گریم :تفاوت های اصلی و مهم تونر و تونیک پوست
گریم :تفاوت های اصلی و مهم تونر و تونیک پوست

گریم :تفاوت های اصلی و مهم تونر و تونیک پوست

تونر و تونیک و تفاوت آن :

در صنعت زیبایی تونر و تونیک را همه به خوبی میشناسیم، ولی بسیاری از فعالان مشغول در این صنعت، به خوبی تفاوت این دو محصول را نمیدانند و  حتی آن ها را یکسان  و یکی میدانند،هر چند تونر و تونیک عملکرد شبیه به هم دارند،ولی دارای تفاوت های اساسی و کاربردی هستند، و برای حرفه ای بودن، باید حتما این تفاوت ها را بشناسید. در ادامه این مقاله به بررسی تونر و تونیک و تفاوت آن میپردازیم.

تونر و تونیک و تفاوت آن :

تونر چیست؟

در روتین مراقبت از پوست تونر ها یک مرحله تکمیلی هستند.و از تونر برای پاکسازی نهایی و تنظیم PH سطح پوست استفاده میشود. بعد از مراحل استفاده از انواع  میسلار واتر، شیرپاک کن یا روغن های تمیز کننده آرایش در روتین و مراقبت از پوست، باید حتما از یک ماده شستشو دهنده استفاده کنید. بعد از شستشوی کامل صورت با ژل های شستشو صورت، نوبت به  استفاده از تونر است تا باقی مانده آرایش را تمیز و حذف و PH پوست را تنظیم کند. لازم به ذکر است تونر ها با پاکسازی نهایی، به بسته شدن منافذ پوست کمک  بسیاری میکنند.

گریم :تفاوت های اصلی و مهم تونر و تونیک پوست
تونر و تونیک و تفاوت آن

تونیک چیست؟

تونیک ها به جای پاکسازی، به مرطوب کردن و آبرسانی پوست میپردازند.و مرحله نهایی روتین مراقبت از پوست هستند و البته تونیک ها نیز خاصیت تنظیم PH پوست را دارند. بیشتر تونیک ها در ترکیبات خود دارای مرطوب کننده هایی مانند؛ گلاب و هیالورونیک اسید هستند و کمک بسیاری میکنند که پوست پس از شستشو، به خوبی هیدراته و آبرسانی شود. تونیک ها قادرند به صورت عمیق منافذ پوست را آبرسانی کنند. تعدادی از تونیک ها، در ترکیبات خود موادی دارند که خاصیت تمیزکننده  پوست را دارند.

تونر یا تونیک کدام یک را خریداری کنیم؟

بعد از آشنایی با  مهمترین تفاوت های تونر و تونیک ، قطعا این پرسش برای شما مطرح میشود که باید در هنگام خرید سراغ د کدام یک بروید؟ تونر یا تونیک؟ برای پاسخ به این سوالتان در مرحله اول باید نوع پوستتان را شناسایی کنید. اگر برای پاکسازی دارای پوست چربی هستید، توصیه می کنم پس از اتمام مراحل پاکسازی و شستشو صورت، از تونر برای پاکسازی تکمیلی پوست استفاده کنید تا چربی های باقی مانده روی پوست را ازبین ببرد و منافذ پوست را نیز جمع کند. اما اگر دارای پوست خشک و حساسی هستید، مناسب ترین محصول تونیک برای شما توصیه می شود زیرا کمک فراوانی میکند آب ازدست رفته پوست شما، با تونیک جبران  و به طور کامل  آبرسانی شود.

اگر ساکن مناطق شرجی و ساحلی هستید، تونر  بهترین محصول مناسب برای  پوست شماست و بالعکس، اگر دارای پوست خشکی هستید و در مناطق خشک  ساکن هستید، توصیه می شود از تونیک استفاده نمایید.

گریم :تفاوت های اصلی و مهم تونر و تونیک پوست
تونر و تونیک و تفاوت آن

روتین پوست چرب در تابستان :

همانطور  که می دانید فصل بهار را پشت سر گذاشته‌ایم و حقیقتا وارد فصل تابستان شدیم. فصل گرمی و داغی  که اگر حواستان حسابی به روتین مراقبت از پوستتان نباشد، اثرات نامطلوب این عدم مراقبت را خواهید دید. ولی اگر یک روتین مناسب فصل تابستان و مناسب نوع پوستتان داشته باشید، قطعا در تابستان گرم دارای پوستی شاداب تر و زیباتری خواهید بود و تا حد زیادی خلاص از شر چربی های اضافه همیشگی روی پوستتان خلاص می شوید! اگر شما نیز در تابستان با معضل چرب شدن بیش از حد پوست مواجه هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین روتین مراقبت پوست چرب در فصل تابستان بپردازیم.

روتین پوست چرب در تابستان

در فصل تابستان، تعریق و آلودگی پوست بیشتر از تمام فصل‌های دیگر است. اگر در روتین مراقبت از  پوستی خود در این فصل تغییری ایجاد نکنید، به طور قطع نه تنها دچار جوش و آکنه می شوید، بلکه چربی  بیش از حد پوستتان حسابی  شما را کلافه‌ خواهد کرد. توصیه میکنم حتما، در فصل تابستان نگاه دقیقی به روتین پوست چرب خود داشته و آن را آپدیت کنید.

گریم :تفاوت های اصلی و مهم تونر و تونیک پوست
تونیک و تونر و تفاوت آن

قدم اول روتین پوست چرب- پاکسازی :

مانند همه روتین های پوستی، اولین گام  پاکسازی پوست است. برای پاکسازی پوست به ترتیب باید از  انواع پاک کننده آرایش به صورت روزانه، اسکراب هفته ای 2 بار، ژل یا محلول شستشو  پوست صورت حداقل دو بار در روز و در آخرین مرحله ، استفاده از تونر بعد از شستشو باید انجام شود. تغییری که باید در روتین مراقبت از پوست چرب در فصل تابستان انجام دهید، افزایش تعداد دفعات شستشو ی پوست صورت به سه بار در طول روز است.

پاک کننده پوست چرب :

در طی روز و شب پوست ما و در هنگام خواب، در معرض انواع آلودگی های محیطی  قرار می گیرد. آرایش، سلول های مرده پوست روی بالش، آلاینده‌های هوا، تعریق و چربی در سطح پوست، موجب کلافگی ما خصوصا در فصل تابستان میشود. گام اول پاکسازی پوست  استفاده از محصولی است که قادر به حذف  این مواد اضافی باشد. اگر می خواهید به طور مستقیم به  سراغ ژل یا مواد شستشو صورت بروید، کاملا در اشتباهید. در ابتدا باید این آلودگی ها را از روی پوست جدا کنند و در مرحله بعد با کمک شستشو دهنده ها، پوست شستشو داده شوند.

شستشو پوست چرب :

پس از حل شدن آلودگی ها و جدا شدن آنها از پوست، باید با یک پاکسازی مناسب تر و عمیق تر به سراغ پوست بروید. درحال حاضر نوبت شستشو پوست چرب است. با استفاده از یک ژل مخصوص شستشو صورت با پوست چرب، پوستتان را از هرگونه آلودگی باقی مانده حذف کنید.

اسکراب پوست چرب :

با کمک دانه‌های ریز اسکراب ها ، به سراغ تمیز کردن منافذ پوست خود بروید. ولی استفاده همه روزه و مکرر از اسکراب،موجب خشکی بیش از حد پوست شما می شود.  در فصل تابستان ، هفته ای دو بار، منافذ پوستتان را پاکسازی نمایید.

تونر پوست چرب :

چه بخواهید چه نخواهید شوینده‌ها، PH پوست را تغییر می دهند. ولی استفاده از تونر، موجب تنظیم PH پوست شده و به سلامت بیشتر پوست کمک زیادی میکند. همچنین تونر ها منافذ پوست را عمیق تر پاکسازی می کنند. تونر های پوست چرب، دارای خاصیت تنظیم ترشح چربی پوست هستند و کمک میکنند در فصل تابستان، چربی پوست متعادل شود.

قدم دوم روتین پوست چرب- آبرسانی و محافظت :

هرگز فکر نکنید که  چون پوست شما چرب است، نیازی به آبرسانی ندارد. پوست های چربی هستند که از کم آبی رنج میبرند! در مرحله آبرسانی پوست باید، از سرم آبرسان، کرم مرطوب کننده، کرم دورچشم و کرم ضدآفتاب حتما استفاده کرد. مهمترین تغییری که در روتین آبرسانی و محافظت از پوست چرب در تابستان باید ایجاد کنید، ارتقاء SPF ضد آفتاب است. همچنین دقت کنید حتما مرطوب کننده و کرم دورچشم با SPF بالا استفاده کنید، چون درفصل تابستان آفتاب به شدت میتابد و شما مسئولیت مراقبت از پوستتان را دارید. و اگر ترشح چربی پوستتان بسیار زیاد است، باید از سرم آبرسان استفاده و مرطوب کننده را از روتین مراقبت از پوست  خود حذف کنید.

سرم آبرسان پوست چرب :

بسیاری از پوست های چرب،بسیار کم آب هستند. بهترین محصول برای درمان کم آبی پوست، سرم آبرسان است. سرم های آبرسان حاوی ریز مولکول بوده و به آبرسانی عمیق پوست کمک فراوانی میکنند. چون در فصل تابستان، پوست شما بیشتر دچار خشکی و کم آبی میشود،  حتما استفاده از آبرسان را در برنامه روتین پوست خود قراردهید.

مرطوب کننده پوست چرب :

با استفاده از مرطوب کننده سطح پوست مرطوب و شاداب تر می شود. و مانع خروج رطوبت از پوست میشود. در فصل تابستان، استفاده از مرطوب کننده های مخصوص پوست چرب، به حفظ رطوبت پوست کمک فراوانی میکند.

کرم دور چشم :

پوست دور چشم بسیار حساس و ظریف است  و خیلی زود، دچار چین و چروک میشود. در فصل تابستان، استفاده از کرم دور چشم با SPF مناسب را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید تا دور چشم ها از آسیب اشعه های مضر آفتاب در امان باشد.

گریم :تفاوت های اصلی و مهم تونر و تونیک پوست
تونیک و تونر و تفاوت آن

 

ضد آفتاب پوست چرب :

مهمترین و اولین محصولی که در فصل تابستان، توصیه می شود آن را آپدیت کنید، ضد آفتاب است. توصیه می شود ضدآفتاب برای پوست چرب در فصل تابستان، SPF بالای50 داشته، تا به خوبی از پوست در برابر آفتاب شدید تابستان محافظت و مراقبت کند. دقت داشته باشید ضدآفتاب پوست چرب تهیه کنید،در غیر این صورت قطعا پوستتان دچار جوش و اکنه می شود و سنگینی ضد آفتاب شما را به هم می ریزد.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *