خلط چیست؟و انواع اخلاط و ویژگی های رفتاری و فکری افراد
خلط چیست؟و انواع اخلاط و ویژگی های رفتاری و فکری افراد

خلط چیست؟و انواع اخلاط و ویژگی های رفتاری و فکری افراد

سلام در این مقاله می خواهیم درباره خلط چیست؟و انواع اخلاط و ویژگی های آن صحبت کنیم .

با ما همراه باشید تا بیشتر مزاج خود را بشناسید.

خلط چیست؟

خلط چیست؟و انواع اخلاط و ویژگی های رفتاری و فکری افراد:تمام آفریده ها از جمله:گیاهان ،حیوانات ،رنگ ها،عطرها و … دارای مزاج هستند و بر انسان تاثیر میگذارند.

خلط به معنی آمیختن می باشد، زمانی که غذا دربدن شروع به هضم شدن می کند.با شیره گوارشی موجود در کبد مخلوط شده و به مواد مفید دربدن تبدیل می شود این مواد،چهار خلط اصلی موجود در بدن یعنی:صفرا،سودا،بلغم و دم را به وجود می آورند.

انواع اخلاط:

بدن انسان از ترکیب چهار خلط دم ،صفرا،سوداو بلغم ساخته می شود. انواع اخلاط :کم یا زیاد شدن هر کدام از این خلط ها در بدن،موجب تغییر شکل در ساختمان بدن،تفاوت در صورت ،زیبایی،چاقی یا لاغری،رنگ پوست،شکل و رنگ موها و پنهانی یا آشکارری رگ ها در بدن می شودو نیز توانایی ها و رفتارهای متفاوتی را در انسان به وجود می آورد، به همین دلیل است که هر فردی، دارای  اندامی خاص با اشکال گوناگون و تمایلات غذایی ، اخلاقی،رفتار و علاقه مندی است.

خلط دم(خون):

خلط چیست؟و انواع اخلاط :خلط دم بیشتر در کبد ،قلب و رگ ها ساخته می شود.علت به وجود آمدن خلط دم،استفاده از خوراکی های متعادل و سازگار با مزاج است.

خلط چیست؟و انواع اخلاط و ویژگی :وظایف مهم خلط دم،جریان داشتن در سراسر بدن،رساندن غذا به قسمت های مختلف بدن و گرم و مرطوب نگه داشتن بدن است.

ویژگی های ظاهری افراد دموی:

خلط چیست؟و انواع اخلاط و ویژگی:

سرخ بودن پوست زبان وصورت، داشتن پوست گرم و مرطوب،عرق زیاد،وجوددمل و جوش زیاد در بدن،بالا بودن سرعت رشد مو، نداشتن مشکل گوارشی،شیرین بودن طعم دهان،عادی بودن ترشحات بینی، داشتن لب های کلفت،سنگینی سرو بدن،داشتن احساس خستگی،سنگینی خواب،باهوش ، داشتن مداوم وزوز گوش،ناسازگار با محیط های گرم،دارای دست و پا و اندام درشت،دارای رگ های برجسته،حرکات بدنی سریع و ناسازگاربا خوراکی های گرم و شیرین اشاره نمود.

درمان کامل و اصولی جوش های دموی:

خوردن شبی یک سوم لیوان سرکه انگبین؛الباقی را آب اضافه کرده .یک ساعت بعد از شام میل شود.

(سرکه انگبین:2 واحد عرق نعناء+2 لیوان عسل+1 لیوان سرکه انگور طبیعی)

ظهر ها یک لیوان آب زرشک یا آب انار خورده شود.

حجامت عام هر40 روز یکبار.دو تا سه مرحله.<تا پایان حجامت ها داروها(سرکه انگبین و آب انار و..)مصرف شود.

ویژگی های رفتاری و فکری افراد دموی مزاج:

پر انرژی،علاقمند به ادبیات و موسیقی،دارای استعداد شاعری،مهربان ،شجاع،تنوع طلب و بی علاقه به کارهای تکراری، خوش اخلاق و خوش رو،دور اندیش،شوخ طبع،دست و دل باز و دارای میل جنسی زیاد می باشند.

منبع :مجله ماه سرا

 

 

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *