شناخت طبع و مزاج و اهمیت شناخت مزاج
شناخت طبع و مزاج و اهمیت شناخت مزاج

شناخت طبع و مزاج و اهمیت شناخت مزاج

سلام در  این مقاله می خواهیم درباره شناخت طبع و مزاج و اهمیت شناخت مزاج صحبت کنیم با ماهمراه باشید

تا همیشه سلامت باشید.

یکی از راه های شناخت ویژگی های جسمی و روحی خود و دیگران ،دانستن علم مزاج شناسی است.

مزاج چیست؟

به حالتی که از تاثیر چیزی در محیط اطراف ،انسان به وجود می آید،طبع یا مزاج می گویند.مانند تاثیر سرمای کولر یا گرمای بخاری که موجب سردی یا گرمی در انسان می شود.

اهمیت شناخت مزاج:

شناخت طبع و مزاج و اهمیت آن حفظ تعادل بدن از نظر مزاجی یعنی حفظ سلامتی و هر گاه به هر دلیلی بدن از این حالت تعادل خارج شود،گرمی،سردی،خشکی یا رطوبت در آن افزایش پیدا کرده و موجب بروز بیماری می شود.همچنین نوع تغذیه ،پوشاک ،خواب وبیداری،حالت های عصبی و روانی و..ارتباط مستقیمی با حالات طبیعی یا مزاجی هر فرد دارد،بنابراین برای داشتن زندگی سالم و موفق،همه ما نیازمند شناخت مزاج یا طبیعت خود هستیم.

برای اینکه یک فرد تغذیه مناسبی داشته باشد حتما باید از انواع مزاج خود،محیط جغرافیایی که در آن زندگی می کند و طبیعت مواد غذایی از نظر سردی،گرمی ،رطوبت و خشکی آشنایی داشته باشد،در غیر این صورت اگر از بهترین و گران ترین مواد غذایی هم استفاده کند ،برای او مفید نخواهد بود.

در بعضی مزاج ها،خوردن یک غذای نامناسب می تواند مشکلات بسیاری را ایجاد کند.برای مثال برخی افراد حتی با خوردن یک خرما بدنشان جوش می زندو یا غذای ناسازگاربا مزاج فرد،ممکن است موجب تغییر در خواب ،حالات عصبی،فراموشی ،مشکل در هضم غذا و دفع آن،ناراحتی های پوستی و.. در او شود.پس برای جلوگیری از چنین مشکلاتی باید مزاج خود را شناخته و غذایی مناسب با مزاجتان میل کنید.

اگر مادر طبع فرزندش را بشناسد،می تواند غذاهایی متناسب با طبع نوزادش بخورد تا نوزاد دچار دل درد و … نشود،مثلا اگر مادر گرم مزاج ونوزادش سرد مزاج باشد او نمی تواند غذاهای سرد بخورد چون موجب مشکلاتی در نوزادش می شود و باید سعی کند هر غذای سردی را با مصلح آن میل کند تا طبع آن معتدل شود و مشکلی برای نوزادش ایجاد نکند.

اهمیت شناخت طبع:

اهمیت شناخت طبع به اندازه ای است که والدین می توانند مشکلات احتمالی فرزندانشان را با توجه به آن،درمان کنند.برای نمونه پرخاشگری،عصبی بودن و بی حوصلگی کودک به علت افزایش گرما و خشکی  در بدن او و تنبل یا ترسو بودن کودک به علت افزایش سردی و خشکی در بدن او می باشد که با حفظ تعادل طبع ، می توانید به رفع این مشکلات کمک نمایید.

منبع :مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *