خواص باورنکردنی توت و باید ها و نباید های مصرف توت در دوران بارداری
خواص باورنکردنی توت و باید ها و نباید های مصرف توت در دوران بارداری

خواص باورنکردنی توت و باید ها و نباید های مصرف توت در دوران بارداری

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره خواص باورنکردنی توت و باید ها و نباید های مصرف توت در دوران بارداری نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

توت:

توت یکی از مقوی و مغذی ترین میوه ای است که شما می توانید به جای غذا از آن استفاده کنید.توت های زیبا و دلبر در انواع مختلفی وجود دارد و در رنگ های سفید،آبی،قرمز و بنفش دارای کالری کم ولی مملو از انرژی و ویتامین ها می باشند.در این مقاله می خواهیم درباره خواص باورنکردنی توت و باید ها و نباید های مصرف توت در دوران بارداری نکاتی را بیان کینم خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

خواص باورنکردنی توت و باید ها و نباید های مصرف توت در دوران بارداری
خواص باورنکردنی توت و باید ها و نباید های مصرف توت در دوران بارداری

خواص باورنکردنی توت :

ضد سرطان:

توت ها دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است.و همانطور که می دانید یکی از خواص آنتی اکسیدان ها،محافظت از سلول ها در برابر اکسیداتیو می باشد و به راحتی می توانند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کند.مخصوصا توت هایی که دارای رنگدانه هستندو به اصطلاح توت های رنگی معروف هستند این توت ها خواص آنتی اکسیدانی فراوانی دارند و می توانند از بدن در برابر سرطان محافظت کنند.

مقوی قلب:

توت ها سرشار از فقبر محلول هستند.این فیبرها باعث کاهش بیمارهای قلبی می شود،همچنین رنگدانه های موجود در توت ها خاصیت ضد التهابی دارند و با مصرف توت دیواره ها یدرونی عروق التهاب کمتری پیدا می کند.و خطر بیماری های قلبی و سکته ها کاهش پیدا می کند.

کاهش وزن:

بسیاری از افراد برای کاهش و کنترل وزن خود انواع روش ها را امتحان کرده اند.تنها غذایی که دارای حجم و کالری کم و مغذی باشد توت است برای این کار می توانید از تمشک استفاده کنید.توت ها را تازه منجمدکنید تا خواص آن از بین نرود و می توانید به جای یک بستنی استفاده کنید.

کنترل دیابت:

توت به کنترل قند خون کمک فراوانی می کند.بعد از میل غذا یی که سرشار از کربوهیدرات است ،انسولین و گلوکز خون به سرعت افزایش پیدا می کند و قند خون بالامی رود برای رهایی از افزایش قند خون کافی است بعد از مصرف غذا کمی توت میل شود تا قند خون افزایش پیدا نکند.

خواص باورنکردنی توت و باید ها و نباید های مصرف توت در دوران بارداری
خواص باورنکردنی توت و باید ها و نباید های مصرف توت در دوران بارداری

مصرف توت در دوران بارداری:

بروز آلرژی:

از جمله عوارضی که احتمال دارد با مصرف توت در دوران بارداری با آن مواجه شوید بروز حساسیت در جنین است.که با جایگزین کردن توت خشک به جای توت تازه میتوانید به جای عوارض از خواص بی شمار آن بهره ببرید.

رمان کم خونی:

از جمله فواید توت میتوان به درمان و رفع کم خونی،جلوگیری از بروز انواع سرطان ها،رفع یبوست،تقویت کلیه و درمان آنفولانزا اشاره کرد.مصرف توت در دوران بارداری فواید بیشماری دارد که در این اینجا به تعدادی از آن اشاره میکنیم:

منابع توت:

توت ها منبع رزوراترول هستند که ماده مشترک توت و انگور است که هم برای پیشگیری هم برای درمان سرطان مفید است
توت ها باعث می‌شوند که شما عمر طولانی تری داشته باشید.

داروی تصفیه خون:

طبق تحقیقات انجام شده در چین به این نتیجه رسیده اند توت داروی تصفیه خون است و کمک فراوانی به تصفیه خون می کند.

تقویت کننده کلیه:

چینی ها بر این باور هستند که که می‌توان از توت سفید به عنوان یک تقویت کننده ی قوی برای کلیه ها استفاده کرد.

تقویت کبد:

و اگر بخواهید بیشتر بدانید بهتراست بگوییم که که توت ها پاک کننده  کبد نیز میباشند.

شگفتی بی نظیر برگ توت:

از شگفتی های این میوه ی بی نظیر باید گفت علاوه بر خود میوه در چین از برگ درخت آن چای تولید می‌کنند که به عقیده  چینی ها باعث بهبود حواس چشم و گوش میشود.

خواص باورنکردنی توت و باید ها و نباید های مصرف توت در دوران بارداری
خواص باورنکردنی توت و باید ها و نباید های مصرف توت در دوران بارداری

رفع یبوست:

میل کردن توت سفید همراه با یک لیوان آب ولرم با معده خالی به رفع یبوست و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک میکند که این روش بیشتر در ترکیه مرسوم است.

درمان فقر آهن:

توت سرشار از آهن میباشدکه به افرادی که دچار فقر آهن هستند به شدت توصیه میشود.

فواید شیره توت :

شکل فرآوری شده ی این میوه که به‌صورت شیره درآورده میشود و بسیار مقوی و لذیذ میباشد دارای ویتامین cمیباشد که در درمان آنفولانزا بی نظیر است.

درمان سفیدی مو :

همه ی ما از عارضه  سفیدی موها،مخصوصا اگر زودتر از موعد اتفاق بیوفتد،انزجار داریم و دنبال راه فرار و به تاخیر انداختن این فرآیند طبیعی هستیم،که با مصرف کردن توت به راحتی میتوانید آن را به تاخیر بیاندازید.

مصرف توت خشک در بارداری:

مصرف توت در بارداری بسیار مفید است اما برای پیشگیری از عوارض احتمالی بهتر است آن را به صورت خشک مصرف کنید همچنین باعث افزایش شیر مادر و بهبود شیردهی میشود.

رفع التهاب:

همانطور که گفتیم از برگ درخت آن نیز به عنوان رفع التهاب و رفع روماتیسم نیز میشود استفاده کرد. برای مصرف توت بهتر است معده ی شما خالی باشد زیرا زودتر جذب نیشود و مواد مغذی آن بازدهی بیشتری دارند.به هیچ عنوان همراه با غذاهای گوشتی مصرف نکنید که باعث نفخ میشود.

کاملترین خشکبار:

توت خشک هم علاوه بر خاصیت ممکن است عوارضی داشته باشد،با توجه به این که یکی از کاملترین خشکبارها به شمار می آید.

مصرف توت در افراد گرم مزاج:

در مصرف توت نباید زیاده روی کرد،مخصوصا کسانی که دارای مزاج گرم هستند باید در خوردن آن احتیاط کنند زیرا ممکن است باعث اسهال و درد دل شوند.

مصلح توت:

افرادی که به مصرف توت علاقه فراوانی دارند و گرم مزاج هستند باید بعد از مصرف توت کمی سکنجبین میل نمایند تا به عوارض مصرف زیاد توت دچار نشوند.

مصرف توت خشک ودیابت:

مصرف توت خشک به دلیل دارا بودن قند طبیعی به افراد دیابتی توصیه میشود.

بهترین زمان مصرف توت چه موقع است؟

بهترین زمان مصرف توت زمانی است که معده خالی است و این توصیه نیز از جانب حکیم ابن سینا و دیگر حکیمان بسیار توصیه شده است.

چگونه درخت توت سفید را تبدیل به توت سیاه کنیم؟

برای تبدیل و عوض کردن رنگ توت یک نکته ریز و کوچک را کافی است رعایت کنید و نیاز به قلمه زدن و.. نیست کافی است در کنار درخت توت سفید یک گودال حفر کرده و مقداری توت سیاه در گودال ریخته سال بعد رنگ درخت توت تغییر می کند.

سخن پایان:

در این مقاله سعی شد تا با استناد به منابع معتبر خواص این میوه کوچک و بی نظیر برایتان بیان شود و از خواص باور نکردنی توت اطلاع پیدا کنید امیدواریم تا با استفاده از این مقاله بهترین لحظات را داشته باشید.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

تنظیم خانواده :رابطه زناشویی بعد از زایمان چگونه است ؟

تنظیم خانواده :رابطه زناشویی بعد از زایمان چگونه است ؟

رابطه زناشویی بعد از زایمان : قطعا بعد از زایمان مخصوصا اولین زایمان سوالاتی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *