بررسی علت ترک پا و درمان قطعی آن با محصولات بهداشتی

بررسی علت ترک پا و درمان قطعی آن با محصولات بهداشتی

سلام ماه سرایی عزیز. در این مقاله می خواهیم شما را با بررسی علت ترک پا و درمان قطعی آن با محصولات بهداشتی آشنا کنیم. از همراهی شما تشکر می کنیم.

بررسی علت ترک پا :

 یکی از اعضای پرکاربرد بدن هر انسانی پاها می باشند. در شبانه روز فشار ها و سختی های زیادی بر پاها متحمل می شود. همین امر باعث می شود که پوست پا نسبت به دیگر اعضای بدن انسان، زود‌تر دچار خشکی و ترک پوستی می شود. در سایت ماه سرا کرم های مفید برای ترک پا وجوددارد. کرم جی بهترین گزینه برای ترک پا هست. شما حتی می توانید ترکیب گلیسیرین و آبلیمو را بر روی ترک پا استفاده کنید. معجزه آن را در کوتاه مدت خواهید دید.

علت ترک خوردن پا:

پوست پا، به خصوص در نواحی پاشنه و کف،پوست پا به علت قرار گرفتن در کفش و جوراب و همچنین تحمل وزن بدنتان در طول روز در نواحی پاشنه و کف، بیشتر دچار استهلاک می شود. تمام این دلایل به مرور باعث ضخیم و شکننده شدن پوست پا می شود. در نتیجه شما شاهد ترک های ریز و درشت کف پا می شوید.در ادامه به بررسی دلایل بیشتر ترک پا می پردازیم.

وجود بیماری‌های زمینه‌ای و ارثی:

جالب بدانید بیماری‌های مادرزادی و ارثی مانند دیابت و تیرویید و کراتودرمی، زمینه لازم برای ترک خوردن پاشنه پا را فراهم می کند. کمبود ویتامین‌ها مانند A و اسیدهای چرب نظیر آلفا لینولئیک و گاما لینولئیک نیزدلیل مهم ایجاد چنین مشکلی خواهند شد.

اگزما و التهاب پوستی:

ازجمله بیماریهای التهابی پوست اگزما است. در این بیماری فرد دچار مشکلاتی از جمله سوزش، خارش و خشکی‌های مزمن در پوست خود می شود. همچنین اگزما از بیماری‌های مرتبط با ترک کف پا هم محسوب می‌شود. در ورزشکاران و افرادی که مشاغل سختی دارند. که مجبورند ساعتهای طولانی روی پا باشند، بیشتر از سایرین دیده شده .اگزمای پاشنه پا نباید با ترک‌های ساده پوستی پاشنه پا اشتباه گرفته شود.

 تمیزکننده‌ها و صابون های نامناسب:

استفاده مداوم از صابون، به خصوص صابون‌هایی که با پوست شما سازگاری ندارند، باعث خشکی پوست شما خواهد شد. پوست پاشنه پا به علت حائز اهمیت بودنش نسبت به بقیه نواحی بدن از توجه خاصی برخوردار است. شستن مرتب کف پا با استفاده از آب و صابون، روغن‌های محافظت کننده ، می تواند از چربی‌های مفید پوست کاسته و باعث ایجاد خشکی و به ایجاد ترک‌های پوستی در پاشنه پا منجر شود.

در مقابل، اگر نظافت و بهداشت روزانه پا را رعایت نکنید. باز هم خطر دچار شدن به ترک کف پا وجود خواهد داشت. با تجمع میکروب‌ها و باکتری‌های گوناگون،علاوه بر اینکه ظاهر پوست پاشنه و کف پا نامناسب می شود. آرام آرام ضخیم و خشن نیز خواهد شد.

بررسی علت ترک پا و درمان قطعی آن با محصولات بهداشتی

وجود عفونت‌های قارچی:

تقریبا خشکی و ترک کف پا به دلیل قارچی و میکروبی در سنین بالاتر بروز پیدا می‌کنند. اما اگر پوسته پوسته شدن پوست پا به شکل غیرمعمولی افزایش یافت. ناخن‌ها و پوست اطرافش دچار التهاب و مشکلاتی دیگر شد، احتمال ابتلا به یک عفونت قارچی وجود دارد. در ادامه به درمان قطعی ترک پاشنه پا می پردازیم.

معجزه آب گرم و لایه‌برداری کف پا

در آغاز یک ظرف مناسب را از آب گرم یا ولرم پر کنید. پاهای خود را در آن قراردهید و حداقل ۱۰ دقیقه به همان حالت باقی بماند. بعد از این مدت پوست کف پای شما نرم شده. شما با استفاده از سنگ پا، برس کف پا و یک اسکراب مناسب مانند لیف، می توانید پوست کف پای خود را لایه‌برداری کنید.

این روش باعث می شود، سلول‌های مرده و لایه‌های ضخیم پوست جدا شده و نرمی و شادابی پوست پای شما افزایش می‌یابد. در نهایت پاهای خود را خشک کنید و حتما از یک لوسیون، کرم کف پا و یا یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

شما می توانید این کار را در شب و پیش از خوابیدن انجام دهید و یک جوراب مناسب هم بپوشید. اثربخشی فوق العاده ای را شاهد خواهید بود. در روش لایه برداری طبیعی نمک می‌توانید با اضافه کردن مقداری نمک دریایی یا نمک اپسوم (منیزیم سولفات) به آب،شادابی پوست پا را افزایش دهید.

لایه برداری با نمک یکی از بهترین روش‌ها برای ریلکس شدن پس از یک روز کاری و درمان ترک پاشنه پا محسوب می‌شود.

ماساژ کف پا با روغن های گیاهی:

روغن‌های گیاهی نظیر زیتون، نارگیل و کرچک، خردل، یا کنجد برای ایجاد شادابی و لطافت در پوست بسیار عالی هستند. پس از لایه‌برداری پوست پاشنه پا، پاهای خود را با آب بشویید و در نهایت مقدار مناسبی از این روغن‌ها را به کف پا ماساژ دهید.

این کار را شب و قبل از خوابیدن انجام دهید و با پوشیدن یک جوراب مناسب، نتیجه عالی آن را افزایش دهید. و می‌توانید با ماساژ دادن، میزان جذب روغن را افزایش دهید.

بررسی علت ترک پا و درمان قطعی آن با محصولات بهداشتی

ترکیب گلیسیرین و گلاب:

گلیسیرین ماده مفید و پایه ثابت محصولات آرایشی است. و دلیل حفظ لطافت، شادابی و نرمی پوست است. و گلاب یک عصاره عالی حاوی ویتامین‌های A، E و D است. خواص ضدعفونی و ضدالتهابی‌اش، برای پوست فوق‌العاده با ارزش است.

شما می توانید مقدار مساوی از گلاب و گلیسیرین را ترکیب کرده و محلول بدست آمده را بر روی پاشنه یا کف پا ماساژ دهید. زمانی این کار را انجام دهید که قصد بیرون رفتن ندارید. معجزه بخش بودن این ترکیب درمانی قطعی ترک پا محسوب می‌شود.

ترکیب عسل و آب:

یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند شما را از شر ترک‌های پوستی کف پا خلاص کند عسل است. یک فنجان یا چند قاشق غذاخوری عسل را در یک ظرف مناسب آب مخلوط کرده و پاهای خود را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه درون آن قرار دهید.

کمی پوست قسمت کف پا را ماساژ دهید تا اثر فوق العاده آن را ببینید. سپس پاهایتان را خشک کنید. برای کسب نتیجه عالی و ایده‌آل، این روش را هر روز یا چند روز در هفته مورد استفاده قرار دهید.

وازلین و ترک‌های پوستی سطحی:

شدت خشکی و ترک‌ کف پای شما اگر خیلی زیاد نیست می‌توانید از وازلین برای درمان ترک پا استفاده کنید. بنابراین باید پاهای خود را حداقل ۱۰ دقیقه در ظرف حاوی آب گرم قرار دهید تا پوست کف پا لطافت خود را بدست بیاورد.

سپس مقداری از وازلین را بر روی قسمت‌های خشک و دارای چین و چروک ماساژ دهید. برای نتیجه بهتر می‌توانید کمی آبلیموی طبیعی را با وازلین ترکیب کنید و کف پا ماساژ دهید.

این کار را هم پیش از خوابیدن انجام داده و با پوشیدن جوراب مناسب، میزان اثر وازلین را افزایش دهید.

انتخاب بهترین کرم ترک پا:

کرم ترک پا لیمپیو حاوی روغن جوجوبا بوده و تعدیل کننده چربی پوست می‌باشد. و همچنین برای رفع مشکل خشکی پوست پا بسیار مناسب است.

کرم ترک پا سینره حاوی ترکیبی از عصاره گیاه شی باتر و AHA است. این کرم ترمیم و حفاظت از لایه‌های چربی سطح پوست را انجام می دهد.

کرم ضد ترک پا کامان حاوی عصاره موم زنبور عسل و شی باتر، لطافت را به نواحی زبر و ترک‌دار پوست کف پا، زانو و آرنج باز می‌گرداند.یک محصول ترمیم کننده که به راحتی می‌تواند شما را از مشکل خشکی پاشنه پا و پوسته پوسته شدن پوست این قسمت خلاص کند.

کرم ترک دست و پا دکتر ژیلا حاوی روغن آووکادو و پروتئین گندم است. در زمینه ترمیم پینه و زبری پوست دست و پا معجزه می کند. این کرم همچنین برای درمان شقاق و زبری پوست آرنج، قوزک پا و زانو بسیار تاثیر گزار است.

 پیشگیری از ترک پا:

همواره از سبک زندگی مناسب پیروی کنید. اصول بهداشتی را رعایت کنید زیرا در جلوگیری از ترک پا نقش بسیار مهمی دارند. نوشیدن آب کافی و مصرف غذاهای حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی  را فراموش نکنید.

استفاده مداوم از کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان برای جلوگیری از ایجاد خشکی و پیشگیری از ترک کف پا نقش موثری دارند.

برای پیاده‌روی یا ایستادن طولانی مدت حتما از کفش و جوراب مناسب استفاده کنید. از استحمام کردن به مدت طولانی جدا بپرهیزید. از ریختن آب داغ روی پوست دوری کنید. از شستشوی پوست با صابون خودداری کنید، زیرا چربی‌های محافظت کننده پوست را کاهش می‌دهد.

تشکر می کنم که تا پایان این مقاله از ماه سرا همراه ما بودید. از محصولات مراقبت از پوست سایت ماه سرا دیدن فرمایید.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی ریحانه

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *