارند.

مدت زمان پریودی مردان :

تا اینجا با نشانه ها و عوامل موثر در پریودی مردان آشنا شدیم ، الان نوبت به آشنایی با نکته بعدی است و آن هم مدت زمان و طول این مدت در مردان؛ مردان مانند بانوان مدت زمان پریودی مشخصی ندارند عموما مدت زمان پریودی بانوان یک هفته است اما مدت زمان پریودی آقایان مشخص و دقیق نیست و در بیشتر مواقع علائم و احساسات پریودی در آقایان مشاهده می شود و ممکن گاهی اوقات مدت پریودی در آقایان آنقدر طول بکشد که باید به متخصص مراجعه شود.اگر شما هم جزء آن دسته از آقایان هستید که دچار این علائم هستید ، این مساله را جدی بگیرید و حتما به متخصص مراجعه نمایید.

درمان پریودی مردانه و کاهش کج خلقی مردان :

با علائم و نشانه های پریود شدن در مردان و همچنین عوامل موثر و تاثیر گذار در پریود مردان آشنا شدیم، همچنین نکات جالبی در مورد مدت زمان پریودی مردانه نکاتی بیان شد.در ادامه به بررسی راه های حل مسائل و مشکلات آقایان در این دوره و ارائه راهکار برای کاهش بد اخلاقی مردان در این دوره می پردازیم با ما همراه باشید.

روش های درمان علائم پریودی مردان :

  • مصرف مکمل های ویتامینی مانند ویتامین ب6، منیزیوم و کلسیم
  • تنظیم قند خون
  • مصرف صبحانه به طور کامل
  • کاهش مصرف شکر
  • مصرف تنقلات مانند ؛گردو و پسته
  • مصرف فراوان فیبر که  به میزان زیادی در میوه ها و سبزیجات موجود است.

جدای از موارد ذکر شده که بیشتر بسته به تغذیه آقایان دارد، عواملی دیگری بر پریودی آقایان تاثیر دارد مانند؛ فعالیت های ورزشی،مخصوصا فعالیت های منظم و مرتب، داشتن رابطه زناشویی منظم کمک زیادی در حل این مشکل دارد.داشتن رابطه جنسی نشان دهنده این است که این رابطه بهترین راه حل در حل مشکلات آقایان دارد و می توان به عنوان یک مسکن در دوران پریودی مردان به آن اشاره کرد.

پریود مردانه و 8 علامت از علامت های آن که نمی دانستید!
پریود مردان و علائم آن

گفتار پایانی :

دوستان و همراهان عزیز دراین مقاله پریود مردانه و علامت آن مورد بررسی قرار گرفت و نکات جالبی بیان شد، امیدواریم تاحدی توانسته باشیم به سوالات شما پاسخ بدهیمو با استفاده از این مطالب بتوانید این دوران را مدیریت کنید .برای اطلاع بیشتر از مشکلات زناشوییو تهیه لوازم زناشویی می توانید به سایت ماه سرا مراجعه نمایید.و بهترین لوازم زناشویی را با بهترین کییفیت و قیمت تهیه نمایید.