خواص درمانی سبوس برنج و تاثیر آن بر زیبایی پوست و مو
خواص درمانی سبوس برنج و تاثیر آن بر زیبایی پوست و مو

خواص درمانی سبوس برنج و تاثیر آن بر زیبایی پوست و مو

سلام در این مقاله می خواهیم در موردخواص درمانی سبوس برنج و تاثیر آن بر زیبایی پوست و مو صحبت

کنیم.با ما همراه باشید.

تغذیه جزء مهمترین و موثرترین عامل به شمار می رود. خواص درمانی سبوس برنج و تاثیر بسیار مهم است.در این بین سبوس برنج جزء ار کان اصلی تغذیه است. مهم ترین خواص درمانی سبوس برنج و تاثیر آن بر زیبایی پوست و مو عبارتند از:

 

خواص درمانی سبوس برنج و تاثیر آن بر زیبایی پوست و مو:

از خواص درمانی سبوس برنج و تاثیر آن می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • بهترین پایین آورنده چربی خون (کاهنده کلسترول خون)
  • تقویت کننده اعصاب
  • درمان بیمار های عصبی و سواس
  • تقویت و شادابی پوست و بدن (ضد پیری)
  • تقویت و پیشگیری از سفیدی مو
  • سرشار از ویتامینB1
  • لاغر کننده
  • درمان یبوست
  • جلوگیری و درمان بواسیر

بهترین پایین آورنده چربی خون:

اختلالات چربی خون اغلب در افراد چاق و با سابقه بیماری دیابت در خانواده همراه است اما در برخی افرادلاغر نیز به دلیل سابقه خانوادگی اختلالات چربی دیده می شودکه به دلائل مختلفی مانند نقص ژنتیکی مربوط می شود.

افزایش چربی های خون (کلسترول و تری گلیسیرید)می تواند منجر به کبد چرب شود.تغییر در شیوه زندگی می تواند به کاهش تری گلیسرید خون شما کمک کند.

برای تاثیر هرچه بیشتر سبوس برنج برکاهش چربی خون می توان هر وعده قبل از غذا یک قاشق غذا خوری را به همراه یک لیوان آب میوه طبیعی در صورت امکان آب مرکبات مخلوط و میل نمود که باعث کاهش جذب چربی های مضر و در نتیجه کاهش چربی خون خواهد شد.

تقویت کننده پوست و اعصاب :

ویتامین های گروه B  موجب افزایش متابولیسم افسردگی بدن،رشد و تقسیم سلول ها را افزایش می دهد،این ویتامین ها در عملکرد صحیح دستگاه های عصبی و همچنین دستگاه ایمنی بدن نقش مهمی دارند که در سبوس برنج انواع  این ویتامین به صورت فراوانی موجود است و با مصرف مرتب این ماده غذایی باعث کاهش استرس و افسردگی،درمان بیماری های عصبی و وسواس،و سلامتی پوست و اعصاب می گردد. یک قاشق غذا خوریرا به همراه مقداری ماست به همراه غذا میل کنید.

تقویت و شادابی پوست صورت و بدن (ضد پیری):

امروزه یکی از مهمترین آنتی اکسیدانهای طبیعی شناخته شده ویتامینE  است که به صورت محلول در چربی بوده و در سبوس برنج به فراوانی یافت می شود.بهتر است برای استفاده هرچه بهتر هرصبح ناشتا یک قاشق غذا خوری سبوس را در یک لیوان شیر مخلوط و در صورت تمایل به ههمراه کمی عسل شیرین کرده و میل نمایید.

تقویت و پیشگیری از سفیدی مو:

با توجه به اهمیت و فراوانی ویتامین های گروه B در سبوس برنج و نیاز به ویتامین  B5 برای سوخت و ساز پیاز مو توصیه می شود.

که روزانه از این ماده غذایی به شکل های مختلف خوراکی و غیر خوراکی مصرف نمایید تاهم کمک به رشد بهتر موها کرده و هم در جهت سلامت پوست و مو قدم هایی  برداشته شود.

برای مصرف روزانه و خوراکی می توان مقداری سبوس را خیس کرده و صاف کرده در زمان پخت برنج به آن اضافه . بهینه ترین نوع مصرف خوراکی راتجربه کنید.برای مصرف غیر خوراکی می توان مقداری سبوس رابا زرده تخم مرغ مخلوط و 3 ساعت قبل از حمام روی سر قرار داده و داخل حمام شستشو کنید.سبوس برنج حاوی املاح معدنی -آهن-منگنز-و ویتامن های-E-A-B6-B5-B2-B1  بوده ،ویتامین B5 موجود در آن موجب تحریک پیاز مو شده و از سفیدشدن و ریزش مو جلوگیری کرده و همچنین به مرور زمان موهای سفید را مشکی کرده و موجب رویش مجدد موها می شود.

لاغر کننده:

برای اینکه بتوان به راحتی وزن را کاهش داد و به تناسب اندام مورد نظر رسید لازم است در برنامه غذایی روزانه از فیبرها ،بیشتر استفاده کرد.

با توجه به فقبر فراوان موجود در سبوس باعث دفع راحت و همچنین سرعت بخشیدن به هضم غذا و در نتیجه کاهش وزن . لاغری را در پی خواهد داشت.

درمان یبوست:

جلوگیری و درمان بواسیر،تحقیقات نشان داده که سبوس مهمترین راه درمان طبیعی یبوست به شمار می رود.جلوگیری از یبوست نیز از بروز بواسیر،شقاق ،فیستول ،شکاف بافت معده و عفونت های دستگاه گوارش چیشگیری میکند.

منبع :مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *