معرفی انواع تخم پرندگان و خواص بی نظیر آن که نمیدانستید!
معرفی انواع تخم پرندگان و خواص بی نظیر آن که نمیدانستید!

معرفی انواع تخم پرندگان و خواص بی نظیر آن که نمیدانستید!

با سام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره معرفی انواع تخم پرندگان و خواص بی نظیر آن که نمیدانستید!نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید

تخم مرغ:

انسان برای ادامه حیاط در زمینه  پیدایش غذا برای خود کشف های بی نظیری داشته که یکی از آن ها پی بردن به تخم مرغ و تخم سایر پرندگان میباشد.در این مقاله به معرفی انواع تخم پرندگان و خواص بی نظیر آن که نمیدانستید!می پردازیم خالی از لطف نیست که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معرفی انواع تخم پرندگان و خواص بی نظیر آن که نمیدانستید!
معرفی انواع تخم پرندگان و خواص بی نظیر آن که نمیدانستید!

فواید تخم پرندگان:

تخم مرغ:

تخم پرندگان به علت فواید بسیار و البته سرعت در طبخ از قرن ها پیش مورد توجه انسان قرار گرفته است.البته رایج ترین و مرسوم ترین آن تخم مرغ میباشد که در دسترس عموم قرار دارد و تخم پرندگان دیگر بیشتر در دسترس افرادی که از این پرندگان نگهداری میکنند قرار دارد.
ناگفته نماند که تولید تخم انواع ماکیان چه از نظر اقتصادی چه از نظر کیفییت در سبد غذایی طرفداران زیادی پیدا کرده که باعث شده تعداد زیادی به فکر تولید و پخش این ماده غذایی بیفتند و آن را راحت تر و به وفور تر در دسترس مردم قرار دهند.

خواص و فواید تخم مرغ:

اگر بخواهیم به فواید تخم مرغ اشاره کنیم نمیتوانیم در چند جمله بیان کنیم زیرا که فواید این ماده ی پروتیینی بی شمار هستند.

سفیده:

سفیده سرشار از پروتیین است و زرده تخم مرغ مملو از چربی های اشباع شده ، تا 9اسیدامینه  مورد نیاز بدن البته وجود ویتامین B12که یک ماده  کاملا ضروری برای متابولیسم بدن میباشد که مصرف یک عدد تخم مرغ در روز میتواند تا 12درصد نیاز یک بزرگسال را به این ویتامین برطرف کند.وسفیده  آن که علاوه بر پروتیین سرشار از مس و روی میباشد سلیوم یکی از بهترین و کم نظیر ترین مواد معدنی موجود در تخم مرغ است که وجود آن برای سلامت سلول ها بهبود عملکرد تیرویید و از بین بردن رادیکال های آزاد میباشد.

تامین نیاز بدن با یک عدد تخم مرغ:

شگفت زده نشوید اگر بگوییم شما با خوردن یک عدد تخم مرغ همزمان مقداری از منیزیم فسفر پتاسیم کلسیم آهن وید مورد نیاز بدن خود را تامین کرده اید!

تصور غلط در مورد تخم مرغ:

برخلاف تصوری که در گذشته از تخم مرغ میشد امروزه مصرف تخم مرغ حتی برای افرادی که داری کلسترول خون هم میباشند توصیه میشود چرا که مصرف تخم مرغ به خودیه خودباعث بهبود عملکرد قلب و کبد میشود.
که البته بدون تردید در مصرف آن زیاده روی جایز نیست و به شکلی معقول باید در برنامه ی غذایی گنجانده شود.

تخم بوقلمون:

تخم بوقلمون برای افرادی که  دارای حساسیت هستند توصیه میشود،تخم بوقلمون سرشار از مواد مغذی و ضرور است اما لازم به ذکر است که به علت کلسترول بالا و چربی های اشباع باید در مصرف آن نسبت به تخم مرغ احتیاط بیشتری به عمل آورد منشاء کالری تخم بوقلمون از چربی ها است.

میزان پروتئین تخم بوقلمون:

پروتیین هانقش موثر و مفیدی در کیفییت عملکردسیستم ایمنی رشد بافت هاو عضله ها دارند، تخم بوقلمون دارای گلوسید بسیار پایینی میباشد به صورتی که در هر یک عدد یک گرم وجود دارد، 63% کالری آن جذب میشود بنابراین این خوراکی مقوی بیشتر به کسانی توصیه میشود که تحرک بیشتری در روزمره گی دارند.

انواع ویتامین ها :

جالب است بدانید با مصرف یک عدد تخم بوقلمون میتوانید میزان قابل توجهی از ویتامین هایAوBو همچنین ویتامین هایB9وB12 که نقش به سزایی در کیفییت و بهبود اکسیژن رسانی به گلبول های قرمز خون دارند تامین کند.
ویتامین فولات که معروف به B9میباشد برای سلامت سیستم عصبی ضروری میباشد و ویتامین B12که ماده ی بسیار حیاتی و کمیاب برای پیشگیری از سرطان و بهبود عملکردسیستم عصبی میباشد.

آیا تخم بوقلمون حاوی مواد آلرژی زا می باشد؟

تخم بوقلمون فاقد هر گونه آلرژی میباشد و برای افرادی که احتمال دارد آلرژی داشته باشند یا دسته ی کودکان که حساس تر هستند توصیه میشود البته توجه داشته باشید برای سلامت بیشتر این خوراکی مغذی و بهبود و اطمینان بیشتر مصرف حتما 10 دقیقه کامل آن را طبخ بدهید.

تخم بلدچین:

یکی از جذاب ترین و کامل ترین تخم پرنده که همان تخم بلدرچین میباشد،در مورد این خوراکی کوچک و خوشمزه باید گفت بر خلاف حجم کوچکش از بیشترین و بالاترین مواد مغذی و پروتین و ویتامین A میباشد که مناسب رشد سلول های مغزی و به ویژه مناسب برای رشد کودکان میباشد.

مناسب برای بانوان باردار و ضعف بینایی:

برای کسانی که در بینایی دچار ضعف هستند و خانم های بارداری که دنبال یک منبع کم حجم و پرخاصییت میباشند تخم بلدر چین را توصیه میکنیم.

میزان ویتامین های موجود در تخم بلدچین:

با مصرف هر سهم تخم بلدرچین میزان قابل توجهی کولین ویتامین AوDوB12و B5و فولات و آهن و سلیوم سدیم پتاسیم و فسفر و سدیم را وارد بدن میکند که میشود آن را در دسته  شگفتیهای جهان قلمداد کرد.

تخم بلدرچین معادل چند تخم مرغ است؟

اگر بخواهید تخم بلدرچین را با تخم مرغ معادل سازی کنید باید بگوییم که مصرف 4الی5عدد تخم بلدرچین معادل یک عدد تخم مرغ میباشد.

درمان بیمارهای عصبی با تخم بلدرچین:

فواید بی شماری از تخم بلدرچین کشف و ثبت شده که از جمله تاثیر آن به بیماری های عصبی و از همه مهم تر آسم میباشد
این خوراکی به دلیل فواید بی شمار و وجود انواع ویتامین ها به شدت برای خانم های باردار و خانم هایی که مشکلات هورمونی دارند توصیه میشود.

مصرف تخم بلدرچین برای چه افرادی ممنوع است؟

بیماران که دچار عارضه ی قلبی هستند باید در خوردن این خوراکی احتیاط به عمل آورند.

تخم شتر مرغ:

معرفی انواع تخم پرندگان و خواص بی نظیر آن که نمیدانستید!
معرفی انواع تخم پرندگان و خواص بی نظیر آن که نمیدانستید!

اگر به دنبال گزینه کم چرب تری هستید بهتر است تخم شترمرغ را انتخاب کنید که اصطلاحا صاحب آن لقب بزرگترین پرنده را به خود اختصاص داده است.

وزن تخم شتر مرغ چقدر است؟

وزن تخم شتر مرغ حدودا بین 1100تا 1900گرم که با 25عدد تخم ماکیان برابری می‌کند،  پرورش تخم شترمرغ از سال 1980میلادی در ایالت متحده شروع  و طرفداران بسار زیادی پیدا کرده است.

آیا یک نفر به تنهایی می تواند تخم شتر مرغ را مصرف کند؟

تخم شترمرغ بیشتر برای دورهمی های دوستانه توصیه میشود چرا که مسلما یک فرد نمیتواند به تنهایی از پس کالری‌های هزارتایی و چربی بی اندازه ی آن بربیاید.

تفاوت تخم شتر مرغ و سایر ماکیان:

تفاوت بارز این تخم این هست که برخلاف حجم بیشتر آن نسبت به تخم دیگر ماکیان از ویتامینAو Eکمتری برخوردار میباشد اما منبع عظیمی از تیامین که منظور همان B12 میباشد است.

مقدار آهن و دیگر ویتامین ها در تخم شتر مرغ به چه اندازه است؟

آهن و منیزیم بیشتر و روی میباشد منگنز کمتری دارد و بی نهایت فسفر و کلسیم دارا است.و از کلسترول پایینی برخوردار هست.

طریقه صحیح شکستن تخم شترمرغ و نحوه طبخ آن:

نکته  قابل توجه در مصرف این خوراکی غول پیکر نحوه  شکست پوسته  آن است که بعضا باعث انصراف از خوردن آن میشود.
که باید توسط وسیله ای سخت و سرنیز قسمتی از آنرا سوراخ کرد و مواد داخل آنرا مورد استفاده قرار داد.اگر نظر به آب پز کردن آن داشتید باید صبور باشید و حداقل زمانی بین 35تا45دقیقه را درنظر بگیرید.

خصوصیات تخم اردک و غاز:

تخم اردک و غاز که مقداری از تخم مرغ بزگتر و چرب تر میباشد که به لحاظ کالری مقیاس آن برابر با 130کیلو کالری با 72 کالری میباشد.

ویتامین های موجود در تخم اردک و غاز:

تخم اردک و غاز از لحاظ ویتامین و مواد مغذی با تخم مرغ برابری می‌کند و به هیچ عنوان نباید به صورت خام مصرف شوند.
چرا که باکتری های فراوانی دارند که با حرارت از بین می‌روند.زمان پخت تخم غاز 25دقیقه و تخم اردک 15 دقیقه میباشد.
اگر تخم غاز یا اردک بیش از حد آلوده بود از مصرف آن خودداری کنید زیرا عامل بیماری و انتقال باکتری میباشد.

تخم کبک :

تخم کبک مکمل گوشت بی نظیر آن میباشد که سرشار از مواد غنی ویتامین ها و مواد معدنی پروتیین ها و اسیدهای آمینه میباشد که برای تامین انرژی مناسب میباشداین خوراکی علاوه بر دارا بودن انواع ویتامین های نام برده شده مزییت ویژه دیگری دارد که آن هم عدم مصرف کردن انواع آنتی بیوتیک ها و هورمون ها در چرخه پرورش این تخم به طور ویژه و خاص برای افراد سالمند باردار ضعیف و کودکان توصیه میشود.و تمام ریز مغذی های سیستم ایمنی بدن را تامین میکند.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *