طناب زدن باعث افتادگی رحم می شود؟

طناب زدن باعث افتادگی رحم می شود؟

به فروشگاه ماه سرا وارد شوید

احتمال زیاد این جمله را شنیده اید که طناب زدن برای بانوان مناسب نبوده و باعث افتادگی رحم خواهد شد. البته شاید هم اولین بار باشد که با چنین گفته ای در مورد طناب زدن روبرو می شوید و برایتان بیش از حد عجیب است. اگر تاکنون این جمله را در مورد طناب زدن نشنیده بودید، بدون شک برایتان سؤال شده است که مبادا حقیقت داشته باشد و شما از یکی از ضررهای طناب زدن بی اطلاع بوده باشید.

افتادگی رحم چیست؟

افتادگی رحم یا همان (Uterus prolapse) زمانی اتفاق می افتد که عضلات یا رباط های کشنده داخل لگن، شل شده و نتوانند رحم را در محل قرارگیری اصلی خود ثابت نگه دارند. در صورت ضعیف یا شل شدن عضلات داخل لگن، اولین اتفاقی که برای خانم ها رخ می دهد همان افتادگی رحم یا پرولاپس است.

البته افتادگی رحم به طور کلی دو حالت خواهد داشت:

افتادگی کامل رحم
افتادگی نیمه کامل رحم

علائم افتادگی رحم

داشتن احساس نشستن دائمی رو توپ
خونریزی واژینال
مشکل و بی قراری در روابط زناشویی
خروج قسمتی از رحم از دستگاه تناسلی زن
احساس سنگینی یا بودن جسم خارجی داخل لگن
مشکل در ادرار یا عفونت های ادراری مکرر
یبوست

آیا طناب زدن می تواند باعث افتادگی رحم شود؟

همانطور که در موارد بالا نیز به آن اشاره شد فعالیت شدید ورزشی می تواند یکی از علل شدت گرفتن افتادگی رحم باشد. حال طناب زدن نیز در صورتی که در مدت زمان طولانی و با شدت بالا انجام بگیرد، شاید نتواند باعث شل شدن عضلات ناحیه لگن شود ولی بدون شک همین بالا و پایین پریدن ها می تواند میزان افتادگی رحم شخص مبتلا را افزایش داده و وخامت آن را بیشتر کند.

زنان طناب زدن را کنار بگذارند؟

خیر، طناب زدن به تنهایی نمی تواند باعث بروز افتادگی رحم شد. تنها در صورتی که یکی از علائم گفته شده برای افتادگی رحمی را دارید، باید کمی بیشتر احتیاط کرده و با شدت کمتر و مدت زمان کمتری طناب بزنید.

آیا ورزشی برای جلوگیری از افتادگی رحم وجود دارد؟

بله، می توانید با ورزشهای ناحیه کف لگن عضلات خود را تقویت کنید تا از بروز افتادگی لگن در سنین بالا جلوگیری کنید. ورزش ناحیه لگن همان ورزش کیگل است که انجام منظم آن می تواند از شل شدن عضلات ناحیه لگن جلوگیری کند.

درباره‌ی امیر محمد

حتما ببینید

ختنه و مراقبت های ویژه و مهم قبل و بعد از عمل ختنه کردن

ختنه و مراقبت های ویژه و مهم قبل و بعد از عمل ختنه کردن

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *