هماهنگی آرایش با انواع رنگ های پوشش مانتو ، شال و روسری و رنگ پوست
هماهنگی آرایش با انواع رنگ های پوشش مانتو ، شال و روسری و رنگ پوست

هماهنگی آرایش با انواع رنگ های پوشش مانتو ، شال و روسری و رنگ پوست

با سلام خدمت عزیزان ماه سرایی در این مقاله می خواهیم درباره هماهنگی آرایش با انواع رنگ های پوشش مانتو ، شال و روسری و رنگ پوست نکات جالبی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

آرایش و شال:

بسیاری از خانم ها دوست دارند هنگامی که آرایش دارند این آرایش مطابق با رنگ شال و یا روسری شان بود و یک هارمونی خاصی داشته باشند،در این مقاله انواع آرایش و هماهنگی آن با شال معرفی می شود با ما همراه باشید.

همانگی انواع رنگ های لباس و آرایش:

رنگ سفید و مشکی:

رنگ سفید و مشکی  با هر نوع آرایشی شیک می شود اما عالی و متناسب ترین رنگها،رنگ سرخابی کمرنگ ،صورتی مات و زرشکی و قرمز متعادل برای لبها و رنگ خاکستری تیره در قسمت انتهای چشم و سایه کمرنگ‌تر در قسمت میانی تا سفید به گوشه‌ی داخلی چشم استفاده شود.

رنگ قهوه ای:

رنگ آرایش آجری، بژ ،طلایی، کرم قهوه ای روشن و سایه چشم ها  آجری و نارنجی کمرنگ،و  رنگ رژها قهوه ای روشن،آجری و نارنجی ملایم.

رنگ سورمه ای:

سایه پشت چشم  آبی مات ملایم ،سرمه ای کمرنگ ،از گوشه چشم تا نزدیک بینی باسایه صورتی بسیار روشن ملایم و برای رژ لب از رنگ های صورتی ملایم و سرخابیاستفاده شود.

رنگ خاکستری:

سایه چشم ها را با کمی مشکی و در انتها با خاکستری محو و قسمت داخل چشم کمی صورتی مایل به سفید استفاده شود و انواع  رنگ های بنفش ، صورتی و سرخابی کمرنگ  برای لب استفاده شود.

رنگ آبی:

سایه چشم ها به نسبت کمرنگ و پررنگ بودن رنگ آبی شال و روسری و لباس ست می شود، در صورتی که رنگ شال آبی آسمانی و یا ترکیبی از سایه آبی تیره و سرمه ای است، سایه بیرونی چشم به سمت داخل سایه زده و مقدارکمی از آبی آسمانی استفاده شود.

رنگ آبی لاجورد:

اگر رنگ شال آبی لاجوردی و تیره باشد،سایه قسمت بیرونی چشم را با یک خط آبی تیره زده و بیشتر ازسایه های آبی روشن استفاده شود، می‌توانیدبرای سایه قسمت داخلی گوشه چشم رنگ صورتی. و برای لب ها از رژهای سرخابی براق و بسیار روشن و صورتی استفاده شود.

رنگ سبز:

وقتی رنگ لباس سبز است، کار بسیار راحت و جذاب می شود و با انواع رنگ می توان سایه همان رنگ سبز را کمی کمرنگ تر و یا روشن تر برای سایه چشم انتخاب نمود،و در قسمت بیرونی چشم یک خط سبز یشمی در کنار بقیه رنگ ها استفاده شود و محو شود .رنگ  های نارنجی،آجری روشن در درجه های مات و روشن استفاده می شود.

رنگ کرم:

برای رنگ کرم از سایه های قهوه ای تیره و روشن و بژ می توان استفاده کرد،و رنگ رژ هم قهوه ای تیره و روشن ویا بژ مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ بنفش:

سایه چشم ها از رنگ خاکستری تیره و روشن، طلایی، بژ ،و انواع  سایه بنفش‌در کنار خاکستری و بژ به‌صورت هایلایت از تیره به کمرنگ استفاده می شود.انواع رنگ های بنفش کمرنگ و براق برای رژ توصیه می شود.

رنگ صورتی:

رنگ سایه چشم آبی روشن ،خاکستری و سرمه ای و انتهای چشم از کمی سایه صورتی بسیار روشن،و انواع رنگ های صورتی مات ملایم،براق و کمرنگ برای لب ها توصیه می شود.

رنگ قرمز:

رنگ سایه‌ چشم درانتهای چشم ، یک خط دودی تیره که با کمی رنگ سایه خاکستری محو، وسایه قرمز بسیار روشن در قسمت میانی سایه ها استفاده می شود. رنگ قرمز مات و براق هم برای رژ لب توصیه می شود.

رنگ زرشکی:

برای سایه چشم از سایه های صورتی کم رنگ تا تیره توصیه می شود تا سفید در رنگ زرشکی هرچه در آرایش صورت از رنگ زرشکی استفاده نشود زیبایی آرایش چند برابر می شود.انواع رنگ های صورتی برای رژ لب انتخاب می شود.

ترکیب رنگ شال و پوست:

رنگ پوست روشن:

بانوانی که رنگ پوستشان روشن است باید از رنگ های نارنجی،قهوه‌ای، زرشکی، یشمی استفاده کنید چون شما را جذاب ترخواهند کرد.و رنگ های آبی آسمانی ،سبز روشن،کرمی، لیمویی رنگ صورت را بی روح و سرد نشان می دهد.

رنگ پوست برنزه و تیره:

بانوانی که رنگ پوستشان برنزه است اصلا به سرغ رنگ های تیره و کدر مانند بنفش تیره،دودی،خاکستری و قهوه ای نروند،چون پوستشان را تیره تر نشان می دهد بیشتر به سراغ رنگ های زرد،لیمویی،آبی آسمانی و کرم بروند تا جذاب تر شوند.هماهنگی آرایش با انواع پوست ها بسیار مهم است.

سخن پایان:

در انتخاب رنگ شال و روسری می توانید رنگ آن را هماهنگ با رنگ چشم هایتان انتخاب کنید و یا با اکسسوری ،رنگ کیف و کفش هماهنگ کنید و توصیه اکید می شود هرگز از ست پوشیدن بیش از حد بپرهیزید،سعی کنید هارمونی خاصی در رنگ لباس هایتان وجود داشته باشد.

4 قانون طلایی:

همیشه  از قوانین ست کردن لباس با استفاده از دایره رنگ ها به کار ببرید.هماهنگی آرایش با انواع اکسسوری و لباس ها بسیار جالب است.

رنگ های متضاد با فاصله سه خانه

رنگ های مکمل مقابل هم

رنگ های مشابه در کنار هم

ست رنگ خاص با رنگ ها خنثی

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *